marți, 13 ianuarie 2015

Şcoala animalelor - Dr. R. H. Reers

"Într-o bună zi, animalele au decis să înfiinţeze o ŞCOALĂ. Au gândit şi un curriculum care să acopere toate nevoile de învăţare şi s-au oprit la următoarele materii: căţărare, alergare, zbor şi înot.

RAŢA era bună, senzaţional de bună la înot, mult mai bună decât profesorul, însă mediocră la alergare şi zbor. La căţărat era complet neajutorată. Profesorii au decis să nu mai înoate, ci să lucreze intensiv la căţărat. După un timp, ea a devenit mediocră la înot! Dar mediocru este totuşi acceptabil… mai ales la şcoală. Aşa că nimeni nu a considerat că este cazul să-şi facă griji. Numai raţa simţea, undeva în sufletul ei, că ceva nu este în regulă.

VULTURUL a fost de la început un copil problemă. A fost primul în clasă la căţărat în vârful copacului. Problema e că avea propriul lui stil de a ajunge acolo.Un stil care era total împotriva regulamenului. El a devenit acel elev care trebuia să rămână mereu după ore pentru a scrie de 100 de ori “Nu am voie să trişez”.

URSUL a picat toate testele pentru că s-a spus despre el că e leneş … în special iarna. El se descurca cel mai bine … vara. Dar şcoala, din păcate, era închisă vara.

ZEBRA chiulea aproape tot timpul pentru ca poneii râdeau de dungile ei. Şi asta o întrista foarte tare.

CANGURUL a început primul în clasă. Dar s-a descurajat rapid când i s-a cerut sa alerge pe toate cele 4 picioare, ca şi colegii săi.

PEŞTELE a renunţat la şcoală. Pentru că s-a plictisit. Pentru el toate materiile erau la fel … Dar nimeni nu a înţeles asta, pentru că nimeni nu mai văzuse vreodată un peste.

VEVERIŢA a luat un “FB” la căţărare, dar profesorul de zbor i-a cerut să zboare de jos în sus nu … de sus în jos. Picioarele ei au obosit atât de tare practicând decolarea, încât a început să ia “B” la căţărare şi “S” la alergare.

ALBINA, de departe a fost cea mai mare problemă. Aşa că profesorul a trimis-o la doctor. Pentru testare! Doctorul a spus că albina are aripi prea mici pentru zburat şi că sunt categoric nepotrivit prinse de corp. Albina nu a văzut niciodată raportul doctorului pentru că a zburat unde-a văzut cu ochii …

RAŢA este copilul bun la română şi slab la matematică … care primeşte exerciţii suplimentare la matematică în timp ce colegii lui lucrează la română. Îşi va pierde, în timp, strălucirea la română! Dar “Uraaa!” va avea rezultate mediocre la matematică.

VULUTURUL este copilul care devine “problemă” pentru că are propriul său stil de a face lucrurile. Deşi nu face nimic cu adevarat RĂU, nonconformismul său pare dascălilor generator de probleme. Prin urmare, el sfârşeşte mereu pedepsit.

Cine nu-l recunoaşte pe URS? Copilul strălucitor în tabără, care excelează în activităţile extraşcolare dar care eşuează lamentabil în tot ceea ce TREBUIE să facă la şcoală?

CANGURUL este copilul care renunţă la luptă pentru că nu a fost suficient apreciat şi încurajat.

PEŞTELE este copilul cu nevoi speciale care nu se poate pune în valoare într-un mediu obişnuit.

Spre deosebire de raţă, care se “descurcă”, VEVERIŢA se autodistruge şi eşuează pentru că sunt lucruri pe care, PUR ŞI SIMPLU, ea nu le poate face. ŞI NIMENI NU O CREDE!

ALBINA, ooh, albina ! Este acel copil cu care dascălul simte că nu va ajunge niciodată nicăieri. Dar care, cu ajutorul părinţilor, are suficientă motivare personală pentru a reuşi. Spre surpriza tuturor…

ZEBRA este copilul gras, slab, scund, înalt, de altă etnie sau pur şi simplu doar timid care eşuează aparent pentru că nu se străduieşte suficient. Prea puţini realizează că motivul real al eşecului acestui copil este un anumit grad de “inadecvare” socială.

Fiecare COPIL este o combinaţie unică de personalitate şi talente. Unii copii sunt dotaţi intelectual, alţii emoţional, alţii sunt buni sportivi, alţii sunt dotaţi cu multă creativitate. Fiecare copil vine pe lume cu propria lui “colecţie” de talente.

Dar pentru că niciun copil nu vine pe lume şi cu un “ghid de utilizare”

Părinţii şi dascălii

ADEVĂRAŢI …

ÎNVAŢĂ…

OBSERVĂ…

DESCOPERĂ … pentru a înţelege, ÎN TIMP, “Manualul de utilizare” al fiecărui copil pe care trebuie să-l călăuzească.

ŞCOALA AR TREBUI SĂ FIE PENTRU TOATĂ LUMEA !

Adaptare de text dupa fabula Dr. R. H. Reers"
http://ecosmopolis.ro/fabula-educationala-scoala-animalelor/

2 comentarii:

Anonim spunea...

Scoala, prin definitie, nu poate sa faca fata fiecarui talent si personalitate a copiilor. Scoala nici nu este menita sa faca asa ceva.

cella spunea...

Asa e Cristina!

E insa o fabula din care putem sa ne luam multe invataminte!