marți, 3 ianuarie 2017

istoria necunoscută a vecinilor noștri

Anul trecut, una din colege mi-a spus că are o carte extraordinară pentru mine: "Războiul nu are chip de femeie" scrisă de Svetlana Aleksievici. Am acceptat provocarea ei de cunoaște mai mult din istoria nespusă și nescrisă în cărțile de istorie din școli. E o carte despre femeile care au luptat în al doilea război mondial. O cartea care m-a provocat să-mi pun întrebări și să caut răspunsuri. De acceași autoare am mai citit: "Vremuri second hand".

Nici basarabenii noștri nu au fost scutiți de durere și vă recomand: 20 de ani în Siberia - Anița Nandriș.

Colega mea s-a asigurat că am lectură de vacanță și acum mă delectez cu "Leningrad - Tragedia unui oraș sub asediu, 1941-1944" - Anna Reid.

Mă fascinează istoria pe care alții s-au străduit să o ascundă însă e șocant să citesc despre drama pe care vecinii noștri au trăit-o. Mi-am întrebat cunoscuții dacă au auzit vreodată despre întâmplările descrise în cărțile acestea și ... nimeni nu a auzit despre realitatea faptelor ce s-au petrecut nu prea departe de noi.

Niciun comentariu: