duminică, 18 aprilie 2010

care-i Boaz? care-i Fat Frumos?

Fiecare fata viseaza un print, nu neaparat sa vina pe un cal alb sau cu o masina alba si luxoasa. Pana apare ea isi  face o lista imaginara sau efectiv isi asterne pe hartie cum sa fie acest print. Unele au o lista interminabila si printul lor e de poveste, unele sunt realiste.
Cu doua zile in urma ma intorceam la birou si un domn se opreste in fata mea spunandu-mi ca ma cunoaste, ca mi-a vazut o fotografie insa nu isi duce numele, care imi e numele? I-am spus ca nu inteleg ce anume doreste insa prima data as vrea sa stiu cine este el. El parca nici nu auzea ce spuneam eu si continua: dar am vazut o poza de-a ta undeva si nu mai tin minte numele tau. Deja adrenalina urca la cotele de fierbere: Cine sunteti dumneavoastra, care va e numele? El continua: dar eu voiam sa te cunosc si de asta am venit pe aici. Ochii deja scaparau sageti si un coleg vazand scena, socat de ce vede si aude se spropie si imi spune numele si de unde e.

Mi se spune ca sunt dura cu baietii si lor le e teama de mine iar eu recunosc ca sunt dura. Da, recunosc. Dar cand vine cate unu la mine cu niste gesturi de om ce se dezintegreaza si vrea sa ma impresioneze cu panatalonii lui mulati si cu tricoul cu cateva numere mai mici ca sa ii iasa in evidenta "patratelele" si muschii de la maini ... iar gramatica e o necunoscuta ... dar masina are numere straine si muzica e data la un volum folosit de cei cu auzul in pioneze ... nu ma inpresioneaza deloc ... Te intreaba cu ce te ocupi, tu ii spui de misiune, el vorbeste de masini, de motoare ...
Mi-i greu sa ma abtin, oohhh mi-i atata de greu sa nu devin sarcastica ... ii vezi ca apar pe la nunti in costume stralucitoare ... mori nu alta. Dar au bani si te invita la nu stiu ce local unde cu banii ce ii castigi aici nu prea iti da mana sa te duci ... dar scuza-ma, nu ma vand pe un suc.
Si Fat Frumos arata bine, vorbeste bine insa ... azi e cu o fata, maine cu alta, poaimaine cu alta, in alta zi revine la prima, apoi gaseste alta ... si poate nu e o zi, ci o perioada si le strange pe toate in brate, si le promite marea cu sarea pana gaseste o alta ...
Dar unii sunt manierati, stilati, prieteni cu Bachus ... nu mult, numai asa cat sa tina cont de conveniente. Studiile insa arata ca daca consumi zilnic un pahar mic de bere sau vin, devii alcoolic. Da, sunt antialcool total. I-as da foc ... l-as turna pe tot in ocean ... atatea tragedii am vazut si auzit si parca nu se mai satura lumea asta ... Mai urat e ca vezi si fete neavand nici o rusine in a "gusta" un "aperitiv".
Certareti, egoisti, cu ochii curgandu-le dupa altele, se prefac in furtuni in secunda doi, n-au auzit de mila si compasiune, violenta e a doua natura ... unele din calitati sunt mascate binisor insa ies la suprafata in diverse ocazii. Mai rau e ca unele cred ca ii schimba sau le schimba dupa casatorie. Am vazut in viata cunoscutilor mei ce schimbari dramatice au fost ... si nu mi le doresc.
Cine e Hristos pentru el sau ea? Ii pasa de cei din jur? Cat daruieste din bani, timp? Cat investeste in altii? Se vede Hristos traind in el - si asta se vede fara sa spuna un cuvant? Cat timp poate vorbi despre Hristos si credinta lui - un minut, doua? De cat timp e angajat unde e angajat? Ce reputatie are? Cum reactioneaza cand ii sare mustarul? Cum sta la capitolul multumire? Relatii?
Ma vand pentru un suc? Pentru o plimbare cu masina? Vreau sa fiu casatorita cu oricine numai ca sa nu fiu singura? Disperarea ma face sa ma duc dupa unul ce n-are nici un Dumnezeu sperand ca il aduc eu pe calea cea dreapta? Imi vand standardele pe fum? Scuza ca femei sunt mai multe decat barbati e o mare si gogonata minciuna. Studiile arata ca numarul este aproximativ egal, deci scuza asta .. cade.
Care imi sunt standardele? Credinta, munca, educatie, mila, dragoste fata de semeni, valori, responsabilitate ... par a fi himere demne de mosnegi si babe ...
Poate ca Fat Frumos o fi el frumos dar daca nu seamana cu Boaz .... sa fie lasat sa mai creasca ....

