miercuri, 4 martie 2015

imi voi implini juruintele!

1. (Catre mai marele cantaretilor. Se canta ca "Cerboaica zorilor". Un psalm al lui David.) 

Dumnezeule! Dumnezeule! Pentru ce m-ai parasit si pentru ce Te departezi fara sa-mi ajuti si fara s-asculti plangerile mele?

2. Strig ziua, Dumnezeule, si nu-mi raspunzi: strig si noaptea, si tot n-am odihna.

3. Totusi Tu esti Cel Sfant si Tu locuiesti in mijlocul laudelor lui Israel.

4. In Tine se incredeau parintii nostri: se incredeau, si-i izbaveai.

5. Strigau catre Tine, si erau scapati; se incredeau in Tine, si nu ramaneau de rusine.

6. Dar eu sunt vierme, nu om, am ajuns de ocara oamenilor si dispretuit de popor.

7. Toti cei ce ma vad isi bat joc de mine, isi deschid gura, dau din cap si zic:

8. "S-a increzut in Domnul! Sa-l mantuiasca Domnul, sa-l izbaveasca, fiindca-l iubeste!"

9. Da, Tu m-ai scos din pantecele mamei, m-ai pus la adapost de orice grija la tatele mamei mele;

10. de cand eram la sanul mamei, am fost sub paza Ta, din pantecele mamei ai fost Dumnezeul meu.

11. Nu Te departa de mine, caci s-apropie necazul, si nimeni nu-mi vine in ajutor.

12. O multime de tauri sunt imprejurul meu, niste tauri din Basan ma inconjoara.

13. Isi deschid gura impotriva mea ca un leu care sfasie si racneste.

14. Am ajuns ca apa care se scurge, si toate oasele mi se despart; mi s-a facut inima ca ceara si se topeste inauntrul meu.

15. Mi se usuca puterea ca lutul si mi se lipeste limba de cerul gurii: m-ai adus in tarana mortii.

16. Caci niste caini ma inconjoara, o ceata de nelegiuiti dau tarcoale imprejurul meu, mi-au strapuns mainile si picioarele: 17. toate oasele as putea sa mi le numar. Ei insa pandesc si ma privesc; 18. isi impart hainele mele intre ei si trag la sorti pentru camasa mea.

19. Dar Tu, Doamne, nu Te departa! Tu, Taria mea, vino degraba in ajutorul meu!

20. Scapa-mi sufletul de sabie si viata din ghearele cainilor!

21. Scapa-ma din gura leului si scoate-ma din coarnele bivolului!

22. Voi vesti Numele Tau fratilor mei si Te voi lauda in mijlocul adunarii.

23. Cei ce va temeti de Domnul, laudati-L! Voi toti, samanta lui Iacov, slaviti-L! Cutremurati-va inaintea Lui, voi toti, samanta lui Israel!

24. Caci El nici nu dispretuieste, nici nu uraste necazurile celui nenorocit si nu-Si ascunde fata de el, ci il asculta cand striga catre El.

25. In adunarea cea mare, Tu vei fi pricina laudelor mele: si-mi voi implini juruintele in fata celor ce se tem de Tine.

26. Cei saraci vor manca si se vor satura, cei ce cauta pe Domnul, Il vor lauda: vesela sa va fie inima pe vecie!

27. Toate marginile pamantului isi vor aduce aminte si se vor intoarce la Domnul: toate familiile neamurilor se vor inchina inaintea Ta.

28. Caci a Domnului este imparatia: El stapaneste peste neamuri.

29. Toti cei puternici de pe pamant vor manca si se vor inchina si ei; inaintea Lui se vor pleca toti cei ce se coboara in tarana, cei ce nu pot sa-si pastreze viata.

30. O samanta de oameni Ii va sluji; si se va vorbi despre Domnul catre cei ce vor veni dupa ei.

31. Acestia vor veni si vor vesti dreptatea Lui, vor vesti lucrarea Lui poporului care se va naste.

Niciun comentariu: