joi, 2 ianuarie 2014

e posibil să fac parte din ceata inchinătorilor lui Baal?

Am terminat de citit "Dumnezeul de care ai uitat - Reversul neglijării Duhului Sfânt în viaţa ta" - scrisă de Francis Chan şi Danae Yankoski. Mi-am luat ca aplicaţie practică să nu mai trec prin cărţi ci să le las să treacă ele prin mine. Am început-o luni, cred, si am terminat-o acum dimineata. Nu e mare însă am vrut să meditez un pic la ceea ce scriu autorii.

Am ramas cu cîteva întrebări proprii din cartea asta.
Ce stiu despre Duhul Sfânt? E o putere sau o persoană?
Îl las să mă călăuzească sau îi pun pumnul în gură cînd îmi spune câte ceva?

Ştiu care sunt roadele Duhul Sfânt din Galateni 5:22-23?
"22 Dar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, răbdarea, bunătatea, generozitatea, credinţa, 23 blândeţea, înfrânarea. Împotriva unor astfel de lucruri nu este lege. "
Şi dacă le ştiu, le ştiu numai la nivel teoretic sau şi practic?
Sunt conştientă că dacă totul e numai teoretic însemnă neascultare?

Pe muntele Carmel, Ilie e împreună cu "patru sute cincizeci de profeţi ai lui Baal şi pe cei patru sute de profeţi ai Aşerei", Ahab şi tot poporul Israel. (1 Regi 18) Sunt două jertfe acolo, una închinată Domnului şi una lui Baal. 490 de profeti se dau de ceasul morţii ca să coboare foc din cer să le mistuie carnea de pe altar ... şi nu se întâmplă nimic. Se roagă Ilie, "În clipa în care se aducea jertfa de seară" (1 Regi 18:36), după ce fuseseră turnate de trei ori cîte patru ulcioare cu apă peste jertfă şi spune: „Doamne, Dumnezeul lui Avraam, Isaac şi Israel, fă să se cunoască astăzi că Tu eşti Dumnezeu în Israel, că eu sunt robul Tău şi că am făcut toate aceste lucruri după porunca Ta. 37 Răspunde-mi, Doamne! Răspunde-mi, ca să cunoască acest popor că Tu, Doamne, eşti Dumnezeu şi că Tu le întorci inimile spre Tine!“

Şi ce s-a întâmplat?
"38 Atunci a căzut foc de la Domnul, a mistuit arderea de tot, lemnele, pietrele şi pământul şi a înghiţit şi apa care era în şanţ.
39 Când tot poporul a văzut acest lucru, a căzut cu faţa la pământ şi a zis: 
„Domnul este Dumnezeu! Domnul este Dumnezeu!“"

Nu a spus nimeni: "Ce tare e Ilie! Mama mia ce vrăji a făcut! Hai să ne închinăm lui Ilie. A ştiut formula magică şi focul a coborât!"
Tot ce a spus poporul a fost: „Domnul este Dumnezeu! Domnul este Dumnezeu!“
Ei au recunoscut că Ilie umbla cu Dumnezeu şi că Dumnezeu era real, vizibil în viaţa lui şi în ceea ce făcea.

Oamenii uitându-se la viaţa mea spun: „Domnul este Dumnezeu! Domnul este Dumnezeu!“?
Văd roada Duhului Sfânt în viaţa mea?

Dacă nu ... atunci e posibil să fac parte din ceata inchinătorilor lui Baal cosmetizat creştineşte.

Niciun comentariu: