luni, 10 iunie 2013

eu sunt un om!

"Cum sa nu iubesti cainii si pisicile? Ele sunt mamifere ca si noi?"
"Ce esti tu? Mamifer?"
"Ce intrebare e asta? N-ai mai auzit de mamifer? Sa iti definesc termenul?"
Mi-a fost dat termenul ca din DEX "MAMIFÉR, mamifere, s. n. (La pl.) Clasă de vertebrate superioare care au corpul acoperit cu păr, nasc pui vii și îi hrănesc cu laptele lor;"
Am incercat sa imi pastrez calmul si am raspuns: "Eu sunt un om!"
"Si ce-i cu raspunsul asta de doi bani? Esti mamifer superior."
I-am explicat ca este o definitie data de evolutionisti, dar Biblia si perspectiva creationista spune ca Dumnezeu dupa ce a terminat de creat animalele, a creat omul. Adica a terminat un capitol si a inceput un altul numit OM.

"26 Atunci Dumnezeu a zis: „Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră; ei să domnească peste peştii mării, peste păsările cerului, peste vite, peste tot pământul şi peste toate animalele mici care mişună pe pământ!“
27 Astfel, Dumnezeu l-a creat pe om după chipul Său, după chipul lui Dumnezeu l-a creat; bărbat şi femeie i-a creat.
28 Dumnezeu i-a binecuvântat şi le-a zis: „Fiţi roditori şi înmulţiţi-vă, umpleţi pământul şi supuneţi-l; domniţi peste peştii mării, peste păsările cerului şi peste toate vieţuitoarele care mişună pe pământ!“
29 Apoi Dumnezeu a zis: „V-am dat toate plantele care fac sămânţă şi care se află pe tot pământul şi toţi pomii care fac fructe cu sămânţă în ele, ca să le aveţi pentru hrană.
30 Tuturor animalelor pământului, tuturor păsărilor cerului şi tuturor animalelor mici care mişună pe pământ, care au suflare de viaţă în ele, le-am dat ca hrană toate plantele verzi.“ Şi aşa a şi fost." Geneza 1:26-30

Si eu am invatat definitia despre mamifere la scoala, m-am confruntat cu ideea evolutionista insa niciodata nu am putut sa cred ca am ca stramosi niste maimute si ca lumea a inceput cu o celula dornica de vedetism si care a explodat de mandrie divizandu-se. Pana acolo inca nu m-am coborat. Insa, ca vrem sau nu, ideile si perspectivele asupra vietii invatate la scoala isi pun amprenta asupra noastra. Daca eu cred ca sunt un mamifer superior atunci ma voi comporta ca atare. Ca si mamifer superior cred ca am instincte ce trebuiesc eliberate si satisfacute. Ca om stiu ca am instincte care pot fi educate si tinute in frau. Pentru mamifere se aplica legea junglei, pentru om insa se aplica mila, dreptatea, dragostea adica Legea Domnului. Omul poate fi educat, mamiferul poate fi dresat.

Cel care m-a creat imi explica cum m-a facut, din ce, imi spune cum sa traiesc, imi da legi dupa care sa traiesc, sa imi ghidez viata. Iov, unul din oamenii cu care s-a laudat Domnul in fata Satanei exclama:
"17 Ce este omul ca să-ţi pese atât de mult de el şi să-i dai aşa multă atenţie, 18 să-l cercetezi în fiecare dimineaţă şi să-l încerci în orice clipă?" Iov 7:17-18
Un alt om, despre care Domnul spune ca este omul dupa inima lui, adica David spune: "4 Ce este omul ca să-Ţi aminteşti de el şi fiul omului ca să-Ţi pese de el? 5 Tu l-ai făcut cu puţin mai prejos decât Dumnezeu şi l-ai încoronat cu slavă şi cu cinste. 6 L-ai pus să domnească peste lucrările mâinilor Tale; i-ai pus totul sub picioare: 7 oi şi boi deopotrivă, chiar şi fiarele câmpului; 8 păsările cerului şi peştii mării, tot ce străbate căile mărilor. " Psalmul 8:4-8
Solomon are si el o constatare: "11 El a făcut toate lucrurile bune la timpul lor, a pus chiar şi veşnicia în inimile lor, dar omul nu poate pricepe de la început până la sfârşit lucrarea pe care a făcut-o Dumnezeu. " Eclesiastul 3:11

Sunt filosofii cu duiumul pe lumea asta, idei si perspectiva nenumarate. Convingerile, credintele, incredintarile pe care le am determina modul in care imi traiesc viata. Am ales sa cred ca sunt un om, creat, ca am un Creator si Numele Lui este Dumnezeu, Singurul Dumnezeu Adevarat. Am ales sa cred ca Isus Christos - Yeshua HaMaschiach - om si Dumnezeu, a murit pentru mine, pentru oameni si nu pentru mamifere superioare si vertebrate.

Aleg sa traiesc dupa Cuvantul Sau, sa Il cred, sa ma incred in Cel ce a scris istoria omului, a lumii, a mea. Aleg sa traiesc cum vrea El, Creatorul, Cel ce stie mersul fiecarei celule din corpul meu.
Aleg sa cred ca sunt om si sa ma comport omeneste folosindu-mi mintea si educandu-mi instinctele.
The Nature of Things ~ Navigating Everyday Life with Grace

Niciun comentariu: