joi, 2 aprilie 2015

Yeshua HaNazarei v Melech HaYehudim

Astăzi, suntem în 13 nisan 5775. Suntem în săptămâna pregătirii Paştelui, în Joia mare. Conform instrucţiunilor date de Dumnezeul lui Moise, mielul era deja cumpărat din 10 nisan (Exod 12). Gospodinele împreună cu fiicele lor îşi făceau curat în casă şi în gospodărie. Se adunau resturile de pâine dospită, prăjituri, tot ce avea drojdie sau ingrediente care fac aluatul să crescă erau aruncate în foc. Era timpul pentru o curăţenie generală.

Am citit ceea ce a relatat Matei detaliat în Matei 26 şi 27. Din text mi-au rămas patru cuvinte în minte: Isus Nazarineanul Regele Iudeilor = ישוע הנצרי מלך היהודים (Yeshua HaNazarei v Melech HaYehudim) = Iesus Nazarenus Rex Iuaedorum. Cuvintele astea au fost scris de Pilat în evreieşte, latineşte şi greceşte. În orice limbă l-ar fi scris, adevărul era şi este acelaşi.

Dar, este Isus din Nazaret Regele meu? 
Ce înseamnă să îmi fie rege?
Trăiesc într-o vreme în care lipsa de respect e insuflată şi îmbibată în noi.
Citesc din istorie şi văd filme în care regele dă un ordin şi supuşii execută întocmai ceea ce li s-a spus. Fără comentarii. Fără ifose. Fără pretenţii.

Într-o zi ca asta, Regele meu a murit pentru ca eu să trăiesc. 
Îi dau cinstea de Rege?
Ascult de ceea ce spune El?

Niciun comentariu: