luni, 20 iulie 2009

nu vreau sa plec de la cruce pana nu inteleg sfintenia ...

Dumnezeu este dragoste insa daca El este numai dragoste atunci ajung sa cred ca il pot manipula cum vreau eu. Daca El e numai dragoste, jertfa ... nu isi mai are rostul.
Dumnezeu e sfant, sfant, sfant.
In cultura noastra, am invatat ca anumite zile din an sunt zile de sarbatoare, e sfantul cutare sau cutare si ... atunci ne amintim sau auzim pentru prima data despre viata acelui sfant. Fiecare din acesti mari sfinti ai nostri au fost oameni ce au dat din ce aveau, au ingrijit pe altii, s-au jertfit pe ei, au murit pentru ceea ce credeau. Mai nou, acei domnitori ce au zidit biserici, manastiri, poetii de valoare, cantaretii pe care ii stie toata lumea si care au trait viata ... asa cum si-au trait-o, devin sfinti. Daca ei pot ajunge sfanti, ... cumva cred ca si eu pot ajunge traind efectiv dupa cum ma taie capul, nu?
Citesc insa Isaia 6:1-7 si realizez ca sfintenia nu e ceva ca un titlu de onoare, platesti, esti moral, faimos si ... cu putin inainte de moarte sau imediat dupa devii sfant. Nu cumva ma uit cu mila la Isaia si il compatimesc? Insa ... Isaia e singurul om care spune "am vazut pe Domnul", a vazut sfintenia, ...
Dex-ul da multe definitii pentru sfant: ceresc, divin, curat, pur. Dar eu nu imi ghidez viata dupa Dex ci dupa Biblie si Biblia spune ca sfant inseamna fara pacat.
Dumnezeu nu e numai sfant ci e de trei ori sfant adica fara pacat, fara pacat, fara pacat. Eu nu pot intra in prezenta Lui oricat m-as jertifi, orice as face si oriunde as trai.
Dar aici intervine dragostea, Isus - parte a trinitatii coboara pe pamant, lasa cerul, devine om, El cel ce e de trei ori sfant ia toata pacatele omenirii, este rastignit si moare pentru ele aducand iertarea, spalarea, vindecarea. El e jerfta suprema, El e cel ce ma duce in prezenta celui de trei ori sfant.
Nu il pot trata pe Dumnezeu doar ca Dumnezeu plin de dragoste si indurare, ca pe un batran fata de care ma raportez cum vreau, pentru ca El este Sfant, Sfant, Sfant. Si daca serafimii, ingerii ce stau in prezenta lui Dumnezeu isi acopera ochii sa nu il vada pentru ca daca l-ar vedea ar muri, eu ... cumva cred ca pot intra sa il vad oricum?
Nu cumva ma joc cu sfintenia? Cu jertfa Lui Isus? Da, Dumnezeu e plin de dragoste, indurare insa e SFANT, SFANT, SFANT.
Doamne, ma intorc la cruce, se pare ca am uitat valoarea jertfei, nu am inteles sfintenia si am luat lucrurile in usor. Doar jertfa lui Isus de pe cruce ma curateste, ma sfinteste.
Nu vreau sa plec de aici in graba ... vreau sa inteleg sfintenia TA.

Un comentariu:

Tafnat_Paeneah spunea...

O, Sfânt Isuse, lacrima ce şterge
orice obraz, e zbatere şi dor,
e strigăt după Tine, căci ea curge
spre seva lutului de viata creator.

O, Sfânt Mesia, Tu ne dai putere
Să trecem împilări cu fruntea sus,
Să suportăm mizerii şi durere
Căci noi găsim salvarea în Isus.

O, Sfânt Mântuitor, Te simt aproape
şi-atunci când gem, şi-atunci când zac,
şi-atunci când văd în jur necugetate fapte...
Eu iar mă rog, chiar şi atunci când tac.

Că-n încercările pe care le îndură
orice creştin, trecând prin viaţă sfânt,
este puterea dată de Scriptură
clipei de trecere, prin sacrul său cuvânt.