miercuri, 8 iulie 2009

caut "leprosi" ...?

Citesc, vad, aud stiri despre oameni bolnavi ... tot felul de boli ... ma impresioneaza asa un pic insa atata vreme cat nu sunt eu cea afectata, trec mai departe. Pana la urma, viata isi urmeaza cursul nu?
Perioada cat a stat Isus aici pe pamant o cunosc, stiu care e prima minune, ce a facut acolo, dincolo, ce a vorbit cu femeia samariteanca ...insa nu prind mai mult din esenta, nu sunt ca Isus, pentru ca uneori le vad ca pe niste fapte consemnate istoric. Oamenii cu care El a vorbit erau ... oameni, nu doar personaje pierdute in timp si spatiu.
Despre povestea unuia din ei ne este relatat in Matei 8: 1- 4. Isus cobora de pe munte si multe noroade il insoteau. Muntii nostri difera de muntii din Israel (am vazut fotografii), sunt mai stancosi, fara atata vegetatie pe ei. Dupa una din stanci este ascuns un lepros. Un om ce nu avea dreptul sa iasa din perimetrul lui, din pestera destinata leprosilor.
Boala asta apare din senin, nu se stie cauza si ... e periculoasa pentru ca semnalele durerii dispar incet, incet, incepe cu extremitatile si pentru ca acestea se cangreneaza, emana un miros putin spus neplacut iar cel bolnav se trezeste ca nu mai are degete, urechi, nas, barba ... .
Pe langa ca traiesti o intreaga drama dezintegrandu-te, in momentul in care ai descoperit ca esti lepros trebuia sa mergi la preot si apoi cu bocceluta in mana sa te duci sa traiesti in colonia leprosilor. Asta nu insemna spital, casa, statiune ... insemna sa stai la un loc cu altii ca tine, intr-o pestera mai mult sau mai putin mare. Erai catapultat intr-o realitate ... pe care nu ti-ai dorit-o si din care nu puteai iesi. Fara familie, prieteni, ... te trezesti ca primesti un clopotel pe care trebuie sa ti-l atarni de gat si cu care sa faci zgomot ca cei din jur sa stie ca ... nu au voie sa se apropie ci ... sa fuga.
Acest lepros aude de Isus, ca vindeca bolnavi, ca aduce speranta si ... stia ca e pe munte, asa ca il asteapta ... banuiesc ascuns dupa o stanca. Asteapta pana ajunge in dreptul lui si cand e in raza lui de actiune, iese si ii zice: "Doamne, daca vrei, poti sa ma curatesti". Multimea care il inconjura pe Isus isi acopera fata si mainile, mii de ochi curiosi acoperiti cu valul asteapta sa il vada pe Isus facand la fel. Dar Isus, se apropie de El, ii intinde mana si il atinge spunandu-i: "Da, vreau sa fii curatit!" si apoi ii spune sa mearga din nou la preot si sa aduca darul ce trebuia adus in cazul vindecarii de lepra ... si ii mai spune ... "vezi sa nu spui la nimeni".
Odata cu vindecarea de lepra, Isus il scoate pe acest om din singuratate, il reda familiei, prietenilor, societatii. Era vindecat. Mana care l-a atins a adus vindecare de boala insa atingerea a avut si efect sufletesc.
Nu am vazut leprosi decat in fotografii. Dar, ... cati din semenii mei nu sunt catalogati "leprosi". Orfani, vaduve, cei cu deficiente de orice fel, cei mai putin talentati, cei cu abilitati mai putine, cei ce stiu ce e durerea. Ei ajung in aria mea si eu ce fac? Imi pun valul si ma acoper?
Vreau sa fiu ca Isus, sa iubesc ca El, sa am o inima ca a Lui. Dar El i-a atins pe leprosi, pe marginalizati, mainile Lui au luat copiii in brate, au atins orbii, surzii, indracitii...
Ma uit la mainile mele ... pot strica, distruge, sterge, darama, sufoca, respinge, acuza sau pot alina, mangaia, atinge umerii celor ce isi duc pe ultimul drum pe cei iubiti, pe cei ce isi pierd prietenii din diverse motive, pot da un pahar cu apa, o felie de paine, pot scrie mesaje de incurajare, tasta mesaje ce aduc vindecare, ...
M-am tot intrebat de ce Isus le spunea oamenilor pe care ii vindeca sa nu spuna nimanui. Pai cand esti scos din mormant, cand pana acu cateva secunde erai o mumie imputita ce se misca si acum viata pulseaza in tine, sa nu spui nimanui? E clar ca omul a trebuit sa spuna. Invat insa altceva, delicatetea cu care trateaza Isus. Daca mainile mele pot face ceva bun ... sa nu spun la toata lumea, sa o fac cu discretie, sa nu il pun in lumina proasta pe cel pe care l-am ajutat, s-ar putea ca ceea ce trebuia sa fie binecuvantare ... sa ajunga blestem.
Doammne, vreau sa am o inima ca a Ta, sa ii iubesc pe leprosii de azi, sa ii ating fara sa imi acopar fata si mainile. Atingerea mea nu ii va vindeca fizic insa ... sufleteste voi lua parte la singuratatea lor...
Foloseste-mi mainile in cautarea leprosilor ...

Un comentariu:

Tafnat_Paeneah spunea...

Eu cred in minuni pentru ca cred in Dumnezeu. El este cel care ne vorbeste in fiecare zi! Important este ca noi sa realizam lucrul acesta si sa spunem si altora cum lucreaza Dumnezeu in viata noastra ca la randul lor ei sa fie intariti!-Maranata-