marți, 30 septembrie 2014

depinde de mine ce aleg ...

Sâmbătă, am avut o AGAPĂ a bisericii undeva lângă Iaşi. Când am ajuns la destinaţie, am primit un telefon în care mi se spunea că cineva cunoscut a decedat ... un om relativ tânăr. Pe moment, am muţit. Văzusem acea persoană vara asta ... era plin de viaţă. Acum aflasem că a decedat.

AGAPA a luat o altă turnură pentru mine şi nu numai pentru mine.

Am terminat de citit cartea Ieremia şi un verset îmi dă de furcă: "10 Blestemat să fie cel ce face cu neglijenţă lucrarea Domnului!" (Ieremia 48:10). Îl văd pe Ieremia, în cartea Plângerile lui Ieremia, cunoscând pe Dumnezeul în care se încrede. M-am apucat de Ezechiel şi am descoperit cu uimire cum a văzut el Slava Domnului. Din primele 9 capitole, altceva m-a frapat. Este trimis să vorbească poporului şi să spună: "Aşa vorbeşte Domnul Dumnezeu." Am verificat să văd cum scrie în ebraică şi acolo e Adonai Yahwe = Domnul Yahwe.

Ezechiel ştia cine este Domnul. Poporul ştia cine este Domnul însă refuza să asculte. Eu ştiu cine este Domnul?

Ieremia reaminteşte poporului cine este Domnul, cine a creat totul, cine ţine totul în mâna Sa, cine dă înţelepciune, cine a dat Legea, ce se întamplă dacă nu asculţi ce spune Domnul.

Ezechiel este trimis la popor însă acesta are "fruntea tare". "Căci toţi cei din casa lui Israel au fruntea tare şi inima împietrită." (NTR). "caci toata casa lui Israel are fruntea incruntata si inima impietrita" (Cornilescu) Ezechiel 3:7

Am ales să nu mai judec poporul ci să mă uit la mine. Cum îmi e inima? Cumva împietrită? Dar fruntea? Lexiconul mă ajută să înţeleg ideea de frunte tare. Se credeau puternici, tari, tăioşi.

Azi sunt încă în viaţă. Ştiu că viaţa mi-a fost dată şi mi se va lua. Nu depinde de mine când mi se va sfârşi alergarea. Însă depinde de mine dacă Îl ştiu sau nu pe Domnul Dumnezeu = Adonai Yahwe sau nu. Depinde de mine dacă ascult sau nu. Mă trec fiorii când citesc despre robie, despre dezastrele ce au nimicit poporul şi l-au împrăştiat, împlinindu-se astfel toate profeţiile până la ultima litera şi ultimul punct. 

Niciun comentariu: