sâmbătă, 24 martie 2012

a resting place

"4. «Aţi văzut ce le-am făcut egiptenilor, cum v-am purtat pe aripi de vulturi şi v-am adus la Mine. 5 De aceea, acum, dacă veţi asculta de glasul Meu şi veţi păzi legământul Meu, veţi fi comoara Mea dintre toate popoarele, căci tot pământul este al Meu. 6 Voi Îmi veţi fi o preoţie împărătească şi un neam sfânt.» Acestea sunt cuvintele pe care să le spui israeliţilor.“ Exod 19:4-6

"7 Domnul însă i-a zis lui Samuel: „Ascultă glasul poporului în tot ce îţi va spune, pentru că nu pe tine te leapădă, ci pe Mine, ca să nu mai domnesc peste ei."   1 Samuel 8:7

"12 Când ţi se vor împlini zilele şi vei fi adăugat la strămoşii tăi, îl voi ridica pe urmaşul tău, care va ieşi din trupul tău, şi-i voi întări domnia. 13 El va zidi Numelui Meu o casă, şi Eu îi voi întări pe vecie tronul domniei lui.
14 Eu voi fi Tatăl lui, iar el va fi fiul Meu. Când va păcătui îl voi mustra cu o nuia omenească şi cu lovituri date de oameni, 15 dar nu voi îndepărta îndurarea Mea de la el, aşa cum am îndepărtat-o de la Saul pe care l-am înlăturat dinaintea ta. 16 Ci casa ta şi regatul tău vor dăinui veşnic înaintea Mea, iar tronul tău va fi întărit pe vecie.’»“ 2 Samuel 7:12-16

Regele Uzia e mort. Poporul avusese parte de o domnie longeviva, bogatie, destrabalare cat incape, bogatii s-au imbogatit, saracii si-au luat talpasita si au plecat peste hotare, necredinta era la ea acasa ... Dar acum ce va fi? 
Cine le va fi rege? 
Ce se va intampla cu ei? 
Adica adio petreceri cu bautura, femei si destrabalare?
Adio parada modei?
Adio ....?

Poporul e in framantare si banuies ca nici Isaia nu e neafectat de tot ce se intampla. Are o viziune in care Il vede pe Dumnezeu stand pe tron. Dumnezeu e linistit chiar daca Uzia e mort si situatia lor e tulbure.
Dumnezeu e pe tron chiar daca vecinii devin din ce in ce mai amenintatori.
Dumnezeu e pe tron chiar daca urzelile de a-i duce in robie cresc pe zi ce trece.
Dumnezeu e pe tron! Suprematie! Permanenta si putere!

Tronul pamantesc devine vacant ... loc de disputa, sceptrul trece de la un rege la altul dar exista Un tron care nu e niciodata vacant, care nu se clatina niciodata, sceptrul Celui ce sta pe tron nu cade niciodata. Aici, la acest tron gasesc siguranta in ciuda imprejurarilor in care traiesc, in ciuda nimicniciei celor de langa mine. Cel ce sta pe tronul ceresc e incoruptibil, nu poate ffi mituit, platit sa faca cum vreau eu, nu e o marioneta manipulabila.

In ciuda a tot si toate, El sta pe tron, controland lucrurile.
Desi totul pare de aici de joc scapat de sub control, de acolo de sus panorama arata altfel ... la un alt nivel, cu o alta perspectiva.

Robele preotilor trebuiau sa fie frumoase, mari, lungi si gasesc ca Isaia descrie aici o roba mai mare ca cea a preotilor ... Pot imediat sa imi dau seama ca Cel ce sta pe tron e preot si templul e unul regesc, preotesc, sfant ... In Casa Domnului nu e loc de glorie si autoritate umana.

Serafimi .... sase aripi, fete, picioare ... rapiditate in purtarea mesajului catre oameni, in executarea dorintei Domnului.
Se uita unul la altul si si striga„Sfânt, sfânt, sfânt este DOMNUL Oştirilor! Întreg pământul este plin de slava Lui!“
De ce trei ori? De ce nu striga numai o singura data? 
Dar eu de ce uit cine sta pe tron?
Nu e Trinitatea?
Pe tron sta Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant.
Sfant! Sfant! Sfant!
Apoi in cultura evreiasca cand un lucru este spus de trei ori inseamna ca e desavarsit. Nu este loc de mai mult. 

Pamantul etse materie, e temporara si poate fi zdruncinata. 
Cand serafimii striga unul catre celalalt nu se zdruncina tronul ci pamantul. 

Pot sa se cutremure muntii, domniile, stapanirile, sa cada puteri politice, religioase, sociale, administrative dar tronul pe care sta Trinitatea, sta Tatal, Fiul si Duhul Sfant nu se clatina.
De ce?
Pentru ca ce e pe pamant e temporar, material, creat ... pe cand Dumnezeu e vesnic.
Tronul Sau e etern, vesnic, atemporal.

El este Sfant, pus deoparte. 
Doar El este Sfant.
El este Dumnezeu, nu om.
Creatia, noi depindem de El, de sfintenia Lui. 

Realizez cine e Dumnezeu si cine sunt eu?
Am habar ce insemna sfintenia?
Sau daca lumea ne e plina de sfinti ce vai de sfintenia lor au trait aici ... folosesc cuvantul sfintenie ca si un cuvant lipsit de semnificatie?
Imi pot lasa mintea sa proceseze informatia?
Vreau sa Il cunosc pe Cel ce este Sfant?
Vreau sa am siguranta in Cel ce sta pe tron?
Vreau sa nu imi omor neuronii ingrijorandu-se de soarta zilei de maine?
Constientizez ca Cel ce sta pe tron e Tatal meu. 
Cred ca prin sangele lui Isus, Yeshua de pe crucea inaltata pe dealul Golgotei primesc iertarea pacatelor? 
Cred ca sangele Lui are puterea de a ierta, sterge, arunca in marea uitarii trecutul meu?
Cred ca pot sa devin o persoana noua lasand Duhul Sfant sa ma schimbe?
Cred ca orice s-ar intampla cu acest pamant, cu domniile Lui, tronul Tatalui meu nu se clatina, El are totul in control?
Vreau sa Il vad pe Tata, Adonai?
Vreau sa Il vad pe Isus, Yahwe, Mesia, Christos?
Vreau sa Il vad pe Duhul Sfant?
Cu ochii astia fizici nu pot insa .... prin credinta in Isus pot sa Il vad pe Dumnezeu.
Aleg sa cred in puterea sangelui de pe cruce si de la cruce.
Aleg sa cred ca acolo gasesc viata.
Aleg sa cred!

Niciun comentariu: