joi, 5 decembrie 2013

promisiunile Domnului nu sunt castele in nisip & Rivers Of Babylon

Nu am uitat de Isaia, nu am abandonat studiul insa sunt intr-o bucata de text pe care inca nu am deslusit-o pentru mine prea bine. Am inteles profetia insa inca nu stiu care e promisiunea pentru mine. Deocamdata insa am inteles un mare adevar: promisiunile Domnului nu sunt castele in nisip. Ceea ce promite, El duce la indeplinire indiferent daca trebuie sa mute popoare intregi, sa detroneze regi ce par de neinvins, El schimba inimile oamenilor si ei lucreaza pentru El.

Isaia vine cu un Cuvant din partea Domnului, o profetie care se va implini cam peste 150 de ani. E vorba de o robie de 70 ani, de doua generatii. Mai mult de atat ... Isaia prevede depresia ce va veni peste ramasita ce o pregateste Domnul inca de pe acum. Domnul Il pune pe Isaia sa scrie ca va veni robia, despresia si cand babilonienii le vor cere sa cante cantecele Sionului acestia nu vor putea sa faca asta pentru ca isi vor reaminti, vor citi, studia promisiunile Domnului.

Domnul imi lasa si mie scris ca ceea ce a promis, duce la indeplinire indiferent de circumstante. Poate ca acum sunt in Babilon, poate ca depresia e in plina floare insa asta nu inseamna ca Domnul m-a uitat. Isaia 49:14-26:
"14 Sionul însă a zis: «DOMNUL m-a părăsit, Stăpânul meu a uitat de mine.»

15 «Dar oare poate o femeie să-şi uite copilul pe care-l alăptează sau să nu aibă milă de rodul pântecelui său? Şi chiar dacă ea ar uita, Eu nu te voi uita! 16 Iată, te-am încrustat în palmele Mele, iar zidurile tale sunt pururea înaintea Mea.

17 Fiii tăi se grăbesc să se întoarcă, iar cei ce te-au distrus şi te-au lăsat în ruină se îndepărtează de tine. 18 Ridică-ţi ochii şi priveşte în jur! Toţi fiii tăi se adună şi vin la tine. Viu sunt Eu, zice DOMNUL, că-i vei purta pe toţi ca pe o podoabă, te vei împodobi cu ei ca o mireasă. 19 Pentru că ruinele, locurile tale pustii şi ţara ta devastată vor fi acum prea strâmte pentru poporul tău, iar cei ce te-au devorat vor fi departe. 20 Fiii de care ai fost lipsită îţi vor spune chiar în auzul tău: ‘Locul este prea strâmt pentru mine; fă-mi mai mult loc ca să locuiesc!’

21 Atunci te vei întreba: ‘Cine mi i-a născut pe aceştia? Eram fără copii şi stearpă, exilată şi izgonită. Cine i-a crescut? Eram părăsită şi singură, deci de unde sunt aceştia?’»“

22 „Aşa vorbeşte Stăpânul Domn: «Iată, voi face cu mâna semn neamurilor şi Îmi voi ridica steagul către popoare; ele îţi vor aduce fiii pe braţe, iar fiicele îţi vor fi purtate pe umerii lor. 23 Regii lor vor fi părinţii tăi adoptivi, iar reginele lor te vor alăpta. Cu feţele plecate la pământ ţi se vor închina şi vor linge ţărâna de pe picioarele tale. Atunci vei şti că Eu sunt DOMNUL, iar cei ce nădăjduiesc în Mine nu vor fi făcuţi de ruşine.»
24 Poate fi luată prada de la cel puternic sau pot fi eliberaţi captivii unui tiran?

25 DOMNUL însă vorbeşte astfel: «Da, captivii celui puternic vor fi luaţi, iar prada tiranului va fi eliberată, căci Eu voi lupta cu cei ce se luptă cu tine şi tot Eu îţi voi izbăvi copiii. 26 Îi voi face pe asupritorii tăi să-şi mănânce propria carne şi se vor îmbăta cu sângele lor ca de vin.

 Atunci orice făptură va şti că Eu sunt DOMNUL, Mântuitorul şi Răscumpărătorul tău, Puternicul lui Iacov.»“"

Istoria imi dovedeste ca profetia lui Isaia s-a implinit cu varf si indesat. Biblia imi arata prin istoria poporului meu ca Dumnezeul lui Avraam, Isaac si Iacov, Dumnezeul in care eu mi-am increderea este credincios si duce la indeplinire ceea ce a promis. El este Rascumparatorul lui Israel. El este Rascumparatorul meu. El este Lumina ce lumineaza in lume, Adevarul, Dragostea ce isi duce la indeplinire planul indiferent daca imi place sau nu prin ceea ce trebuie sa trec.

Despre implinirea acestei profetii, despre depresia ce vine peste Israel in Babilon citesc in Psalmul 137
"1 Pe malurile râurilor Babilonului, stăteam jos şi plângeam amintindu-ne de Sion. 2 Ne atârnaserăm lirele în sălciile din ţinutul acela, 3 căci acolo, cei ce ne-au robit ne cereau cântece, asupritorii noştri ne cereau bucurie: „Cântaţi-ne din cântecele Sionului!“

4 Cum să cântăm noi cântecele Domnului pe un pământ străin?

5 Ierusalime, dacă te voi uita, să-şi uite şi dreapta mea destoinicia! 6 Limba mea să se lipească de cerul gurii mele dacă nu îmi voi aminti de tine şi dacă nu voi face din Ierusalim culmea bucuriei mele!

7 Doamne, adu-Ţi aminte de edomiţii care, la căderea Ierusalimului, ziceau: „Radeţi! Radeţi tot până la temelie!“

8 Fiică a Babilonului, sortită pustiirii! Ferice de acela care-ţi va răsplăti ceea ce tu ne-ai făcut!

9 Ferice de cel ce-i va apuca pe copiii tăi şi-i va zdrobi de stâncă!"

Niciun comentariu: