sâmbătă, 10 august 2013

Isus prin "ochii" lui Isaia

O informatie primita o singura data poate ca imi ramane pe vreun colt de neuron sau poate va aluneca de pe el si se va pierde. Aceasta informatie insa repetata, risca sa se prinda si sa se inteleneasca bine acolo. Invat asta mai bine de la Isaia - desi, ar fi trebuit sa stiu asta de la cursurile de pedagogie.

Inca de la inceputul cartii Isaia, Domnul spune poporului Sau, poporului Israel cine este El, cum este El, cine este Israel, ce scop are cu el, ce misiune are pentru natiunea Israel. Vine Isaia inaintea unui popor caruia ii pasa teoretic de Dumnezeu insa practic isi vedea de idolii si idolasii lor. Vine sa le spuna ce o sa ii spuna lui Cirus, unui netaiat imprejur, cum se va prezenta Dumnezeu lui Cirus si ce va face pentru el si cu el. Insa si lui Cirus ii repeta cine este Cel care i se adreseaza: "Eu sunt Domnul!"

"1 «Aşa vorbeşte DOMNUL către unsul Său, către Cirus, pe care l-am apucat de mâna dreaptă pentru a supune neamurile şi pentru a dezbrăca pe împăraţi de armurile lor; pentru a deschide porţile înaintea lui, porţi ce nu vor mai fi închise:
2 Eu Însumi voi merge înaintea ta şi voi netezi munţii; voi sparge uşile de bronz şi voi tăia barele de fier; 3 îţi voi da vistieriile întunericului, bogăţii ascunse în locuri tainice, ca să ştii că Eu sunt DOMNUL, Dumnezeul lui Israel, Care te chem pe nume.

4 De dragul robului Meu Iacov, al alesului Meu Israel, te chem pe nume, îţi dau un nume de onoare, deşi tu nu Mă cunoşti.
5 Eu sunt DOMNUL, nu este altul; în afară de Mine nu există un alt Dumnezeu! Te voi încinge, deşi tu nu Mă cunoşti, 6 pentru ca oamenii să cunoască, de la răsăritul soarelui şi până la apus, că nu există un altul în afară de Mine; Eu sunt DOMNUL, nu este altul! 7 Eu întocmesc lumina şi creez întunericul; Eu aduc bunăstarea şi tot eu creez dezastrul; Eu, DOMNUL, fac toate aceste lucruri!
8 Picuraţi, voi, ceruri de sus! Să plouă din nori dreptatea! Să se deschidă pământul larg şi să răsară mântuirea! Să răsară şi dreptatea împreună cu ea! Eu, DOMNUL, le-am creat. " Isaia 45:1-8

De ce a fost ales Cirus? De ce a fost el un mare imparat? De ce a ramas el in istorie? De ce a fost el anuntat mai devreme poporului Israel?

Incapatanarea e una din "calitatile" mele. Incapatanarea e una din caracteristicile poporului evreu, a lui Israel. Starea poporului nu era una buna deloc. Domnul tocmai ii anuntase ca va veni robia ca urmare a neascultarii, ii mustase, ii pusese sa vina cu idolii lor la judecata, ii pusese sa isi verifice credinta ... Indurare, har, dragoste fara masura vad exprimata aici de Domnul pentru alesul Sau, pentru poporul Sau. "Cirus esti ales de dragul poporului meu! Voi face asta cu tine pentru orice om sa stie, sa cunoasca, sa vada că nu există un altul în afară de Mine; Eu sunt DOMNUL, nu este altul! 7 Eu întocmesc lumina şi creez întunericul; Eu aduc bunăstarea şi tot eu creez dezastrul; Eu, DOMNUL, fac toate aceste lucruri!"

Imi place cum Isus i se prezinta lui Cirus. De unde stiu ca Isus ii vorbeste? Pai citesc Ioan 1 si acolo vad ca Isus este Creatorul tuturor lucrurilor. "1 La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu. 2 El era la început cu Dumnezeu. 3 Toate au fost făcute prin El şi nici un lucru care a fost făcut n-a fost făcut fără El. 4 În El era viaţa, şi viaţa era lumina oamenilor. 5 Lumina luminează în întuneric şi întunericul n-a învins-o."

"15 El este chipul Dumnezeului nevăzut, întâiul născut peste întreaga creaţie, 16 pentru că prin El au fost create toate lucrurile, în cer şi pe pământ, cele vizibile şi cele invizibile, fie tronuri, fie domnii, fie conducători, fie autorităţi.
Toate au fost create prin El şi pentru El.
17 El este înainte de toate lucrurile şi în El se ţin toate împreună. 18 El este capul trupului, al Bisericii. El este începutul, întâiul născut dintre cei morţi, pentru ca El să aibă primul loc în toate lucrurile. 19 Căci Dumnezeu a vrut ca toată plinătatea Sa să locuiască în El.20 Prin El, Dumnezeu a împăcat toate lucrurile cu Sine, fie cele de pe pământ, fie cele din cer, făcând pace prin sângele crucii Lui. " Coloseni 1:15-20

Epistola catre Evrei ni-l descrie pe Isus si mai detaliat. "1 În trecut, Dumnezeu le-a vorbit strămoşilor noştri de multe ori şi în multe feluri, prin profeţi, 2 însă în aceste zile de pe urmă El ne-a vorbit prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor al tuturor lucrurilor şi prin Care a făcut veacurile." Evrei 1:1-2

"Căci El face să răsară soarele Lui şi peste cei răi, şi peste cei buni şi El trimite ploaie şi peste cei drepţi, şi peste cei nedrepţi." Matei 5:45

"16 În generaţiile trecute, El le-a lăsat pe toate neamurile să umble pe propriile lor căi, 17 măcar că nu S-a lăsat fără mărturie în a face bine, dându-vă ploi din cer şi anotimpuri roditoare, săturându-vă de hrană şi umplându-vă inimile de bucurie!“ " Faptele Apostolilor 14:17

"... 20 De la crearea lumii, însuşirile Lui invizibile – puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui – au fost percepute clar, fiind înţelese din ceea ce a fost creat, pentru ca ei să fie fără scuză, 21 pentru că, deşi L-au cunoscut pe Dumnezeu, ei nu L-au slăvit ca Dumnezeu şi nici nu I-au mulţumit, şi astfel gândirea lor a devenit fără folos, iar mintea lor nesăbuită s-a întunecat. ..." Romani 1:18-32

Ioan, apostolul iubirii ni-l prezinta ca Miel Suveran sezand pe tronul Lui Dumnezeu si tot ceea ce se intampla in istorie, se intampla cu voia Sa. Apocalipsa 4 -9

Niciun comentariu: