duminică, 10 septembrie 2023

vino în arcă!

Suntem invadați cu știri despre calamitățile care se întâmpla pe la noi, sau prin lume. Citesc în comentarii destul de des întrebarea, unde este Dumnezeu? De ce nu intervine? Unii ajung și la concluzia că dacă nu intervine, nu există.

Studiez acum un text despre o calamitate care a schimbat cursul omenirii, despre potop.

Noe a trebuit să strângă provizii pentru animale și pentru familia lui. A cosit și a depozitat fân, cereale de diverse soiuri pentru animale. Nevastă-sa, împreună cu nurorile au cultivat și strâns legume, le-au conservat și depozitat.

Lumea nu era puțină pe atunci, știrile circulau, se știa despre ceea ce făcea acest om. Noe și familia lui au trebuit să răspundă întrebărilor. Ce e cu această construcție, de ce o faci, cine ți-a spus să o faci, ce e aia ploaie, ești nebun? Cum să construiești o arcă, barcă și tu să nu locuiești lângă mare? De ce cosești și pui iarba uscată în această construcție? De ce aduni mâncare pentru voi? Cât crezi că va dura ploaia? Cine va strânge animalele?

Noe a răspuns tuturor dar nu s-a lăsat clintit în încredințarea lui, a încheiat lucrările, a pus totul în arcă, animalele au venit singure la arcă, în pereche, în numărul care trebuia.

Apoi Domnul l-a chemat în arcă. Traducerea Cornilescu spune "Intră în corabie, tu și toată casa ta; căci te-am văzut fără prihană înaintea Mea în neamul acesta de oameni.” M-am uitat și peste traducerile din ebraică și aflu că acolo e o chemare, o invitație, Vino în arcă...”.

Unde era Dumnezeu? În arcă așteptând familia lui Noe, dar și pe tronul Său împărățind.

Domnul stătea pe scaunul Lui de domnie când cu potopul, și Domnul împărățește în veci pe scaunul Lui de domnie.” Psalmul 29:10

Vin necazuri, probleme, încercări, pierderi și suferințe. Mă simt uitată de Dumnezeu, simt cerul ferecat întrebărilor și rugăciunilor mele. Scriptura însă îmi arată din nou și din nou că Dumnezeu este cu mine, în “arca” mea. El este Suveran, pe tron, nu este agitat că acolo plouă torențial sau că celulele mele au luat-o pe arătură, sau că… . El este cu mine.

El are o arcă pregătită pentru mine, mă cheamă, mă invită să urc în ea, mă asigură că va fi cu mine, că mă salvează. 

Niciun comentariu: