joi, 24 octombrie 2013

Ascultarea are consecinte!

Isaia ma provoaca sa vad un cuvant pe care nu cred ca l-am vazut atat de des in Biblia mea. E un cuvant scurt, folosit atat de des incat cred ca prin uzura si-a pierdut importanta. E un cuvant indemn, prounca. "Asculta!" Ca sa faci ce ti se spune, trebuie sa te opresti, sa ai urechile curatate, sa gandesti ceea ce auzi si sa faci ce ti se spune.

Insa Isaia 48, Domnul, prin Isaia foloseste de mai multe ori indemnul "Asculta!"
"1 Ascultaţi lucrul acesta, casă a lui Iacov, voi, care sunteţi chemaţi cu numele lui Israel şi care vă trageţi din Iuda, voi, care juraţi pe Numele DOMNULUI şi-L chemaţi pe Dumnezeul lui Israel, dar nu în adevăr sau dreptate, 2 chiar dacă vă numiţi pe voi înşivă după Cetatea Sfântă şi vă bizuiţi pe Dumnezeul lui Israel, al Cărui Nume este DOMNUL Oştirilor!"

6 Ai auzit. Acum uită-te la toate acestea! De ce nu vrei să recunoşti?

12 Ascultă-Mă, Iacove, Israele, pe care te-am chemat! Eu sunt Acela! Eu sunt Cel dintâi şi Cel de pe urmă!

14 Adunaţi-vă cu toţii şi ascultaţi!

16 Apropiaţi-vă de Mine şi ascultaţi aceasta! De la început nu v-am spus taine; când s-au petrecut aceste lucruri, Eu eram acolo. Acum, Stăpânul Domn m-a trimis împreună cu Duhul Său.»

17 Aşa vorbeşte DOMNUL, Răscumpărătorul tău, Sfântul lui Israel: «Eu sunt DOMNUL, Dumnezeul tău, Care te învaţă ce este spre binele tău, Care te conduce pe calea pe care trebuie să mergi."

Poporul stia cine vorbeste chiar daca nu credeau in El. Stiau ca este Dumnezeul lui Avraam, Isaac si Iacov, Dumnezeul parintilor lor, Dumnezeul lor. Stiau ca sunt poporul Lui, poporul ales al Domnului. Teoretic stiau ca trebuie sa asculte. Practic isi vedeau de idolii lor.

Un lucru am remarcat in dimineata asta. Indemnul, porunca de a asculta este pentru tot poporul numai ca unii nu vor sa se opreasca, nu vor sa asculte. Domnul face referire la popor ca unu insa apoi indemnul vine personal: "adunati-va cu totii si ascultati!". Impreuna sa vina inaintea Lui si sa auda ce are El de spus.

Insa mai mult de atat, vad dragostea plina de bunatate a Domnului. Cheama poporul aproape. El nu este un Dumnezeu distant, caruia sa nu ii pese. Nu, nici vorba! El ma vrea aproape. Vrea sa imi vorbeasca fata catre fata, sa ne vedem, sa nu care cumva o adiere de vant sa duca cuvintele in eter ...

Am fost trimisa la scoala sa invat, sa citesc, sa scriu. Scrisoarea de dragoste a Tatalui - adica a Lui Dumnezeu, Biblia, este tradusa si in limba romana. Orice scuza m-ar acuza. E mult mai usor sa aud decat sa ascult. si de la bun inceput, Isaia a venit cu provocarea de a asculta. Provocarea asta de a asculta apoi o aduce in discutie obsesiv. Sangele apa nu se face si incapatanarea poporului de atunci curge si in venele mele. E nevoie sa mi se reaminteasca sa ascult, sa ma supun, sa imi folosesc intelectul ca sa conexez ce aud cu ceea ce stiu si cu ceea ce cred.

In acelasi timp, ascultand iesi din tipare, nu mai urmezi turma, nu iti mai urmezi instinctele. Dintr-odata devii ciudat, nu mai esti tu. Frica de a fi diferit e paralizanta fizic, psihic, intelectual si emotional. E mai usor sa fii la fel ca ceilalti, e mai comod!

Se vorbeste putin despre revenirea Domnului si despre judecata finala. Va veni o zi in care voi sta in fata Domnului, fata catre fata si voi fi judecata pentru ceea ce am crezut, spus si facut. Ca imi place sa nu, indiferent daca cred sau nu, accept aceasta informatie sau nu, ziua judecatii va veni. Isus Christos = Yeshua HaMaschiach va reveni sa isi acasa pe cei care au crezut in El, L-au acceptat ca Domn si Mantuitor, au auzit, ascultat, crezut si facut ceea ce spune El.

Ideile insusite au consecinte. Ascultarea are consecinte. Neascultarea are consecinte. Alegerea imi apartine!

Niciun comentariu: