joi, 14 iunie 2012

din usa capului meu

Unul din darurile ce le-am primit este acela de a vorbi, a ma exprima, a spune ceea ce gandesc (nu e foarte sanatos sa fac asta intotdeauna, uneori e chiar pagubos). Aseara am mai invatat ceva despre cuvantul a vorbi. In ebraica se pronunta medaber si se scrie din 4 litere mdbr ( מדבר). Numai ca in ebraica fiecare litera are intelesul ei pentru ca fiecare litera este de fapt un cuvant.

M care nu e em ca la noi ci e mem si inseamna de la. Daca pui m inaintea unui cuvant inseamna ca vii de acolo. ex: MIASI inseamna ca vii de la Iasi.
D este dalet. Identitatea lui dalet este usa. Dalet este o delet = usa.
B este bet si asezat in fata unui cuvant inseamna in ... a intra in ...
R este Reiș=Roș = cap.


Daca adun cuvintele de mai inainte inseamna ca a vorbi inseamna de la usa din cap. Adica eu vorbesc, resprir pe gura ... pe usa din capul meu.

Insa ce vorbesc? Stiu ca la inceput in Geneza 1 este descris procesul creatiei si toate s-au intamplat la Cuvantul Domnului. Nu stiam insa ca si eu pot crea ceva cu ale mele cuvinte. In momentul in care vorbesc de rau, cand cineva m-a jignit, ranit, nedreptatit, asuprit sau cine stie ce mi-a mai facut si exprimandu-mi sentimentele, cuvintele mele creeaza in mintea celui cu care vorbesc o imagine negativa, rea despre persoana in cauza. Creez ceva ce numa frumos nu e ... numa bine nu miroase ...

Ce creez prin ceea ce iese din usa capului meu?
Cuvintele mele pot ucide, mangaia, incuraja, ajuta.
Cuvintele mele sunt de fapt ganduri cocolosite, inabusite, lasate sa creasca, fiarba ... sau pot crea ceva frumos ...
Ce gandesc?
Ce ganduri las sa isi faca cuib in inima si mintea mea?
Ce cuvinte ies prin usa capului meu?
Explicatia am gasit-o data de Ari Abramowitz

Niciun comentariu: