luni, 12 octombrie 2009

clauza, anexa ....

Un lucru care imi displace e sa merg la piata sa imi fac cumparaturile si sa ma targui, sa negociez. Stiu ca uneori pretul ar trebui sa fie mai mic dar am sentimentul ca il fac pe celalalt sa piarda. Ma gandesc la munca lui, la faptul ca sta acolo in soare, frig, vant sau oricare alte conditii meteo, ca pentru a ajunge produsul acela in piata a fost un drum lung, costisitor, obositor.
In acelasi timp, ii admir pe cei ce negociza, pe cei ce se targuiesc si pentru un ardei iute sau un fir de loboda. Recunosc, nu sunt buna la asa ceva si nici nu imi place sa o fac.
Insa nu tot asa tratez cu Dumnezeu. Stii Doamne, uite eu merg la biserica, citesc Biblia, ma rog, sunt o perosana draguta. Da, recunosc ca ma mai infurii, ca mai pacatuiesc. Dar hai sa fim realisti, nu asa mult ca altii. Daca mai merg in vizita la bolnavi as putea deveni mai sfanta?
"Plata pacatului este moartea". Nu exista clauza, anexa, amendament, act aditional. Nimic. Ai gresit, consecinta e moartea. Fara comentarii.
Isus, parte a Trinitatii decide sa vina pe pamant si sa moara pentru pacatele noastre. In 2 Corinteni 5:19 gasesc scris : "Dumnezeu era in Hristos, impacand lumea cu Sine, netinandu-le in socoteala pacatele lor, si ne-a incredintat noua propovaduirea acestei impacari." si continua in versetul 21 "Pe Cel ce n'a cunoscut niciun pacat, El L-a facut pacat pentru noi, ca noi sa fim neprihanirea lui Dumnezeu in El."
Isus a luat toate pacatele asupra lui, a murit petru ele ca eu sa fiu neprihanita, curata, desavarsita, m-a impacat cu Dumnezeu prin moartea Lui. Fara anexe, fara clauze, amendamente, comentarii.
Nu ma pot mantui singura oricat as sufla in balon ca sa ajung la cer, oricate fapte bune as face, oricat de pustnica mi-ar fi viata, oricat de morala as fi, oricat as dona, oricat as incerca sa nu gresesc, oricat as incerca sa fiu buna. Fara clauze, amendamente.
Mantuirea vine de sus, nu de pe pamant. E un dar, e har. Suna nebuneste, de necrezut, de neinchipuit.
Doar crezand in jertfa Lui Isus sunt mantuita, iertata, sfintita, desavarsita. Fara clauze, amendamente, comentarii.
Isus a decis sa moara pentru pacate din cauza sinfeniei - nu exista alta solutie. Pentru pacat se cerea sange, o jertfa. A murit pentru mine, pentru tot pacatul meu, a sters vina, povara mea. Dar ... de ce? Din dragoste.
Dumnezeu nu putea schimba standardul: "plata pacatului este moartea", nu il coboara, nu imi scuza pacatul dand vina pe anturaj, pe starile mele, pe ceilalti, pe vreme. Nici o clauza, amendament. Pentru pacatul meu eu trebuie sa mor. Dar vine Isus si moare pentru mine, pentru toooooot si se condamna pe El pentru mine. Plata pacatului meu tot moartea ramene, dar moare El pentru mine ca eu sa fiu facuta desavarsita, curata, sfintita.
Doamne, nu am nici un merit sa primesc iertarea, am cautat atata brese in "plata pacatului este moartea" incat am obosit, am incercat sa negociez cu Tine, am incercat sa Te induplec. Dar ... asa cum sunt, cu obsesiile mele, cu pacatele mele multe, cu mandria mea, cu ideile mele nastrusnice, cu standardele mele cazute, cu ideile mele despre dreptate si sfintenie si despre Tine. Vreau sa primesc iertarea, vreau sa primesc dragostea, vreau sa ma impac cu Tine, vreau ... asa nu mai pot ...
Nu exista nici o clauza pentru har. Se primeste sau se repsinge.
Aleg sa il primesc!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Dumnezeu nu doreşte casa ta, maşina ta, mobila ta, economiile tale, posesiunile tale. Tot ce doreşte El este credinţa ta, încrederea ta puternică în Cuvântul Său. Şi acesta poate fi singurul lucru care le lipseşte altor oameni, aparent spirituali. S-ar putea să vezi o altă persoană ca fiind mai spirituală decât tine. Dar acea persoană s-ar putea să lupte din greu pentru a păstra aparenţa neprihănirii. Cu toate acestea, Dumnezeu priveşte la tine şi declară: „Iată un bărbat sau o femeie neprihănită.” De ce? Tu ai admis ca neajutorarea ta să devină neprihănire. Şi tu ai avut încredere în Domnul că-ţi va da neprihănirea Lui.

cella spunea...

Fara clauze, amendamente, comentarii, anexe ;)

Anonim spunea...

ok! no comments!