vineri, 22 ianuarie 2010

ingerul meu

Am tot intrebat-o pe mama daca e adevarat ca exista ingeri, daca am si eu unul si daca da, unde e? Unde doarme? Ce mananca? Se joaca? Pot sa il vad? Ce face ingerul meu?
Dar cartile imi arata ingerii ca niste fiinte asa gen copilas dolofan cu un soi de esarfa pe solduri ca nu stii de e fata sau baiat, cu bucle si ochi albastri, cu gene intoarse, are un zambet ce te cucereste ... se joaca cu copiii ... dar, cum poate copilasul asta inger cu aripi sa ma protejeze cand eu m-am cocotat pe cea mai inalta creanga de cires? La cat e el de dolofan, mai bine ar fi si sa nu se urce aici ...
Sau ingerul ce canta la harpa ... e muzician, el ma poate apara? Dar, ingerul imi sopteste cand sunt ascultata la lectie? Il bate pe X sau Y ca mi-a facut rau?
Am incercat sa caut o fotografie cu un inger insa ... surpriza: mai toti ingerii sunt fete aproape dezbracate, sau ingeri emo, sau copii dolofani jucandu-se, pupandu-se, par inofensivi, numa buni de protejat. Pai ... care e rolul ingerului meu? Sa il protejez?
Despre ingeri, in Biblie, prima relatare apare la Avraam, apoi un inger s-a luptat cu Iacov o noapte intreaga, dar ... cand s-a despicat Marea Rosie si ingerii tineau apa? Sau cand Daniel era in groapa cu lei si un inger a inchis gura leilor flamanzi, sau cand Elisei se roaga ca Domnul sa deschida ochii slujitorului sau ca sa vada multimea ingerilor in care de foc ce lupta pentru Israel. Inainte de exod, in ultima noapte de robie, un inger a ucis toti copiii intai nascuti ai egiptenilor. Un inger l-a scos pe Petru din temnita, ingerii au cantat pastorilor in camp, piatra de la mormantul lui Isus a fost dat la o parte de un inger, in mormant au ramas sa spuna ca El a inviat doi ingeri stralucitori.
Pai, ingerii din pozele gasite pe internet nu seamana deloc cu ingerii de care spune Biblia. Cei din Biblie au aripi, sunt duhuri slujitoare ale Dumnezeului Creator. Au un fel de deficienta ingerii astia - asculta numai de Dumnezeu. Oricat ar urla eu la ingerul meu, oricat m-as rasti sau as incerca sa-l induplec, el nu ma baga in seama pentru ca el asculta numai de ceea ce ii spune Dumnezeu. Misiunea lui e clara, sa ma protejeze insa nu cum ii spun eu ci cum ii spune Dumnezeu.
Insa... am mai inteles ceva: "Ingerul Domnului tabaraste in jurul celor ce se tem de El si-i scapa din primejdie" Psalmul 34:7. Ingerul meu nu vine asa lin si finut cand mi-i inima cat un purice sau sunt in pericol de moarte, el tabaraste. Adica vine cu forta, cu putere, se lupta pentru mine. Dar ingerul Domnului tabarasete numai pentru cei ce se tem de Domnul, pentru cei ce cred in Domnul. Asta e conditia esentiala ca sa ai protectie - sa te temi de Domnul.
Stiu foarte sigur cum e sa simti atingerea ingerului ca sa ma extraga din fata unui camion ce m-ar fi facut pulberi cu toate ca ma asigurasem ca nu vine nici o masina, cum e sa te prinda din caderea produsa de ruperea celei mai inalte crengi a unui copac si sa ma lase agatata intr-un par si cu mama pe aproape ... stiu cum e cand ingerul aduce o masina silentioasa ce in mod anormal scoate zgomot cand eram inconjurata de vreo 25 de caini in mijlocul orasului pe la miezul noptii si aproape de casa, stiu cum e cand are grija ca chirurgul sa nu atinga vene ce sunt unde nu trebuie, .... si lista e luuuunga ....
Daca i-as vedea pe ingeri, in zborul cu avionul as observa cum tin aripile acestuia, cum in turbulente il tin sa nu cada, cum tine masina pe sosea cand aceasta pare de sticla, cum aduce paine celui ce isi spune ultima rugaciune, cum opreste mana celui ce tine arma in mana pentru a ucide, cum opreste calaul, cum opreste violatorul, cum blocheaza traficul ca eu sa nu mor in accident, cum ... imi pune mana la gura cand sunt gata sa fac cine stie ce prostie ....
Domnul mi-a dat garda de corp, si nu e una platita si care isi face treaba nu asa de mantuiala, e un razboinic, e langa mine cand dorm, cand scriu, cand citesc, cand plang, cand sunt fericita ....
Ingerii se bucura cand eu vorbesc cu Domnul, sunt fericiti ca eu - un om, il iubesc pe cel pe care si ei il iubesc si i se inchina.
Doamne, multumesc pentru protectie, pentru ingerii carora le dau batai de cap, pentru ca ii trimiti sa tabarasca in jurul meu, nu numai partial, nu numai un pic ci in jurul meu, total ...
Nu stiu cum arata, nici nu ma intereseaza ... insa sunt bucuroasa ca e langa mine, ca isi face treaba pentru care e trimis, ca ii simt atingerea, ca ma stiu protejata ....

3 comentarii:

Anonim spunea...

Înger blând,înger sfânt,
Te coboara pe pamânt.
Adu-ne liniște în casă
Și belșug pe masă.
Fii cu noi la nevoi
Și învață-ne pe noi
De rele cum să ne ferim
Ca sufletul să ni-l mântuim.

Ligia spunea...

o descriere cred ca fidela a ce inseamna inger, dar si incurajatoare! Ce inventie minunata: ingerii, prin care Dumnezeu protejeaza pe cei ce sunt ai Lui!

Miriam spunea...

Tocmai am postat o poezie dedicată îngeraşului păzitor :)
E o compania şi un ajutor şi un mesager excepţional acest înger ce ni s-a dat!

O zi minunată, draga mea!