marți, 24 iulie 2012

sfintisori in miniatura

"Profeţie împotriva Egiptului
1 O profeţie cu privire la Egipt. „Iată! DOMNUL călăreşte pe un nor iute, venind înspre Egipt. Zeii Egiptului vor tremura în faţa Sa, iar inima egiptenilor se va-nmuia înlăuntrul lor.
2 «Îi voi întărâta pe egipteni între ei – se vor lupta frate cu frate, semen cu semen, cetate cu cetate şi regat cu regat.
3 Duhul egiptenilor va fi golit din ei şi le voi încurca planurile. Atunci vor întreba idolii, duhurile morţilor, pe cei ce cheamă duhurile morţilor şi pe descântători.
4 Îi voi da pe egipteni în mâinile unui stăpân crud şi un împărat aspru va stăpâni peste ei“», zice Stăpânul, DOMNUL Oştirilor. " Isaia 19:1-4

Daca ma uit la situatia noastra din tara si ce spune Isaia aici pentru Egypt ... nu-i mare diferenta. Vrajitoria e in mare voga, se cheama duhul mortilor, mixtura religioasa, Dumnezeu e gasit vinovat pentru orice ... noi nu avem nici o vina, suntem niste sfintisori in miniatura.  

Aud mereu: Dumnezeu e vinovat! Unde e Dumnezeu acum? Nu vede? Nu aude? De ce lasa sa se intample toate astea daca e Atotputernic? Si alte invinuiri care mai de care mai grosolane.


Dumnezeu nu are nevoie sa ii iau eu sau altcineva apararea. 

Se spune despre umanitate ca niciodata nu invata din istorie desi invata istoria. Am invatat doua filosofii de viata: una creationista si una evolutionista. Una care Il are pe Dumnezeu ca Domn si Singur Dumnezeu adevarat si una politeista in care poti sa te crezi tu singur dumnezeu sau ... pe aproape. Batalia pentru mintea noastra se da pe viata si pe moarte. Insa nu in lumea vizibila ci in cea spirituala. 

E mai usor sa crezi ca lumea asta a aparut si s-a format asa dintr-o data. A crescut ca un aluat, a dospit si ... ia uite ce frumusete a aparut. Ne credem mai evoluati ca cei din`naintea noastra insa mai putin sanatosi, mai putin gandim si ne lasam influentati mai mult de curente, media si de orice fel de elemente de manipulare in masa.

Citeam afisele mari de pe panourile din oras si ... ma gandeam la modul in care se poate manipula mintea oamenilor. Eu trebuie sa fiu in centru. Nevoile mele trebuie sa fie implinite. Daca nu imi e mie bine ... e X vinovat sau ... Dumnezeu. Daca eu nu am paine pe masa, nu sunt eu vinovata ca imi curge lenea prin vene ci e vinovat X sau Y sau ... Dumnezeu. Mai mult de atat, multi din cei ce se bat cu pumnul in piept afisandu-si crestinismul acuza o parte sau cealalta a baricadei. Acuzele sunt atat de grele, de pline de ura si nu pot sa nu ma intreb: de ce duh sunt manati? De Duhul Domnului? ....

Biblia nu ne spune ca daca suntem crestini trebuie sa traim ca in vacantele de lux in hoteluri cu multe stele, cu toate serviciile incluse, inclusiv bani de buzunar din belsug. Viata de crestin nu e o viata usoara. A Il urma pe Christos inseamna sa Il las pe El sa traiasca in mine, sa mor fata de mine si sa actionez ca El. Sa iubesc cand inima din mine ar uri, sa dau cand as da ... cateva vorbe asa de la obraz, sa tac cand vorbele mele ar taia mai ceva ca sabia samurailor, sa acord sanse cand inima din mine nu mai vrea sa fie calcata in picioare ... sa iert si sa iubesc, sa intorc obrazul .... Asta nu inseamna sa ma prefac ca-s proasta ci sa nu las firea mea involburata sa ma domine si sa Il las pe Christos sa domneasca peste mine si firea mea.

Zeii Egyptului au fost rand pe rand facuti de rusine. Prima data cand a avut loc Exodul. Egyptenii au mii de zei si fiecare din ei a fost facut de ras de Dumnezeu. El este Dumnezeu. El este singurul Dumnezeu Adevarat, Dumnezeul ostirilor, Cel ce are totul in control. 

Si zeii nostri romanesti se duc de rapa ... numai ca parca noi nu ne mai trezim. 

Imi doresc o trezire spirituala pentru tara noastra. Si nu imi doresc asta pentru ca duminica au loc alegerile ci pentru ca ne avantam inversunat spre haos, spre autodesfiintare. Cum ar fi daca am scoate zeii din noi, dintre noi, de la noi ... si L-am recunoaste pe Dumnezeu ca Dumnezeu, L-am lasa sa fie Dumnezeu, sa ne fie Domn si Mantuitor?
Asa de actual mi se pare Isaia .... mai mult ca oricand.

Niciun comentariu: