vineri, 26 iunie 2009

Il cunosc?

Ca sa fii crestin, ca sa te numesti crestin trebuie sa ai o relatie personala cu Isus Hristos, sa crezi in El. Si ... asta o stiu insa .... Il cunosc?
Mi-a fost greu sa admit sa am facut din El o teorie, o filosofie, mi-a placut sa ma complac in idei complicate, in temeni sofisticati. Dar Isus, cel ce a murit pentru cruce nu a murit sperand sa devina o filosofie.
Apoi e mai usor sa ai un crucifix cu un Christ crispat sau nu pe o cruce, din aur, argint sau ... orice alt material scump. E usor de cumparat, usor de atins, ... usor de intretinut.
Insa Isus cel ce a murit pe Crucea de pe dealul Golgotei nu e o filosofie, nu e un obiect. El este o persoana, este viu. El a murit pentru mine, ca sa am viata. El a murit pentru ca ma iubeste.
El a venit sa aduca speranta in viata mea, sa aduca vindecare, ma invita sa ii dau trecutul meu cu tot ce tine de el, poveri, dureri, nelinisti, ura, ironie ... tot. Acolo sus, pe Golgota El a luat totul asupra Lui pentru a-mi da mie eliberare.
Imi e mai usor sa traiesc cu poverile mele, sa merg taras, sa ma plang, sa nu scap nici o amaraciune, nici o durere, sa le car dupa mine, sa fiu istovita. E ca si cum facand asta prin puterile mele ajut la salvarea mea. Cred ca sunt inteleapta ducandu-mi bagajul pe zi ce trece mai mare. Mi-am pus dopuri in urechi, ochelari de cal sau si mai rau ... mi-am legat ochii si nu vad langa mine pe Isus ce e gata sa ia povara, sa ma elibereze, sa imi lege ranile, sa imi dea vindecare si toatea astea de ce le-ar face? Pentru ca ma iubeste.
Oare de ce pare atata de irationala dragostea Lui? Oare cuvantul dragoste, iubire si-a pierdut atata din semnificatie incat nici macar nu mai facem distinctia intre dragostea Lui Dumnezeu si ... ceea ce cu atata nonsalanta ni se prezinta in mii de imagini incendiare a fi dragoste?
Pare irational, sofisticat, greu de acceptat insa ... eu vreau sa il cunosc pe Isus ca Persoana, nu o filosofie, nu un obiect.
Pot parea demodata, ciudata, "baba" sau cum voi fi catalogata dar ceea ce stiu e ca povara mea o poarta El, ca sunt iubita asa cum nimeni nu a facut-o vreodata, mi-a dat vindecare, eliberare. Sunt libera!
Il cunosc? Da, ne-am intalnit la cruce ...

Un comentariu:

Tafnat_Paeneah spunea...

Un crestin este o minte prin care gandeste Christos,
o inima prin care simte Christos,
o voce prin care vorbeste Christos,
o mana prin care lucreaza Christos.