15 comentarii:

Rascumparati Vremea spunea...

te astept pe blog pt a-ti ridica premiul:D

O duminica binecuvantata!

Katty spunea...

Interesant articolul tau Cella....important cine citeste acest articol..sa-i intre la bibilica ca nu poti sa-ti creezi un viitor cu cineva care e doar stilat, bine aranjat se imbraca foarte bine rata foarte bine, poate are si mertan trabant nu conteaza asta...cel mai mult conteza daca Il are pe Dumnezeu in inima lui si traieste pentru Dumnezeu. Frumusetea interioara cat si cea exterioara doar Dumnezeu o poate da!

cella spunea...

Katty, ... mai am un pic din cartea asta ... si se termina si articolele despre acest subiect "usturator si arzator":D.
Da, ai dreptate ... daca nu il are pe Hristos in el, poate sa aibe aere, ifose, masina, casa ... orice ... poate ca pacaleste vreo mandra dornica sa scape de singuratate. Si mi-i mila de ei doi, miiiiila mare.

Katty spunea...

e criza cella....si se accepta orice!!!:-)))

Unknown spunea...

Omul e frumos daca inima ii este frumoasa. Proverbul perfect pentru asta ar fi "Haina nu`l face pe om" . Asa ca poate sa aiba bmw si haine de firma si ochelari DG si casa la periferie , asta nu inseamna ce este "=" cu fericire. Inima face omul frumos, inima in care traieste Hristos. E cat se poate de clar dar... in ziua de azi putini vad asta :)

cella spunea...

Gabi de acord cu tine;). Citeam in Eclesiastul ca cine iubeste Intelepciunea ii straluceste fata. Intelepciunea fiind Dumnezeu.

Katty poate fie criza cat de crunta ca asa ceva nu accept.

Tafnat_Paeneah spunea...

am revenit si e ok!-
-sper să fii tot atât de dură până la sfârşitul alergării tale ,...
-e nevoie de asemenea articole
...sarea şi piperul unei bune trăiri reflectă un caracter pur,nobil, cu valenţe Cristice; ce vor stârni adevărate furtuni în nepăsarea vieţilor celor ce vor trece să lectureze aceste perle ale dragostei pentru sfinţenie şi adevăr.
-cu respect vyky

cella spunea...

Vyky radeam dimineata dupa ce l-am citit. am zis ca ma astept sa se arunce in mine cu pietre si bolovani ... deocamdata nu au ajuns la mine ...

elena marin-alexe spunea...

Frumusetea caracterului crestin, este cea mai speciala .Pacat ca putini inteleg acest lucru important.

cella spunea...

E interesant ca cei cu care am vorbit astazi, sunt oameni ce il cauta pe Hristos dincolo de aparente, dincolo de banal, dincolo de fatada ... asta imi da putere, ma simt ca si Ilie cand ii spune Domnul ca mai are inca 7000 ce nu s-au plecat inaintea idolilor.
Dragii mei, cei cu care am discutat asta azi .... ati fost de fapt ingeri deghizati;). Va multumesc.

AnnaBananna spunea...

wow, asta e cel mai "usturator" din cate am citit la tine pana acum. sunt de-a dreptul curioasa la ce capitol ai ajuns in carte si ce scrie acolo :))
imi place de tine. si de ce scrii :)
mi-am amintit de multe momente in care -recunosc :D - mi-au sclipit ochii dupa un BMW, dar prefer sa merg pe jos decat cu un sofer crestin cu alcoolemia ridicata :|

ps: sa mai scrii din cand in cand pe acest subiect, si dupa ce termini cartea,asa ca un "reality check" pentru noi cititorii :D

cella spunea...

Anna, mai am un pic ... nu mai e mult. Crede-ma ca am mai taiat din usturime:D cat de mult am putut.
Intrebarea ramane: care ne sunt valorile?

Anonim spunea...

Eu, am o vorba "Valoarea, ne este data de orizontul, spre care privim "

kis spunea...

oamenii incearca sa-si faca simtita prezenta in mod diferit.toti avem o latura umana dar trebuie neaparat controlata si nu lasata sa faca neaparat fata unei situatii.
Nu circumstanţele din viaţa noastră ne determină caracterul, ci relaţia noastră cu Dumnezeu, indiferent de circumstanţele vieţii.

cella spunea...

Lia si Kis asta e problema, unde privim? La cine? Ne trezim pana nu e prea tarziu?