luni, 7 aprilie 2014

Ascultarea nu e opţională în cadrul legământului!

Povestea lui Avraam re-stârneşte în mine o problemă, cea a legământului. Domnul vine la Avram ca să vorbească cu el şi sa încheie un legământ. Recitesc textul şi văd că Domnul i se descoperă sub Numele de El Shadai = Dumnezeul Cel Atotputernic. M-am întrebat de ce face asta. Adica Avraam de la 75 de ani nu ştia cu cine vorbeşte? Da ba. Însă treptat Îl cunoaşte pe Dumnezeu ca Dumnezeul de aproape, personal, Creatorul cerului şi al pământului, Cel Preaînalt, Cel ce aude. Acum Avraam trebuie să mai ştie ceva despre Dumnezeu, că este Cel Atotputernic şi îi spune aşa:
"- Eu sunt Dumnezeul cel Atotputernic. Umblă înaintea Mea şi fii fără pată, 2 iar Eu voi face un legământ cu tine şi te voi înmulţi foarte mult.“" Geneza 17:1-2

Legământul nu e încheiat fără nici o condiţie ci văd din capitolul 17 că începe şi termină cu câte o condiţie. "Umblă înaintea Mea şi fii fără pată"! Mai pe înţelesul meu sună cam aşa: Ascultă ceea ce îţi spun, fă ceea ce ţi-am spus, crede ceea ce îţi spun indiferent de contextul în care eşti, de ceea ce spun alţii, de filosofiile vremii, de cultura în care trăieşti. Caută Faţa Mea, părtăşia cu Mine, adânceşte, studiază, aprofundează Cuvântul scris adica Biblia, caută să stai lângă oameni ce trăiesc Cuvântul şi caută să stea lângă Mine.

Mai văd ceva din textul acesta.
"4 „În ce Mă priveşte pe Mine, acesta este legământul Meu cu tine"
"9 Dumnezeu i-a mai zis lui Avraam: - În ce te priveşte pe tine, să păzeşti legământul Meu,"
"15 De asemenea, Dumnezeu i-a zis lui Avraam: - În ce o priveşte pe Sarai, soţia ta, să nu o mai chemi Sarai, căci de acum numele ei va fi Sara. 16 Eu o voi binecuvânta şi îţi voi da un fiu prin ea. "

Finuţ, Dumnezeu îi reaminteşte lui Avraam că Sara îi este nevastă, că binecuvântările se primesc în familie, că el are doar o nevastă şi anume, pe Sara. Despre Agar, Dumnezeu nu spune nimic. El a venit sa facă legământ cu Avraam şi familia lui, adica cu el şi cu Sara. Punct. Ideea lui Avraam şi a Sarei despre familie, despre naşterea de prunci cu mame surogat nu intră în planurile Domnului. Mai mult de atât, El nu are nevoie de ajutor uman pentru a îşi împlini promisiunile. 

Familia e compusă dintr-o mamă şi un tată, adica dintr-un bărbat şi o femeie. Din Eden văd asta. Familia este ideea Lui Dumnezeu. Numai în acest cadru Dumnezeu binecuvântă familia. 

Legământul are şi un semn, circumcizia. Şi nu era opţională.  Dacă voiau sa trăiască şi să se bucure de legământ atunci trebuiau să îl respecte. "Legământul Meu în carnea voastră va fi un legământ veşnic. 14 Orice băiat necircumcis, adică cel care nu este circumcis în carnea prepuţului său, să fie nimicit din poporul său; el a rupt legământul Meu.“ "

Nu poţi să alegi ce să respecţi şi ce nu din termenii legământului. 
Nu poţi să te bucuri de beneficiile legământului fără să asculţi. 
Ascultarea nu e opţională în cadrul legământului!
Nu poţi sta în mijlocul oamenilor ce respectă legământul şi tu să nu vrei să îl respecţi pentru că e clar: ai rupt legământul cu Domnul.

Legământul va merge mai departe, va fi încheiat veşnic prin Isaac, fiul lui Avraam şi al Sarei. Singura femeie pe care o recunoaşte Dumnezeu ca soţie a lui Avraam este Sara.  Îl binecuvântă pe Ismael din pricina lui Avraam însă legământul va fi încheiat cu Isaac. "21 Totuşi legământul Meu îl voi încheia cu Isaac, cel pe care Sara îl va naşte la anul, pe vremea aceasta."

Niciun comentariu: