luni, 18 ianuarie 2010

instalatorul ...

In toate apartamentele ce le inchiriam trebuia sa chem instalatorul ca sa repare tevile. Era ca un blestem, ba pocneau tevile de la calorifere, ba la bucatarie era prea veche instalatia, ba la baie nu stiu ce rozete antice se rupeau, ba o gaura in teava de canalizare dintre apartamente ii facea decor vecinului ... bani, nervi, praf, casa intoarsa pe dos ....
Mi-a fost usor sa cred despre Isus ca a venit, s-a nascut, a murit si inviat. Ca exista un Dumnezeu Creator asta a fost cel mai usor de crezut, cum putea sa existe atata diversitate de culoare, forme, viata, frumuseti asa din senin? Cineva le-a gandit, le-a creat. Dar, Duhul Sfant mi-a dat de furca. Ce treaba are El? Da, e parte a Trinitatii, e Dumnezeu insa ... nu ii vedeam utilitatea. Iar Isus m-a dus in ceata si mai tare cand a spus ca El pleaca insa va trimite Duhul Sfant in locul Lui ca sa ne invete, sa ne mangaie, sa ne ajute.
Isuse stii, Tu erai vizibil ... insa cum vad eu Duhul Sfant? De unde stiu eu ca a venit? Si ce sa ma invete? Nu am Biblia? Cand vine?
Era mai usor sa cred ca la cincizecime a coborat peste apostoli, peste cei din camera de sus si ei au avut puterea de a duce evanghelia infruntand moartea, temnita, bataile, schingiuirile ... dar in epoca noastra moderna ... Duhul si-a pierdut puterea, sau ... nu mai e pe pamant, sau ... nu mai vrea sa lucreze pentru ca apostolii au murit.
In momemntul cand am acceptat ca am nevoie de un Mantuitor, cand am spus: Da vreau sa fiu iertata, vindecata, Duhul Sfant a intrat in mine. Nu L-am vazut, nu am simtit nimic ...
Insa ... incetul cu incetul unele idei au devenit clare, au inceput sa ma deranjeze obiceiurile mele si .... sa lucrez la ele ca sa ma schimb, au inceput sa imi placa oamenii ce nu-mi erau asa pe plac, sa ma uit la oameni cu mila si cu dorinta de a-i ajuta si ... acum parea normal insa am realizat ca ceva se schimba in mine ..., pasaje din Biblie ce pareau cifrate au inceput sa capete sens, apoi rugaciunile primeau raspuns uneori instant, sau dorintele caruia i le spuneam doar Lui Dumnezeu se implineau spre marea mea mirare ...
Plastic vorbind, Duhul Sfant e ca si instalatorul. El vine sa repare interiorul, circuitele mele, legaturile mele ce tin inima infundata cu ura, manie, minciuni albe sau negre, barfa, nemultumire, nepasare fata de altii. Uneori trebuie sa schimbe, sa sudeze, sa rupa legaturile astea ce nu ma lasa sa functionez si durerea e grea, e cumplita si ma revolt ...
Ca sa functionez normal trebuie sa il las sa lucreze, sa rupa, sa desfunde, sa sudeze, lipeasca, sa puna bandaje.
Din exterior, totul pare perfect, normal, nu se vede, pare inexintent insa .. il simt cand imi spune: Cella, ce e cu atitudinea asta fata de X? De ce nu il poti ierta, din mandrie, orgoliu? Sau, uita-te la Y, spune-i ceva incurajator si eu ma mir ce-i cu gandul asta pentru ca omul pare ok, insa ma duc si ii spun dar vad lacrimi aparand si aud: aveam atata nevoie de incurajare ... De unde ai stiut? Ehhhe, am eu sursele mele ... spun zambind.
Sursa mea e Duhul Sfant. Nu se vede cu ochiul liber, nu se percepe cu detectorul insa cea ce-l detecteaza e inima. Si ... ciudat, inima mea e linistita cand El e in control, are puls normal, nu da semnale de alarma creierului, nu are palpitatii ... chiar de in jur e numai jale ...
Viata e o adevarata poveste de dragoste dupa ce Duhul Sfant a intrat in mine, una cu aventuri, cu schimbari ... ei si cu dureri, si cu plans ... dar am incredere in El. Merg pe mana Lui pentru ca L-am probat si e bun instalator, invatator, medic, consilier, prieten.

Un comentariu:

Tafnat_Paeneah spunea...

El intervine-ntotdeauna
Ca nu cumva să fiu luat
De-atacul ce vine întruna
Să-mi ia nădejdea si cununa
Să fiu de Cer îndepărtat
De sunt, azi, teafăr, pe picioare
Eu nici măcar un merit n-am
De n-ar fi fost Acela care
Mă scapă din necazul mare
În beznă densă rămâneam.
Ce har măret si ce favoare
Dreptul Stăpân îmi dă mereu
Din cea mai cruntă strîmtorare
Mă scoate iar la sărbătoare
Ce Tată bun! Ce Dumnezeu!
Când Isus va apare pe nori,
Şi noi vom cânta cu cei biruitori:
Nu-i nimeni ca El, nu-i nimeni ca El,
Dumnezeul Sfânt al lui Israel.