sâmbătă, 2 decembrie 2017

Femeia inteleapta isi zideste casa!

"Femeia inteleapta isi zideste casa" Proverbe 14:1a
"Domnul sa faca pe femeia care intra in casa ta ca Rahela si ca Lea, care amandoua au zidit casa lui Israel! Arata-ti puterea in Efrata si fa-ti un nume in Betleem!" Rut 4:11b

Am văzut femei construind case, cărând materiale, punând pe temelie ce aveau la îndemână: lut, paie, unele aveau ciment şi cărămizi. Casele din chirpici sau cele din ceamur se numesc astăzi case eco şi din ce am văzut eu ... încă se mai construiesc. Când nu ai bani de ciment, cărămizi, fier de pus în structură şi temelie, apelezi la ce se poate găsi: lut, paie, nuiele ... 

Dar textele de aici nu se referă la aspectul fizic al casei sau nu se referă numai la zidirea fizică a unei case. 

Îmi place binecuvântarea din Rut. Este o provocare pentru mine. Despre Rahela şi Lea credeam că s-au cam războit pentru Israel. Văd însă că ele au zidit casa lui Israel. Deşi nu au fost fericite în contextul în care au ajuns, au zidit casa soţului lor, au zidit cu el casa lor, o casă despre care ni se reaminteşte mereu în Scriptură.

O casă se construieşte dacă sunt dispusă să îmi folosesc discernământul, dacă ştiu ce este bine şi ce este rău şi dacă aleg binele, dacă ştiu ce este bun şi ce nu este folositor. 

Nu sunt căsătorită dar sunt dispusă să construiesc, să fiu o binecuvântare? Trebuie să îmi reamintesc că nu sunt eu fundaţia! Rolul meu este de a construi pe fundaţie. 

Este posibil să fiu nevoită să reconstruiesc, să rezidesc, să refac ceea ce nu a fost zidit corect. Sunt dispusă să văd, realizez, recunosc că am greşit şi să o iau de la capăt? În tot acest timp, să nu uit că nu zidesc de una singură ... ci împreună. Sunt dispusă să lucrez în echipă, să cedez, să mă supun, să mai tac.

Muzica sau sufletul unei case este dat de femeie. Ce fel de muzică va suna în casa mea? Îşi va dori cineva să între în ea? Sau ... va dori să mai revină? Voi lăsa Duhul Domnului să mă ajute ca să cresc şi să mă maturizez? Îl voi lăsa să mă ajute să zidesc?

În casa pe care o voi construi se va auzi Cuvântul Domnului, vor creşte cei din casa mea în El, în cunoaşterea Lui, în asemănarea cu El? Voi vorbi şi trăi cu drag Cuvântul în aşa fel încât cei din casa mea să se molipsească?

Niciun comentariu: