miercuri, 10 octombrie 2012

tanjesc de dor

"5 Căci El i-a umilit pe cei ce locuiesc pe înălţimi, a doborât cetatea cea îngâmfată; a doborât-o la pământ, a aruncat-o în ţărână. 6 E călcată în picioare de cel asuprit şi strivită sub paşii celor nevoiaşi. 

7 Calea celui drept e netedă, căci Tu, Cel Drept, netezeşti cărarea celui drept. 

8 Da, DOAMNE, umblând pe cărarea poruncilor (judecatilor, verdictelor) Tale, Te aşteptăm! 

Numele Tău şi aducerea-aminte despre Tine sunt dorinţa sufletului nostru. 

9 Sufletul meu tânjeşte după Tine noaptea şi duhul dinăuntrul meu Te caută dis-de-dimineaţă, căci atunci când judecăţile Tale sunt pe pământ, locuitorii lumii învaţă dreptatea." Isaia 26:5-9

Textul de aici ... mai bine zis versetele 5 si 6 merg corelate cu Psalmul 14. 
"1 Nebunul zice în inima lui: „Nu există Dumnezeu!“ S-au pervertit oamenii, săvârşesc fapte îngrozitoare; nu mai există nici unul care să facă binele. 
2 Domnul Îşi pleacă privirea din ceruri peste fiii oamenilor, ca să vadă dacă există vreunul care să aibă pricepere, vreunul care să-L caute pe Dumnezeu. 
3 Toţi s-au rătăcit, cu toţii au devenit corupţi! Nu mai există nici unul care să facă binele, nici unul măcar! 
4 Oare n-au minte cei ce săvârşesc nelegiuirea, cei ce-mi mănâncă poporul ca pe pâine şi nu-L cheamă pe Domnul?"

Nebuni nu sunt cei de la Socola (sau din spitalele de nebuni), ci cei ce fac afirmatii nebune. Unde isi spune nebunul afirmatia? De ce nu o spune cu voce tare? Pe vremea lui David, daca faceai afirmatia asta cu voce tare, riscai sa iti simti capul langa picioare - asta daca nu mureai de la primele pietre ce erau aruncate in tine. Orice om care in inima lui si-a spus ca nu exista Dumnezeu, este numit nebun. Asa scrie Biblia. Eu sunt una dintre ei. Am spus asta pe vremea cautarilor mele, in clipele mele de durere ... si nu neaparat durere fizica. 

Pentru ca nu Il vad, aud, simt pe Dumnezeu, unii cred ca nu exista. Atunci isi construiesc ziduri de aparare, ca pentru o cetate, o cetate inalta si stau inchisi acolo crezand ca asta e totul. Isi traiesc viata netinand cont de Legea Lui Dumnezeu, de ceea ce spune El. Cetatea asta insa va fi daramata. Nu de oameni ci de insusi Dumnezeu, de Cel Drept. De Cel caruia ii pasa de oamenii ce Il asculta. De Cel care face neteda calea celor ce Il cauta. De Cel care iubeste pe cei ce tanjesc dupa El. 

Am decis sa cred ca exista Dumnezeu, ca Isus Christos este Fiul Sau, ca Biblia este adevarata de la primul pana la ultimul cuvant. Dupa ce am luat decizia asta, am inceput o calatorie a cunoasterii Lui Dumnezeu. E o calatorie in care invat despre El, invat in cine mi-am pus increderea. Cararea nu e usoara intotdeauna, eu am multe intrebari si ... la unele din ele nu am primit inca raspuns, la unele raspunsul a venit mai tarziu ... sau l-am inteles in timp.

Ceea ce ma fascineaza e faptul ca desi e plin de suferinti acest drum, relatia cu El devine mai "neteda". El este Cel ce a netezit-o. Cum? Cine m-a ajutat sa stiu despre Dumnezeu, ce s-a intamplat la cruce dincolo de poveste, dincolo de teorie? Cum am realizat cine sunt eu in relatia cu Dumnezeu? Isus, inainte de rastignire, le spune ucenicilor ca nu ii va lasa singuri. Ca le va trimite un Mangaietor, Aparator. 

In Ioan 16 citesc "7 Totuşi vă spun adevărul: vă este de folos să plec, pentru că dacă nu plec, Apărătorul nu va veni la voi, dar dacă Mă duc, Îl voi trimite la voi. 8 Şi când va veni El, va dovedi lumea vinovată cu privire la păcat, la dreptate şi la judecată. 9 Cu privire la păcat: pentru că ei nu cred în Mine; 10 cu privire la dreptate: pentru că Eu Mă duc la Tatăl şi nu Mă mai vedeţi; 11 cu privire la judecată: pentru că domnitorul lumii acesteia a fost judecat. 
12 Mai am să vă spun multe lucruri, dar acum nu le puteţi purta.
13 Însă când va veni El, Duhul adevărului, vă va călăuzi în tot adevărul. Căci El nu va vorbi de la Sine, ci va vorbi tot ceea ce va auzi şi vă va anunţa lucrurile ce urmează să vină. "

Vazusem in Psalmii lui David tanjirea dupa Dumnezeu. Acum o vad si la Isaia. Sa tanjesti, sa iti fie dor, sa iti doresti o relatie cu El dincolo de teorie, dincolo de palpabil, audibil, vizibil. Pare nebunesc sa iti pui increderea in ceva ce nu vezi, auzi, simti, intelegi ... 

A tanji dupa cineva inseamna a-ti fi dor de cineva, a astepta intalnirea cu persoana de care iti e dor, a face tot posibilul sa ai aceasta intalnire, a face lucrurile care ii plac acelei persoane, a te pregati pentru acea intalnire, a sti pe cine astepti, a cunoaste dorintele, dorurile, gandurile, pasiunile persoanei cu care vrei sa te intalnesti. Persoana dupa care tanjesc sa fie tinta cautarilor, asteptarilor, dorintelor mele ... 
Tanjesc de dor? Tanjesc dupa Dumnezeu? Tanjesc dupa Tata?

Recunosc ca nu intodeauna tanjesc. Dar, nu ma las.

2 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Si eu am simtit asta:

Ceea ce ma fascineaza e faptul ca desi e plin de suferinti acest drum, relatia cu El devine mai "neteda". El este Cel ce a netezit-o
Minunat Tata avem, Cella draga!

cella spunea...

Elena,
pai El actioneaza asa cum ii e Numele. Minunat!

Si asta e si mai fascinant, Cel Minunat sa iti fie Tata!