miercuri, 23 ianuarie 2013

aud si ascult

"Dar poporul tăcea şi nu i-a răspuns nici un cuvânt, căci porunca regelui era să nu-i răspundă. 22 Atunci Eliachim, fiul lui Hilchia, administratorul palatului, secretarul Şebna şi cronicarul Ioah, fiul lui Asaf, au venit la Ezechia cu hainele rupte şi i-au spus cuvintele lui Rab-Şache." Isaia 36:21-22

"1 Când regele Ezechia a auzit lucrul acesta, şi-a sfâşiat hainele, s-a acoperit cu un sac şi s-a dus la Casa DOMNULUI. 2 I-a trimis la profetul Isaia, fiul lui Amoţ, pe Eliachim, administratorul palatului, pe scribul Şebna şi pe cei bătrâni dintre preoţi, acoperiţi toţi cu saci. " Isaia 37:1-2

Vine Rab-Sache cu blasfemii la adresa Lui Dumnezeu, ii umileste pe iudeii din Ierusalim,  il desfiinteaza pe rege, nu pune doua parale pe armata lor, are un ton de superioritate si aroganta in atitudine si vorba. Cred ca Ezechia se astepta la asta si de asta a ordonat poporului sa nu scoata un sunet. Imi inchipui ca Rab-Sache a asteptat sa auda o intrebare, sa auda pe cineva comentand, sa vada vreo reactie, sa auda oamenii din cetate tipand cu disperare. Insa dupa ce isi incheie cuvantarea ... e tacere. 

Am invatat si eu lectia asta. Cand vine cineva cu invinuiri si ii turuie gura desfiintandu-te, e mai bine sa taci. Oricum n-are rost sa spui nimic. 

Delegatia de razboi din Iuda se intoarce la Ezechia cu hainele sfasiate. Nu cred ca si-au sfasiat hainele in anticamera. Ezechia auzise si el discursurile, blasfemiile la adresa Lui Dumnezeu. Isi sfasie si el hainele si merge la Casa Domnului = Templu imbracat in sac. 

Multa vreme m-am intrebat ce rol avea sacul asta daca te imbracai cu el. Am mai citit despre asta si am aflat ca imbracat in sac nu te simteai comod deloc. Textura sacului e una aspra, ce inteapa pielea provocand iritatii si apoi ... din punct de vedere social, iti dadea hainele de gala, regesti si te imbracai in sac. Insemna ca te smeresti, recunosti ca exista o autoritate mai mare ca a ta, ca nu esti buricul pamantului si ca pamantul nu se invarte in jurul tau.

Ezechia isi continua reforma spirituala in Iuda si ordona mai marilor lui sa se imbrace si ei in sac si sa mearga la Isaia. Acestia asculta. In delegatia asta vad oficiali din armata, politica, administratie si de la templu. Contextul nu le dadea loc de intors, comentat. Nu auzisera ei discursurile lui Isaia, unii din cred ca citisera manuscrisele lui insa le ramasese ceva in minte sau in inima? 

Acum erau dornici nu numai sa auda insa voiau sa asculte. Am descoperit si eu ca e o diferenta enorma intre a auzi si a asculta. Pot sa aud tot felul de discutii, prelegeri insa ... pot sa nu le ascult. Pot sa dau senzatia celui ce imi vorbeste ca il ascult si eu sa fiu cu mintea pe alt continent. 

Ce cerea Domnul de la ei? E un principiu valabil si astazi. Sa cred in ceea ce spune El si sa ma incred in El. Sa cred in ceea ce spune El si sa fac asa cum spune El. E usor sa cred. Insa sa traiesc implinind si facand ce spune El e mai dificil. Si e dificil pentru ca sunt inconjurata de o mare de filosofi, curente, idei ... Aud interpretari ale Scripturii ce-mi fac mintea si parul sa se increteasca de uimire. Trebuie sa decid sa citesc Cuvantul Sau, sa il studiez, sa mi-l insusesc si sa traiesc conform lui.

Ma lupt sa cred ceea ce spune Biblia si sa traiesc asa cum spune Biblia. Cred ca Biblia este Cuvantul Lui Dumnezeu. Cred ca Isus = Mesia este Dumnezeu. Cred ca Isus este Cuvantul intrupat asa cum spune Ioan. Cred ca ceea ce cere Domnul de la mine este sa ascult de ceea ce spune El si sa ma incred in El. Cred ca numai prin Isus Christos - Yeshua HaMashia am iertarea pacatelor si viata vesnica. 

Niciun comentariu: