luni, 18 martie 2013

ascult in tacere

"1 «Ascultaţi-Mă în tăcere, ţinuturi de lângă mare, iar popoarele să-şi înnoiască puterea! Să se apropie şi să vorbească! Să ne înfăţişăm împreună la judecată! " NTR
"1. "Taceti, ostroave, si ascultati-Ma! Sa-si invioreze popoarele puterea, sa inainteze si sa vorbeasca! Sa ne apropiem si sa ne judecam impreuna." Cornilescu

Domnul cheama la judecata popoarele. Stiu ca va fi o judecata si sunt provocate sa vina cu puteri innoite, sa vorbeasca, sa isi justifice credintele, valorile, ritualurile. Nu numai Israel trebuie sa vina la judecata ci absolut orice popor, orice natie, orice trib oricat ar fi de mic, orice om. 

In capitolul 40:31, Isaia scrie "dar cei ce se încred în DOMNUL îşi vor înnoi puterea, se vor înălţa prinzând aripi ca vulturii, vor alerga şi nu vor osteni, vor umbla şi nu vor obosi." Aici, in capitolul 41 nu e vorba de oamenii care se incred in Domnul, de cei carora Domnul le innoieste puterile. Vreau sa nu uit ca Isaia scrie profetic, poetic si istoric. Numeste poetic neamurile, adica pe cei nu sunt evrei, tinuturi de langa mare. 

Exista o judecata la care sunt chemati toti. Si, inaintea Domnului nu te poti prezenta avand gura mare. Esti chemat la judecata insa vorbesti cand esti intrebat, cand ti se cere sa vorbesti, sa iti explici, justifici alegerile, credintele. Fiecare are oportunitatea de a intra in curtea Lui in liniste, cu respect in fata maiestatii Lui.

Liniste, tacere poate insemna rusine, sau taci pentru ca vrei sa fii atent, sau taci pentru ca esti supus celui ce vorbeste. Constientizezi in prezenta Cui esti si ... iti tii gura inchisa, realizezi ca e mai bine sa taci.

Prefer sa imi innoiasca Domnul puterea, sa Il aleg pe El ca Domn si Mantuitor. Vine ziua judecatii ca vreau sa nu, ca o cred sau nu. Ziua judecatii e anuntata de multa vreme prin profetii trimisi de Domnul pentru poporul Israel si pentru intreaga omenire. Decizia de a asculta imi apartine. Decizia de a ma suspune Domnului imi apartine. Decizia de a asculta neconditionat de Domnul imi apartine. Domnul ma iubeste neconditionat, a dat ce avea mai scump, mai drag pentru ca eu sa fiu fiica Lui. Decizia de a crede aceasta veste buna imi apartine. Decizia de a trai conform cu ceea ce spune Biblia imi apartine, indiferent cat spun ceilalti ca e invechita, ca acum traiesc vremuri moderne, ca ar trebui negociate multe aspecte scrise in ea.

Niciun comentariu: