vineri, 11 februarie 2011

explorez dragostea

"Pe mine nu ma iubeste nimeni!", "Vreau si eu sa stiu ca ma iubeste Dumnezeu!", "De ce nu ma iubeste nimeni, ce am?", "Daca as ajunge cineva important/a, oare ma va iubi cineva?". Studiile arata ca poti sa tii omul la limita inanitiei (infometarii), sa ii dai apa cu portia, sa il educi cum te taie capul insa daca nu i se arata dragoste moare. Dar, oricat de mult ai fi iubit, tot vin dubiile: oare ma iubeste cineva? Cum sa ii rasplatesc dragostea? Cat ma va iubi? Dragostea asta are termen de valabilitate? Se invecheste? Dar dragostea Lui Dumnezeu? Nu pot sa ii cer in fiecare zi sa ma iubeasca. Trebuie sa fiu tinuta dorinta asta la dieta, calculata in milisentimente sau milidragoste? Sunt asa amulti oameni - ni se induce ideea ca planeta e suprapopulata si ca ne ducem spre colaps, deci si dragostea Lui Dumnezeu trebuie sa o portionam? Sa cerem dragoste cu portia? Oare sa facem un grafic cui sa i se dea mai mult si cui mai putin? Bestiilor mai putin ca au facut rau umanitatii? Sau lor mai mult ca din cauza portiei mici dedragoste au ajuns asa?
"Tot ceea ce vreau pe lumea asta e sa fiu iubit/a! Nu vreau bani, nu vreau pozitie, nu vreau nimic altceva. Sa fiu iubit/a asa cum sunt. Nu simt dragostea Lui Dumnezeu, n-o simt nici pe cea a oamenilor .... Nu cred ca ma iubeste Dumnezeu si pe mine. Unde sa vad asta?"
"La cruce!"
"Povestea crucii e veche, de 2000 de ani ... unii au indoilei asupra ei .... sunt om modern, citit/a ... "
"Du-te la cruce si intalneste-te cu Isus ca sa vezi cat esti de iubit/a. Ca sa simti pe propria piele dragostea, sa o lasi sa te invalui, sa iti intre in fiecare por, sa lasi dragostea sa intre in tine si sa te abandonezi in ea. Vei vedea cum poverile de amaraciune, durere, complexele, vinovatiile sunt luate si incepi sa dansezi ... chiar daca nu fizic. Sufletul iti danseaza de fericire. Accepta invitatia lui Dumnezeu de a "vedea ce dragoste ne-a dat Tatal". Probeaza tu cu inima, sufletul, simturile si mintea ta asta."
"Dar e o nebunie. Orice se termina ... sau are un circuit in natura."
"Dragostea Lui Dumnezeu nu e un circuit in natura, nu are tendiste budiste de reincarnare. Asa cum nu stii cata apa este pe pamantul asta, nu ai cum sa stii cata dragoste are Dumnezeu. Doar Dumnezeu stie cata dragoste are si daca El te invita sa vezi, ce pierzi? El tine totul in functiune, nu tu sau eu. El e cel ce face invitatia, nu eu sau un alt om. Eu s-ar putea sa nu te mai iubesc maine la fel, ca sunt om si am si eu starile mele fluctuante, dar nu e tot asa si cu Dumnezeu. El stie cat ma duce minte si nu imi da sarcini mai grele, nu rade de mine cand esuez cum o fac oamenii, ci ma ridica de acolo si ma ajuta sa merg mai departe. Nu e datoria mea sa conduc universul asta, sa ma ingrijorez daca maine soarele va fi descuiat si lasat sa lumineze pamantul. Nici nu stiu unde e casa soarelui sau daca are casa. Daca e prieten cu luna si stelele. Nu e treaba mea daca planetele nu se cearta intre ele si daca nu cumva le vine ideea sa se razboiasca, sa isi micsoreze sau mareasca viteza de deplasare. Pot eu sa imi pun un picior drept piedica langa Saturn sau chiar langa Pamant? Sa nu mai beau apa ca sa ajunga si altor generatii? Sa nu mai mananc, consum nu stiu ce pentru ca copiii copiiilor nostri nu vor mai avea nu stiu ce rezerve? Nu e treaba mea asta. Nu eu conduc lumea. Asta e treaba Lui Dumnezeu. Treaba mea e sa Il las sa ma iubeasca si sa nu imi mai inchipui sf-uri. La cruce vazandu-l pe Isus, pe Dumnezeu intrupat cu carnea sfasita si tumefiata de la atata bataie, cu pielea capului despicata de la coroana de spini, cu sangele curgand .... El, Dumnezeu s-a dat pe sine insusi sa moara pentru mine ca eu sa pot fi salvata, iertata, eliberata, infiata si preschimbata in fiica Tatii, fiica Lui Dumenzeu." Ioan 3:16.
"Si ce ma costa pe mine sa testez dragostea asta?"
"Nimic"
"Esti nebuna! E prea simplu, prea ieftin .... Dumnezeu s-a vandut prea ieftin!"
"Adica vrei sa spui ca moartea singurului Sau Fiu e un pret ieftin? Murind pentru pacatul meu si al tau, nu pentru al Lui ca El nu avea pacat, nu avea motiv sa moara, era nevinovat, sfant. A murit pentru mine si pentru tine din dragoste. O dragoste ce se sacrifica pana la moarte."
"Dar ... n-are logica!"
"Cine a spus ca dragostea e logica? Nici macar a noastra a oamenilor n-are logica, de ce ar fi a Lui Dumnezeu? Esti invitat/a sa o vezi, testezi, afunzi in acest ocean de dragoste si sa faci un fel de baie, de sauna ... "

Niciun comentariu: