duminică, 3 mai 2020

viata dintr-o alta perspectiva ...

Oprirea asta mă afecteză mai mult decât vreau să realizez. O să mor? Voi mai trăi? Ce se întâmplă cu slujbele noastre, cu serviciile noastre? Unii sunt în șomaj tehnic, alții încă lucrează, am prieteni care sunt în fără plată și am prieteni și-au pierdut afacerile ...
Voi avea bani să plătesc facturile, să cumpăr mâncare și haine?
Ce voi face?
Toată teama asta declanșează în creier furtuni iar la nivel chimic ... organismul e în flăcări.
Am ajuns cu lectura Bibliei în cartea Luca și de câteva zile mă tot sucesc pe un text din Luca 12:22-34. Dar un verset mi-a atras atenția mai mult.
“Viața este mai mult decât hrana, și trupul mai mult decât îmbrăcămintea”
Dacă reduc totul la esență, ca să trăiesc, am nevoie de mâncare și haine? Scriptura confirmă acest lucru și îmi spune că viața și a trăi înseamnă mai mult decât mâncarea și hainele.
Viața e mai mult decât mâncarea, oricât de sofisticată ar fi ea, și îmbrăcămintea … iar aici nu se vorbește de case de modă ci doar de a te îmbrăca, de a-ți acoperi trupul.
Din context, învăț la cine să mă uit ca să învăț ce e viața și cum să o trăiesc. Trebuie să mă uit la corbi, sau la păsările pe care am pe aici, la crinii de pe câmp sau la florile de pe câmpurile de lângă mine.
Și ce e viața? Unde e viața dacă nu e în mâncare și în haine?
Am regăsit-o în stropii de ploaie ce aduc viață semințelor îngropate în pământ.
E în macii de pe marginea drumului cărora nu le pasă de buruienile de lângă ei ci își înalță lujerul aducând farmec buruienilor.
E în zborul sinuos al rândunelelor care se hrănesc cu mii de insecte zilnic.
E în răsăritul și apusul soarelui.
E în ceața ce se ridică din apă!
E în zâmbetul unui copil!
E în Cuvânt! Și Cuvântul S-a făcut trup și a locuit printre noi, plin de har și de adevăr, spune Ioan. Și tot de la Ioan aflu că Isus este Viața.
E în relațiile dintre noi!
E în splendoarea peisajelor văzute sau vizionate, e în blânda atingere a umerilor de către un prieten când parcă mă prăbușesc în neant, e în mesajele de încurajare, e în apelurile pe care le primesc de la cei cărora li s-a făcut dor de mine, e în bucuria de a vedea o față dragă …
Mă pot bucura când apare o persoană dragă mie chiar dacă îmi e foame.
Mă pot bucura de relații chiar dacă hainele mele nu sunt cele mai scumpe, cele mai la modă.
Viața e mai mult decât mâncare și îmbrăcăminte. E mai mult decât slujba pe care o am, decât casa în care locuiesc, decât banii, decât sănătatea, decât călătoriile făcute sau cele la care am visat …
Viața e mai mult de atât!
Învăț să trăiesc viața din altă perspectivă!

Niciun comentariu: