marți, 14 iulie 2009

o sera sau un cos de gunoi?

Am decis sa fiu ca Isus insa ... m-am trezit cu tot felul de ganduri, cu tot felul de sentimente ce ... parca nu sunt prea "frumoase": amaraciune, ura, invidie, complexe de inferioritate, ispite ...
In Proverbe 4:23 gasesc: Pazeste-ti inima mai mult decat orice, caci din ea ies izvoarele vietii" Cu ce ganduri se confrunta inima si mintea mea? Ce idei dezbate? Ce ispite o curteaza?
Acum ... stiu ca Isus e in mine si eu in El insa asta nu inseamna ca sunt o sfanta, imuna la orice. Acum ... iadul s-a deslantuit. Cum indraznesc eu sa il dau afara din inima si mintea mea? Asa un pic de ura merge, un resentimente acole de samanata ... nu strica, un film "picant" intr-o dupa amiaza plictisitoare, imaginile astea le-am primit de la cineva si ... no, ... am vrut sa vad ce a mai tirmis acum, de regula numa de astea trimite. Ei hai de-acum doar n-o sa te legi si de muzica? Nu conteaza versurile, asculta ritmul, lasa-l sa te patrunda?
Ia stai un pic. Da ... eu sunt cos de gunoi? Adica toate ideile sa le ascult, toate ritmurile sa le prind, toate picanteriile sa le vad? De ce? Ca suntem oameni? Ca traim pe pamant? Trebuie sa ma imbrac mai mult dezbracata ca asa e ... la moda? Sa accept orice ca sa obtin ceva ce imi doresc?
Si ... mai tumultos ca toate un alt gand ma bantuie: uita-te la tine. Nu esti frumoasa, nu ai masurile perfecte, nu esti atata de desteapta incat sa reusesti idealul tau, nu ai forta necesara. Taci ... mergi inainte. Nu trebuie sa minti - numa nu spune tot. Nu trebuie sa omori pe x sau y insa pentru ce ti-a facut sa gandesti asa o razbunare - e normal, e uman. Nu trebuie sa ierti, cum ai putea? Si daca te mustra cugetul. Ajuta un orfan cu 5 bani, o femeie in varsta sa treaca strada, o sa te simti bine dupa. Si apoi ... imoralitatea nu e asa de drastica cum auzi, realisti fiind suntem in secolul XXI, ei ... daca insisti nu cu sotul alteia ... cu unul necasatorit e ok. E ok ce?
La cruce, m-am intalnit cu Isus si acolo a inceput transformarea. Gandurile astea vin si eu lupt cu ele. In inima mea sunt sapate legile Lui si ... daca pana acum unele din gandurile astea erau ok ... acum Il intreb pe Isus despre ele.
In loc de amaraciune, plantez dragoste, iertare. In loc de filme "picante", aleg sa discut cu cineva drag, sa dorm, sa citesc.
Ce citesc? Ce valori imi cultiv citind? Imi place cum spune Pavel ca a invatat la picioarele lui Gamaliei si ... m-am gandit cine e Gamaliel al meu? Nu am numai unul, sunt cativa adunati intr-un Gamaliel: John Ortberg, Philip Yancey, Max Lucado, John Piper si Brennan Manning.
Ce ascult? Orice ... nu conteaza versurile ci muzica. Pai ... am decis sa nu fiu cos de gunoi si sera. In sera mea vreau sa creasca flori sau legume insa nu balarii, nu scaieti, nu ciuperci ce ma vor otravi.
Dar ... devii cam demodata, cam "ingusta". In mine locuieste Dumnezeu, Duhul Lui e aici. El nu e un boschetar ce e acomodat cu toate mirosurile, purecii si paduchii, nu traieste asa iar eu nu sunt o spelunca, o carpa ... Sunt fiica Tatalui ceresc, Dumnezeului Creator ... sunt o printesa a cerului.
Daca nu ma gasiti ... sa stiti ca sunt in proces de curatenie, dezinsectie, dezinfectie. Daca totusi ma gasiti ... as vrea sa va ofer cu toata dragostea, din sera mea o floare sau ceva hranitor ... in nici un caz o ciuperca otravitoare sau un scaiete ...

Niciun comentariu: