vineri, 16 aprilie 2010

mi-am gasit soacra!

Daca Naomi nu ar fi stat in spatele lui Rut, povestea ar fi fost alta. Moabita si-a lasat tara, prietenii si a urmat-o pe femeia asta ce era diferita, al carei Dumnezeu facea minuni, al carei Dumnezeu se vedea in ea. Nu a tocat-o la cap, nu i-a impuiat capul cu prostii, nu a ajutat-o la crescut fluturi cand Boaz a vorbit cu ea pe camp, nu a fugit dupa invitatii de nunta cand Rut i-a povestit ce s-a intamplat pe camp si Boaz a plecat sa rezolve problema mostenirii.
"Linisteste-te si asteapta!". Cat, cum, unde, de ce, pana cand, ce sa fac? Nimic. Linisteste-te si asteapta.
Sau revenind in zilele noastre: nu-ti lasa inima sa o ia la galop ca te-a sunat X sa te intrebe nu stiu ce chestie. Nu te apuca de crescut fluturi ca vorbeste cu tine pe messenger, facebook sau ... mai stiu eu ce canal de comunicare. Nu te apuca sa probezi rochii cand el te aduce cu masina acasa. Nu apela la vedetism ca sa te remarce, te-a vazut insa fuge rupand pamantul de tine. Nu fa crize de tetanie, te va dispretui. Nu asculta sfaturile celor ce te incurajeaza sa visezi, celor ce vor sa iti fie nasi si te cupleaza cu oricine e "available" (liber).
Dupa operatia de apendicita mi-a fost foarte rau - fusese fierea atinsa si nu suportam nici un miros, de orice natura ar fi fost, imi venea sa vomit in secunda doi si trebuia sa ies afara imediat. Dar nu e usor, cand biserica e plina si tu esti in corul bisericii. Cineva, vazandu-ma palida si alergand afara, a venit dupa mine si m-a intrebat ce am. I-am spus, si ce am auzit m-a lasat intr-un soc total. "Vai, incearca sa te stapanesti, ca daca afla baietii ca esti bolnava vor fugi de tine".
Ma pufneste rasul si acum cand imi amintesc. Baietii stiau ca fusesem operata si ca mi-a fost foarte rau, stiau ca nu ma prefac ... cum sa fuga? Doar nu s-au prostit cu totii?
Am fost "educata" de Sorin fratele meu cum sa ii tratez pe baieti. Cand ai un frate sau o sora, fetele/baietii incearca sa-i fie prieten/a ca sa ajunga de fapt la celalalt, si cred ca Sorin se cam plictisise de tentative de astea si s-a gandit sa ma "educe" un pic. "Cella, sa nu crezi ce iti spun baietii, nici macar un sfert din ce spun. Is niste smecheri si jumatate. Daca vezi ca o iau pe ulei, pocneste-i. Insa fa-o bine, ca sa se trezeasca, ca sa vada ca ceea ce spui, vrei sa fie respectat. Daca nu te respecta de buna voie, "ajuta-l" sa o faca, fii sincera si nu umbla cu cioara vopsita." La faza cu pocnitul, nu mai trebuia sa ma mai indemne, ca si el si le lua pe cocoasa ... dar sfatul lui a prins de minune.
Am primit cadouri mari si scumpe de la baieti. Mi le-au facut pentru ca ma pretuiesc si atata. Pentru ca suntem prieteni si nu pentru ca eu sau ei aveam fluturi. Prietenia lor inseamna enorm pentru mine. Cu unii am ramas prietena, cu unii ... s-a asternut tacerea, insa daca ne-am intalni, tacerea ar fi uitata ... fara fluturi, fara vise, fara idei ...
Nu astept nici pe Boaz, nici pe Fat Frumos, nici pe Greuceanu sau Bestia.
Sfatul de atunci al lui Naomi l-as "traduce" astfel: Draga mea draga, cauta-l pe Isus cu inima, indragosteste-te de El, lasa-L sa te iubeasca asa cum numai El o stie. Si in relatia cu baietii, apreciaza prietenia lor, apreciaza-i pentru ceea ce fac bun, bucura-te de prietenia cu ei. Nu fugi ca sa il cauti pe Boaz, cine stie pe unde haladuie el. Stai cu Isus la povesti, e treaba Lui unde l-a trimis pe Boaz, nu a ta. Lasa-l pe El sa il aduca.
Pana atunci, roaga-te, asculta, bucura-te, fii multumita, invata, citeste, canta, admira, educa-te sa fii multumita ...traieste!

4 comentarii:

Rodica Botan spunea...

si eu sint soacra...grea meserie!!!
Vezi ca am pus o poza...am primit de la munca un aparat de fotografiat / 25 ani de munca...si m-a apucat fotografiatul acuma...trebbuie sa ma ingaduiti o vreme...pina m-oi apuca iara de pictat sau de croit sau de sapat in gradina...cine stie?!

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
cella spunea...

Am vazut photo Rodica, multumesc frumos.

Chiar asa Rodica, ... cat de grea e perspectiva soacrei?

elena marin-alexe spunea...

Sunt soacra de trei ori si de cativa ani ma straduiesc sa ma perfectionez prin dragostea LUI.
Fii binecuvantata!