sâmbătă, 27 decembrie 2014

Cum îmi e inima? Frântă sau vindecată?

"1 „Duhul Stăpânului Domn este peste Mine, căci DOMNUL M-a uns ca să aduc celor sărmani vestea bună. 
El M-a trimis să-i vindec pe cei cu inima zdrobită, 
să vestesc celor captivi eliberarea şi celor legaţi – izbăvirea,
2 să vestesc anul de îndurare al Domnului şi ziua răzbunării Dumnezeului nostru, 
să mângâi pe toţi cei ce jelesc,
3 să le ofer celor ce plâng în Sion – să le ofer coroană în loc de cenuşă, 
untdelemnul bucuriei în locul plânsetului, 
mantaua laudei în locul duhului mâhnit. 
Vor fi numiţi stejari ai dreptăţii, un sad al Domnului, care să-I arate slava." Isaia 61:1-3

"16 A venit în Nazaret, unde fusese crescut, şi, după obiceiul Său, a intrat în sinagogă în ziua de Sabat şi S-a ridicat să citească.
17 I s-a dat sulul profetului Isaia. Când a desfăşurat sulul, a găsit locul unde era scris: 

18 „Duhul Domnului este peste Mine, căci El M-a uns ca să aduc celor sărmani vestea bună. El M-a trimis să vestesc celor captivi eliberarea şi orbilor – căpătarea vederii, să-i eliberez pe cei asupriţi
19 şi să vestesc anul de îndurare al Domnului!“

20 Apoi a înfăşurat sulul la loc, i l-a dat înapoi slujitorului şi S-a aşezat. Ochii tuturor celor din sinagogă erau aţintiţi asupra Lui.
21 El a început să le vorbească astfel: „Astăzi a fost împlinit acest pasaj din Scriptură în auzul urechilor voastre.“
22 Toţi Îl vorbeau de bine, se mirau de cuvintele pline de har care ieşeau din gura Lui şi se întrebau: „Oare nu este Acesta fiul lui Iosif?“ " Luca 4:16-22

Găsesc explicit trinitatea in versetul 1 al capitolului 61 din Isaia: "Duhul Stăpânului Domn este peste Mine". "רוּחַ אֲדֹנָי יְהוִה עָלָי יַעַן": Dumnezeu Tatăl - Stăpânul Domn, Duhul Stăpânului Domn şi Unsul, Trimisul = Isus Christos = Yeshua HaMaschiach. 

Nu a venit în excursie ci a venit să înveţe, vestească, mângâie, vindece, ofere, să dea, elibereze, răscumpere. 
Păcatul frânge inimi dar Unsul a venit să le vindece.
Păcatul ne face captivi, El a venit să ne elibereze. El a venit să aducă eliberare şi să deschidă închisorile unde suntem legaţi sau unde ne-am închis singuri. 
Păcatul aduce asuprire, oprimare, apăsare. El a venit "să vestesc anul de îndurare al Domnului şi ziua răzbunării Dumnezeului nostru, 
să mângâi pe toţi cei ce jelesc,
3 să le ofer celor ce plâng în Sion – să le ofer coroană în loc de cenuşă, 
untdelemnul bucuriei în locul plânsetului, 
mantaua laudei în locul duhului mâhnit. "

Cum îmi e inima? Frântă sau vindecată?
Îmi realizez captivitatea? 
Îl las să mă elibereze?
Vreau să aud vestea ce a adus-o sau mi-am pus dopuri în urechi?
Vreau să mă las mângâiată?
Vreau să recnosc că jelesc?
Vreau să Îl las să dea jos cenuşa de pe capul meu şi să îmi pună o coroană?
Îl las să îmi dea undelemnul bucuriei?
Vreau să primesc mantaua laudei şi să scap de duhul mâhnit?

Niciun comentariu: