duminică, 11 august 2024

El face dreptate și judecată

În ultima vreme, în călătoriile mele, mă gândesc la Avraam. Scriptura, în Cartea Geneza-Bereshit – cartea începuturilor, citesc cum i-a vorbit Dumnezeu lui Avraam, cum acesta a răspuns, cum a plecat în călătorie, cum a trăit călătorind.

Viața este ca o călătorie. Întâlnim, că vrem sau nu, oameni noi. Creăm relații noi. Pierdem pe drum oameni dragi care își sfârșesc alergarea pe acest pământ. De unii ne depărtăm pentru că e mai bine să călătorim fără ei.

Avraam pleacă din țara lui, din rudeniile lui, și din casa tatălui său pentru că așa îi spusese Domnul. Viața lui apoi este o continuă călătorie de descoperire de teritorii, de descoperire a lui însuși, de înfruntare a temerilor și ideilor lui preconcepute. Dar mai mult de atât, călătoria aceasta a fost de cunoaștere a lui Dumnezeu. Este singurul om despre care Scriptura spune că a devenit prietenul lui Dumnezeu.

Am prieteni de aproape și de departe, de unii am vrut să stau deoparte, pentru unii bat distanțe ca să îi țin aproape, îi caut și răspund când mă caută.

Știu despre Dumnezeu din perioada intrauterină. Am experimentat minunile lui încă de când mergeam de-a bușilea. Dacă sunt încă în viață este pentru că El m-a păzit și protejat.

Fac ce fac, și mă întorc la Avraam. Este un om drag inimii mele. Mă regăsesc în procesul cunoașterii lui Dumnezeu, pas cu pas. Avraam nu era așa încăpățânat ca mine, el imediat executa. Eu am nevoie de lămuriri, de întrebări de clarificare, de informații concrete...

Dumnezeu I se descoperă lui Avraam, și la fel o face și cu mine.

“Domnul face dreptate și judecată tuturor celor asupriți.” Psalmul 103:6

Când mă simt asuprită, aștept de la Domnul să vină dreptatea și judecata. Și El o face.

Mă rog însă să mă ajute, să îmi dea înțelepciune ca să nu fiu dintre cei asupritori...

Mă rog să îmi dea înțelepciune ca să încurajez prin cuvintele mele, să mângâi, să ridic, să vorbesc despre Cel ce face dreptate și judecată, să povestesc minunile Lui pentru că El este Cel ce Singur face minuni.

Mă rog să îmi dea putere să tac când sunt asuprită, și să Îl las pe El să facă dreptate și judecată.

Călătoresc trăind cu El, cunoscându-L pe El. Prin sângele lui Isus Christos sunt a Lui.

Sunt fiica Lui, iubită, protejată, binecuvântată de El.

Niciun comentariu: