marți, 20 august 2024

El Și-a arătat căile

Trăim vremuri în care adevărul este pus la îndoială. Și asta nu este ceva nou. Unii întreabă ca și Pilat, “Ce este adevărul”? Unii nu știu nici cine este Pilat, nici cine este Adevărul.

Cunosc despre Domnul din perioada intrauterină. Și, nu am luat totul așa nemestecat și negândit, neanalizat și nestudiat. Am pus la îndoială credința înaintașilor mei, am pus la îndoială Cuvântul, am cercetat, m-am lăsat cercetată, și apoi am ales ce să cred, și ce să nu cred.

La anumite texte din Scriptură o înțeleg pe Miriam, sora lui Moise. “El Și-a arătat căile Sale lui Moise, și lucrările Sale, copiilor lui Israel.” Psalmul 103:7 Dar de ce Moise? Si, apoi de ce Israel?  Mi-am tot bătut capul cu întrebări de astea egoiste. Ca să realizez că cumva aș fi vrut să fiu eu în locul lui Moise… Sunt exact ca Miriam.

El, Dumnezeu, Creatorul, Cel Preaînalt a ales să-și arate căile Sale lui Moise. De ce Moise? Pentru că Moise a arătat și spus poporului ce tocmai Îi spusese Domnul, i-a învățat ce a văzut, a spus ceea ce a auzit, a ținut ca fiecare vorbă să fie consemnată cu punct și virgulă, ca fiecare obiect de la Cortl Întâlnirii să fie așa cum Îi spusese Domnul. I-a arătat lui Moise căile Sale pentru că pe el L-a ales.

Nu a ales-o pe Miriam. Nu l-a ales pe Aaron. Nu a ales pe nimeni altcineva decât pe Moise. De ce e așa? Pentru că Dumnezeu a ales să vorbească cu Moise cum vorbește un om cu prietenul lui (Exod 31:11).

Mai mult de atât, Dumnezeu alege să își arate public unui popor lucrările Lui. El a conceput acest popor dintr-o familie bogată, dar care nu avea copii. Când Avraam avea o sută de ani, iar Sara-nevasta lui Avraam avea nouăzeci de ani, au avut copilul promis. Avraam la rândul lui dă dovadă de ascultare, devine prietenul lui Dumnezeu (Isaia 41:8). Trec aproape 400 de ani, și apare Moise, iar între timp se formează poporul Israel, cel căruia i s-au arătat lucrările Lui Dumnezeu.

Nu sunt Avraam sau Sara. Nu sunt Moise. Nu sunt Isaia sau Ieremia. Nu sunt David sau Solomon, Estera sau Rut.

Dar am citit despre căile Lui Dumnezeu așa cum le-a scris Moise, pot vedea lucrările Lui cu poporul Israel, în viața mea și a celor de lângă mine, pot auzi despre minunile Lui în și cu Israel, sau cu alții.

Aleg să citesc despre lucrările Lui și printre cei care nu au auzit despre Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov. Aleg să studiez mai mult despre căile și lucrările Lui.

Dumnezeul în care am ales să cred se revelează, nu este undeva acolo departe, distant, rece sau neutru. El este implicat în viața oamenilor, își arată căile, face lucrări și minuni printre oameni.  

Niciun comentariu: