marți, 14 mai 2013

Hag Shavuot Sacheach!

Ziua, la evrei, incepe la 6 seara. Deja am intrat in Sarbatoarea Rusaliilor / Sarbatoarea Cincizecimii, Saptamanilor / Pentecost / Shavuot.
Prima Sarbatoare are loc pe Muntele Sinai si acolo este data legea. Sarbatoarea coincide cu sarbatoarea saptamanilor Sarbatoarea Pastelui a avut loc in Egipt. Dupa trei zile si trei nopti, evreii au ajuns pe malul celalt al Marii Rosii. La 50 de zile dupa asta ... sunt invitati sa se sfinteasca si sa se apropie de muntele Sinai ... insa apropierea sa fie la o distanta anume.
Mai explicit am gasit informatii  in limba romana pe mesia.ro
si in engleza:

La aceasta sarbatoare, obligatoriu, toti barbatii evrei trebuiau sa mearga la Ierusalim, la Templu. In Faptele Apostolilor 2 citesc despre alt eveniment petrecut de Shavuot - Pogorarea Duhului Sfant. 

E o sarbatoare importanta, una ce trebuie celebrata si ... daca are si ceva dulce de mancat, atunci e perfect. La aceasta sarbatoare se mananca cheese cake (printre altele). Pe cel ce cu branza din Israel nu l-am incercat insa pe cel facut de prietena mea Roze l-am facut de mai multe ori si ... a ajuns prajitura preferata a familiei noastre.

Pentru blat:
300 g biscuiti digestivi (eu am folosit 200 g digestivi si 100 g petite beurre)
2 linguri zahar pudra
100 g unt topit

Pentru umplutura:
1 plic de gelatina
60 ml apa rece
450 g branza cremoasa Philadelphia
100-150 g zahar (eu am pus 130 g)
1 praf de sare
200 ml smantana grasa
200 g smantana dulce pentru frisca

Pentru sosul de afine:
200 g afine
2 linguri apa
100 g zahar
Modul de preparare il gasiti la Roze pe site http://rozealb.com/deserturi/new-york-cheesecake/

Hag Shavuot Sameach!

Niciun comentariu: