vineri, 2 aprilie 2010

la piciorul cruciii

Cautam zilele astea secvente din filmele Patimile Lui Hristos si din Isus din Nazaret si Viata lui Isus, secventele suferintelor. Nu pot sa ma mai uit la ele. Imi este prezentat un Isus plin de sange, un Isus batut, sangele tasneste fara jena din rani, durerea pare la ea acasa. Ura e atat de reala de parca o poti taia in calupuri, Il vor mort, Il vor scos din scena, e prea provocator mesajul Lui, sa piara ... Il considera impostor, apoi le strica Pastele ce trebuia celebrat in liniste ...
Isus a venit sa tulbure apele apatiei mele, are un mesaj de dragoste si nu il pot accepta pentru ca nu cred ca e posibil asa ceva, citind despre suferite trec totul prin filtrul meu si eu asa i-as fi pocnit pe ucenici si le-ar fi urlat in fata: nesimtitilor asa ma tratati? Asa prieteni imi sunteti voi? Petru tocmai tu spui ca nu ma cunosti? Ioan, unde esti, ce cauti pe dupa colturi ascunzandu-te ...?
Halal prieteni ai Isus, i-ai ales pe spranceana ... si, e vina Ta ca ai avut incredere in ei ... I-ai iubit? Si ei cum au raspuns? Lasandu-te singur cand erai batut, cand Pilat - marioneta romana - vine sa Te judece? Cand infatuatii de preoti, carturari si farisei orbiti de furie ca le strici linistea pastelor te acuza de prostii, ucenicii fug. Asa prieteni sunt ei? Si Tu imi spui ca ii iubesti? Ce fel de dragoste ai Tu? Eu nu o inteleg deloc ...
Durerea iti contorsioneaza fata, sangele curge si Tu imi spui ca ii ierti pe ucenici, ma ierti si pe mine ca nu Te prefer pe Tine si ma multumesc sa imi cumpar un Christ sculpat cat mai artistic si colorat cat mai realist asezat intr-o lumina sugestiva pe o catifea ce scoate in evidenta chipul si durerea ... Imi spui ca ai o veste buna pentru mine, imi spui de dragoste, de iertare, de o veste buna dar eu astept sa ragusesti si sa taci ... Christul asta al meu de lemn nu-mi deranjeaza linistea sufleteasca, nu ma provoaca spunandu-mi de iubire, m-am obisnuit cu el asa suferind incat mi se pare normala suferinta ca eu sa fiu mantuita. Isuse, nu prea stiu ce zici Tu acolo insa Christ asta sculptat e cuminte, e rezonabil ... Tu vrei sa ma provoci si vrei sa Te las sa ma iubesti si sa Te iubesc ... dar stii ceva? Eu Te iubesc si problema e ca Tu nu vezi, Tu nu vezi ca merg la biserica oridecate ori am ocazia? Nu vezi ca dau bani si la biserica si la saraci? Nu vezi ca uneori dau mai mult? Nu vezi ca ii ajut pe oameni? Ca sunt o persoana rezonabila? Nu pot sa ii iubesc pe oameni ... ce sa fac daca nu pot? Nici nu am incredere in ei ... eu nu stiu ce soiuri is? Dar pretind ca am incredere in ei. Stiu ca-s cam fatarnica insa m-am fript asa ca acu suflu si in inghetata ...
Ce-ai zis? Sa Il las pe Dumnezeu sa fie Dumnezeu? Isuse, nu Te inteleg ce spui ...
Dragostea Lui e diferita de cea a ta, e ilogica. Hah? Adica? Iubeste pe cei ce n-o merita, iarta pe toti, vestea buna a salvarii este pentru toti, ii vrea cu El pe toti oricare Le-ar fi starea, pozitia, orice temperament ar avea, orice trecut ...
Stai Isuse un pic... dar nu e drept. Hai sa stam stramb si sa judecam drept, da? Uita-te la mine, eu dau din ce e al meu, fac bine, sunt o persoana morala, da ... ca orice om am si eu pacatele mele si stii ca Ti le-am spus de atatea ori si o sa Ti le mai spun de cate ori am ocazia, doar n-ai sa ma tratezi la fel ca pe cei de cea mai joasa speta ...
Cella draga, stii care-i problema Ta? Esti curioasa, vrei sa stii insa nu iti scoti dopurile din urechi ca sa auzi, nu ai incredere in ceea ce iti spun, nu ai incredere ca Te iubesc. Eu Te iubesc pe tine la fel ca pe ceilalti. Vreau sa iti dau un cadou, unul pretios si tu alergi dupa surogate si te prefaci multumita si fericita ...
Crezi ca dragostea mea e una romantica si ca o sa traiesti o viata de lux pe insule exotice, devenind vedeta dar nu e asa. Iti ofer prin sangele meu iertarea, dragostea, o viata noua, una ce numa linistita nu e, una cu suferinte, cu dureri sfasietoare, cu tradari ... dar in acelasi timp una de transformare a ta, cu pace in minte, in inima, una de incredere ca ce am iertat Eu e iertat, ca Eu te iubesc oricat de greu ar fi si oriunde ai fi ...
Sunt la piciorul crucii si ma uit la Isus, la cel caruia durerea ii contorsioneaza fata, cel ce vrea sa imi dea iertarea, cel ce iarta pacatul meu si nu mai e nevoie sa ii repet ca unui batran senil de pacatele mele, ca ele sunt iertate deja, aici pe cruce El moare pentru mine ....
Doamne, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, vreau sa Te iubesc, vreau sa primesc iertarea, durerea ce o vad pe chipul Tau imi strange inima ... si ma doare si mai tare stiind ca pacatele mele le porti aici pe cruce ...
Langa cruce, nu-s crini, nu-i iarba verde, nu sunt maci frumosi ce se unduiesc in bataia vantului, aici e durere sfasietoare, e provocarea de a accepta dragostea asta nebuna si ilogica ... Doamne, vreau sa Te iubesc, vreau sa am incredere in Tine, vreau viata noua ce mi-o dai Tu, chiar de e cu suferinte, necazuri si tradari, daca Tu esti cu mine, restul nu mai conteaza ...

5 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Da Isus a venit sa tulbure apele mele....si mult sange a curs pentru mantuirea mea. Realitatea e cruda si uneori nu-mi pot imagina tristetea si calvarul inimii Lui....in decorul ostil al dealului Capatanii....

katy spunea...

speechless...

cella spunea...

Elena draga realizam dimineata ca nu o vad si nici nu-mi pasa ca nu o vad ... efectiv trec ca Voda prin loboda fluierand ... dandu-am mare sfanta ..

Kati, perspectivele se deschid, provocarile vin ... depinde de noi ce alegem ... calea crucii nu-i usoara, nu-i pe roze sau covor rosu ... dar exista speranta!

Rascumparati Vremea spunea...

Isus S-a jertfit pentru noi, ce mare har...oare inima de Tata ce a simtit atunci cand Fiul era pe cruce? ce clipe grele si sfasietoare, parca statea timpul in loc.

Iti multumesc Doamne ca te-ai jertfit si pt mine! am pret in ochii Tai!

kis spunea...

a murit in locul meu!
cum sa nu-l iubesc?