sâmbătă, 9 aprilie 2011

la dispozitia Ta

Un obiect mi-a placut foarte mult la scoala si anume psihologia. In facultate am studiat in continuare destul de multa psihologie si cam ce a fost tradus din literatura crestina ... am "devorat". Efectiv ma fascineaza subiectul. De la eroii Biblie incercam sa inteleg de ce au actionat asa, de ce s-au simtit asa ... Am incercat sa vad dincolo de cuvinte. Insa sa stau eu sa studiez Biblia nu imi venea deloc la indemana. Am considerat ca asta e treaba baietilor, a predicatorilor, a pastorilor. Ok si eu gandesc logic insa ... ei trebuie sa stie drumurile din Ierusalim, strazile din Ierihon sau Bethleem. Ei au nevoie de informatiile astea ca sa predice, eu sa iau informatiile gata procesate si sa meditez la ele.
Cand insa auzeam ca o anume informatie e in nu stiu ce carte ... mi se aprindeau beculetele si cei apropiati imi spuneau: "e o carte de baieti". "Aaaahaaa, de baieti. Ia da sa vad si eu." Normal ca o citeam ... sa vad si eu ce citesc ei, ce informatii li se da acolo ...N-am ajuns sa stiu strazile si drumurile din nici un oras ... nu se prinde de mine informatia asta ...
Anul asta, pentru ca am decis sa citesc Biblia piano, piano adica incet, incet si incep sa descopar ca studiul nu e pentru baieti, nu e "boring" (plictisitor), nu sunt numai date istorice si atat. Fiecare personaj are viata, are o poveste, sentimente, credinta, indoieli, temeri, unii sunt emotivi, unii au nevoie sa li se spuna ce sa faca ... altii sunt lideri din nastere ...
Iosua e liderul poporului Israel acum dupa moartea lui Moise. Au trecut Iordanul, au facut taierea imprejur, au sarbatorit Pastele si dincolo de faptul ca fusese umbra lui Moise, mai stiu ca era un bun razboinic. Asa ca Iosua iese din tabara sa vada cetatea Ierihon. Ca sa cuceresti ceva, trebuie sa stii informatii despre acel sau acea ceva. Iar cetatea Ierihonului nu era o adunatura de case. Era destul de mare, atata vreme cat ni se spune ca avea Rege.
Numai ca in calatoria asta a lui Iosua ... care se pare ca atunci cand facea ceea ce ii era inascut, n-avea nici o teama, ii apare Capetenia ostirii Domnului. Iosua studia fundatia zidurilor cetatii cand isi ridica privirea si observa un Barbat inaintea lui. Acesta tinea in mana o sabie scoasa din teaca.
Iosua nu tremura, nu se pierde cu firea si il intreaba: esti dintre ai nostri sau dintre ai ierihonenilor? Cred ca Iosua avea sabia la el si stia cum sa o invarta in lupta ... Banuiesc ca l-a studiat rapid ca sa vada cum va lupta daca era dintre dusmani, cam cum arata acel Barbat ca sa realizeze cat de mult va trebui sa lupte ...
Raspunsul Barbatului insa il arunca pe Iosua in genunchi : "Sunt Capetenia ostirilor Domnului  si tocmai am sosit, a raspuns el". Nu prea pricep eu termenii militari insa stiu ca Domnul care imi e Tata are osti ceresti, cete de osti, are capetenii ale acestor osti si mai stiu ca atunci cand mi-i amenintata pielea de cineva ce vrea sa ma distruga, Tata vine in fruntea cetelor de osti in ajutorul meu. Aici, in fata lui Iosua nu sta un inger din oaste, nu sta un sef al unei osti sau cete ci sta Capetenia la toata ostirea de ingeri a Domnului.
Eu cred ca in locul lui Iosua ajungeam rapid printre ingeri. Numai ca Iosua intreaba: "Ce spune Stapanul meu robului Sau?". Ce sa fac? Sunt gata, sunt dispus sa fac orice. Ascult. Ma supun. Sunt la dispozitia Ta.
"Da-ti jos sandalele din picioare, i-a raspuns Capetenia ostirii Domnului, caci locul pe care stai este sfant". Si Iosua a facut intocmai"(Iosua 5:15).
In Madian cu peste 40 de ani in urma, se aprinde un tufis care nu arde si lui Moise i se spune: scoate-ti sandalele din picioare caci locul pe care stai este un loc sfant. Aici, langa cetatea Ierihonului, la fel i se spune lui Iosua. Nu era Muntele sfant, nu era cetatea Ierihonului sfanta. Cel ce venise de la Domnul Ostirilor aducea cu el prezenta Lui Dumnezeu, sfintenia.
Nu mi s-a aratat nici in inger fata in fata. Nu stiu cum arata unul. Insa le-am simtit prezenta cand m-au scos din fata unor camioane aparute de nicaieri, cand s-au rupt crengile cele mai inalte ale copacilor si eu eram in cadere libera si m-au agatat in cate ceva ca sa nu ajung mai repede printre ingeri.
Si azi Domnul vine la mine si imi vorbeste. Numai ca ... in loc sa imi dau papucii jos, eu incep sa negociez, sa ma targuiesc, sa spun nu si inca un nu nesimtit, incapatant si nervos, sa Il iau la intrebari, sa ii spun ca ar trebui sa Isi regandeasca planurile. Eu sunt desteapta si educata frate nu pot actiona asa ... Legea Uniunii Europene imi da la drepturi de numa ... Ehe, doar nu-s robot.
Uit un aspect. Nu-s fiica Uniunii Europene, a Romaniei, a pamantului ci-s fiica Domnului Ostirilor ce din dragoste pentru mine si-a lasat Fiul cel Preaiubit sa moara pentru mine. Vietuiesc, actionez dupa legile Lui nu dupa ale vreunui organism politic, social, educational national sau international.
Provocarea de azi suna clar: scoate-ti papucii din picioare caci locul unde stai este sfant. Care e raspunsul meu? Sa imi tin gura, sa nu mai trancani (vorbesc) prostii si sa fac ce mi se spune.
Tata, azi 9 aprilie 2011, vreau cu toata fiinta mea sa fiu la dispozitia Ta. Stiu ca asta inseamna schimbare in gandire, actiune, vorbire. Dar, ... ca sa vad minuni, sa Te vad cum actionezi, vorbesti, schimbi trebuie sa fac intocmai cum spui Tu.

Niciun comentariu: