duminică, 15 martie 2015

Dumnezeu le-a dat ce doriseră!

"Dumnezeu le-a dat ce dorisera." Psalmul 78:29b

Contextul e în Numeri 11.
"1. Poporul a cartit in gura mare impotriva Domnului, zicand ca-i merge rau. Cand a auzit Domnul, S-a maniat, s-a aprins intre ei focul Domnului si a mistuit o parte din marginea taberei.

2. Poporul a strigat catre Moise. Moise s-a rugat Domnului, si focul s-a stins. 3. Locului aceluia i-au pus numele Tabeera pentru ca se aprinsese focul Domnului printre ei.

4. Adunaturii de oameni, care se aflau in mijlocul lui Israel, i-a venit pofta, ba chiar si copiii lui Israel au inceput sa planga si sa zica: "Cine ne va da carne sa mancam? 5. Ne aducem aminte de pestii pe care-i mancam in Egipt si care nu ne costau nimic, de castraveti, de pepeni, de praz, de ceapa si de usturoi. 6. Acum ni s-a uscat sufletul: nu mai este nimic! Ochii nostri nu vad decat mana aceasta."

7. Mana semana cu grauntele de coriandru, si la vedere era ca bedeliumul. 8. Poporul se risipea si o strangea, o macina la rasnita, sau o pisa intr-o piua; o fierbea in oala si facea turte din ea. Mana avea gustul unei turte facute cu untdelemn. 9. Cand cadea roua, noaptea, in tabara, cadea si mana.

10. Moise a auzit pe popor plangand, fiecare in familia lui si la usa cortului lui. Mania Domnului s-a aprins cu tarie. Moise s-a intristat 11. si a zis Domnului: "Pentru ce mahnesti Tu pe robul Tau si pentru ce n-am capatat eu trecere inaintea Ta, de ai pus peste mine sarcina acestui popor intreg? 12. Oare eu am zamislit pe poporul acesta? Oare eu l-am nascut ca sa-mi zici: "Poarta-l la sanul tau, cum poarta doica pe copil," pana in tara pe care ai jurat parintilor lui ca i-o vei da? 13. De unde sa iau carne, ca sa dau la tot poporul acesta? Caci ei plang la mine, zicand: "Da-ne carne ca sa mancam!" 14. Eu singur nu pot sa port pe tot poporul acesta, caci este prea greu pentru mine. 15. Decat sa Te porti asa cu mine, mai bine omoara-ma, Te rog, daca mai am vreo trecere inaintea Ta, ca sa nu-mi mai vad nenorocirea."

16. Domnul a zis lui Moise: "Aduna la Mine saptezeci de barbati, dintre batranii lui Israel, din cei pe care-i cunosti ca batrani ai poporului si cu putere asupra lor; adu-i la Cortul intalnirii si sa se infatiseze acolo impreuna cu tine. 17. Eu Ma voi cobori si iti voi vorbi acolo; voi lua din Duhul care este peste tine si-L voi pune peste ei ca sa poarte impreuna cu tine sarcina poporului si sa n-o porti tu singur. 18. Sa spui poporului: "Sfintiti-va pentru maine si aveti sa mancati carne, fiindca ati plans in auzul Domnului si ati zis: "Cine ne va da carne sa mancam? Caci noi o duceam bine in Egipt!" Domnul va va da carne si veti manca. 19. Aveti sa mancati carne, nu o zi, nici doua zile, nici cinci zile, nici zece zile, nici douazeci de zile, 20. ci o luna intreaga, pana va va iesi pe nari si va veti scarbi de ea, pentru ca n-ati ascultat de Domnul care este in mijlocul vostru si pentru ca ati plans inaintea Lui, zicand: "Pentru ce am iesit noi oare din Egipt?"

21. Moise a zis: "Sase sute de mii de oameni care merg pe jos alcatuiesc poporul in mijlocul caruia sunt eu, si Tu zici: "Le voi da carne si vor manca o luna intreaga!" 22. Putem taia oare atatea oi si atatia boi, ca sa le ajunga? Sau nu cumva avem sa prindem toti pestii marii, ca sa le ajunga?"

23. Domnul a raspuns lui Moise: "Nu cumva s-a scurtat oare mana Domnului? Vei vedea acum daca ceea ce ti-am spus se va intampla sau nu."

24. Moise a iesit si a spus poporului cuvintele Domnului. A adunat saptezeci de barbati din batranii poporului si i-a pus in jurul Cortului.

25. Domnul S-a coborat in nor si a vorbit lui Moise; a luat din Duhul care era peste el si L-a pus peste cei saptezeci de batrani. Si, de indata ce Duhul S-a asezat peste ei, au inceput sa proroceasca; dar dupa aceea n-au mai prorocit.

26. Doi oameni, unul numit Eldad, si altul Medad, ramasesera in tabara, si Duhul S-a asezat si peste ei; caci erau dintre cei scrisi, macar ca nu se dusesera la Cort. Si au inceput sa proroceasca si ei in tabara. 27. Un tanar a alergat si a dat de stire lui Moise, zicand: "Eldad si Medad prorocesc in tabara." 28. Si Iosua, fiul lui Nun, care slujea lui Moise din tineretea lui, a luat cuvantul si a zis: "Domnule Moise, opreste-i."

29. Moise i-a raspuns: "Esti gelos pentru mine? Sa dea Dumnezeu ca tot poporul Domnului sa fie alcatuit din proroci, si Domnul sa-Si puna Duhul Lui peste ei!"

30. Apoi Moise s-a intors in tabara, el si batranii lui Israel.

31. Domnul a facut sa sufle de peste mare un vant care a adus prepelite si le-a raspandit peste tabara cale cam de o zi intr-o parte si cale cam de o zi de cealalta parte in jurul taberei. Aveau o inaltime de aproape doi coti de la fata pamantului. 32. In tot timpul zilei aceleia si toata noaptea si toata ziua urmatoare, poporul s-a sculat si a strans prepelite; cel ce stransese cel mai putin avea zece omeri. Ei si le-au intins in jurul taberei.

33. Pe cand carnea era inca in dintii lor, fara sa fie mestecata, Domnul S-a aprins de manie impotriva poporului; si Domnul a lovit poporul cu o urgie foarte mare.

34. Au pus locului aceluia numele Chibrot-Hataava pentru ca acolo au ingropat pe poporul apucat de pofta. 35. De la Chibrot-Hataava, poporul a plecat la Haterot si s-a oprit la Haterot."

Îmi analizez cererile şi mă rog să îmi dea Domnul ce ştie El că îmi trebuie şi nu ce îmi doresc eu.

Niciun comentariu: