sâmbătă, 28 iulie 2012

sunt o mana de tarana ...

"5. Apele marii vor seca, si Raul va seca si se va usca, 6. raurile se vor imputi, canalele Egiptului vor fi goale si uscate, pipirigul si trestiile se vor vesteji. 7. Livezile Nilului de la imbucatura Raului si toate semanaturile din valea Raului se vor usca, se vor preface in tarana si vor pieri. 8. Vor geme pescarii, se vor boci toti cei ce arunca undita in Rau, si cei ce intind mreje pe ape vor fi nemangaiati. 9. Cei ce lucreaza inul daracit si cei ce tes tesaturi albe vor fi acoperiti de rusine, 10. stapanitorii tarii vor fi intristati, si toti simbriasii vor fi cu inima amarata.

11. In adevar, voievozii Toanului au innebunit, sfetnicii intelepti ai lui faraon s-au prostit. - Cum indrazniti voi sa spuneti lui faraon: "Noi suntem fiii inteleptilor, fiii stravechilor imparati"? 12. Unde sunt inteleptii tai? Sa-ti faca descoperiri dumnezeiesti si sa spuna ce a hotarat Domnul ostirilor impotriva Egiptului. - 13. Voievozii Toanului au innebunit, voievozii Nofului s-au inselat, capeteniile semintiilor duc Egiptul in ratacire:

14. Domnul a raspandit in mijlocul lui un duh de ameteala, ca sa faca pe egipteni sa se clatine in toate faptele lor, cum se clatina un om beat si varsa, 15. si Egiptul nu va avea pe nimeni care sa poata face ceva, nici cap, nici coada, nici ramura de finic, nici trestie!

16. In ziua aceea, Egiptul va fi ca o femeie: va tremura si se va teme vazand miscarea mainii Domnului ostirilor, cand o va ridica impotriva lui. 17. Chiar si tara lui Iuda va fi o groaza pentru Egipt: cum i se va vorbi de ea, se va ingrozi, din pricina hotararii luate impotriva lui de Domnul ostirilor.

18. In vremea aceea, vor fi cinci cetati in tara Egiptului care vor vorbi limba Canaanului si vor jura pe Domnul ostirilor: una din ele se va numi cetatea nimicirii! 19. Tot in vremea aceea va fi un altar pentru Domnul in tara Egiptului, si la hotar va fi un stalp de aducere aminte pentru Domnul. 20. Acesta va fi pentru Domnul ostirilor un semn si o marturie in tara Egiptului. Ei vor striga catre Domnul din pricina asupritorilor, si El le va trimite un mantuitor si un aparator care sa-i izbaveasca.

21. Atunci Domnul Se va descoperi egiptenilor, si egiptenii vor cunoaste pe Domnul in ziua aceea. Vor aduce jertfe si daruri de mancare, vor face juruinte Domnului si le vor implini. 22. Astfel, Domnul va lovi pe egipteni, ii va lovi, dar ii va tamadui. Ei se vor intoarce la Domnul, care-i va asculta si-i va vindeca.

23. In aceeasi vreme, va fi un drum care va duce din Egipt in Asiria: asirienii se vor duce in Egipt, si egiptenii, in Asiria, si egiptenii impreuna cu asirienii vor sluji Domnului. 24. Tot in vremea aceea, Israel va fi al treilea, unit cu Egiptul si cu Asiria, ca o binecuvantare in mijlocul pamantului.

25. Domnul ostirilor ii va binecuvanta si va zice: "Binecuvantat sa fie Egiptul, poporul Meu, si Asiria, lucrarea mainilor Mele, si Israel, mostenirea Mea!" " Isaia 19:5-25

Tot invat din cartea Isaia ca trebuie sa vina nenorocirile ca sa inteleg ca nu sunt eu buricul pamantului, nu se invarte pamantul in jurul meul, nu sunt eu cetrul universului, nici macar centrul universului meu. Pana nu inteleg ca Dumnezeu este Cel ce a creat totul, eu sunt a Lui, viata mea ii apartine, am fost creata ca sa raspund iubirii Lui, sa Ii recunosc autoritatea si sa Il las o exercite asupra mea, necazurile or sa tot curga in viata mea sub o forma sau alta.

Vin necazurile unul dupa altul si parca toate au ca scop sa ma desfiinteze, sa ma faca sa dispar. Numai ca ... nu e asa! Atunci ma vad fata in fata cu provocarea de a recunoaste ca sunt o mana de tarana transformata intr-o faptura minunata. De ce spun asta? Pentru ca asa spune Domnul si ... m-am cam plictisit sa fiu Gica contra si sa cred altceva despre mine.

Niciun comentariu: