joi, 7 ianuarie 2010

mi-i sete

Se spune ca mai bine de 80 la suta din organismul meu e apa si oarecum ma distreaza ca asta inseamna ca eu sunt un fel de balta umblatoare;  insa o balta vie, pentru ca inca traiesc.
Insa uneori nu prea mai beau apa si ... nu realizez asta decat cand ma doare capul ingrozitor, limba pare ca e in reluare, picioarele par sa-si fi uitat rostul, ba transpir de numa, ba simt ca inghet, ma dor oasele ... is nervoasa, tot felul de nebunii imi trec prin cap si pastilele nu-si fac efectul insa singurul lucru de care am nevoie e apaaaaa, apaaaaaa. Nu-mi trebuie nici un suc fie el neacidulat, natural, nu-mi trebuie alcool cu multe sau putin grade, nu-mi trebuie ceai ... tot ce am nevoie e apa. Pot sa innot in Marea Neagra sau in oricare alta sau in Ciric sau Bahlui si sa mor de sete .... am nevoie de apa. De apa curata, din sticla curata, din izvor sanatos .... mi-i sete, vreau apaaaaaaaaaaaaa.
Incerc sa traiesc fara Dumnezeu, fara sa accept pe Isus, il scot din viata mea si ma cred mareata insa ma simt nesigura, mi-i teama de orice si oricine, sunt nervoasa, suspectez pe oricine, devin paranoia ... dar ma cred de neinvins si ... nu vreau ajutor, nu vreau sa accept ajutor, pare ilogic sa ceri ajutor, nebuneste, nici nu il vezi pe Dumnezeu, ....
Insa Isus spune: "Daca inseteaza cineva, sa vina la Mine, si sa bea. Cine crede in Mine, din inima lui vor curge rauri de apa vie, cum zice Scriptura" Ioan 7:37-38. Dar ... eu nu mai inteleg ... Isus zice ca El e cuvantul, e viata, e vita, e apa, e paine, e vin .... si fiecare din acestea au intelesurile lor .... si cum sa fie apa? Vrea sa faca o comparatie? Aaaaaaaha ...
Ceea ce uit e ca Isus a redevenit duh dupa inaltare si asta ma tine cu un fel de ochelari de cal pentru ca nu pot pricepe cum un trup poate fi apa si toate celelalte ... Un duh nu poate fi tinut in maini, camera, lampa insa un duh poate intra in fiecare celula, fiecare particula, fiecare microparticula oricat de infima ar fi, la fel ca si apa; poate intra in orice crapatura, fisura.
Atunci cand beau nu ma uit la sticla si ii poruncesc apei sa mearga atatea picaturi in creier, la ficat, pancreas, inima si nu mai stiu unde. Ea stie unde sa mearga, isi stie menirea. Insa daca nu beau apa mor, pot sa ma balacesc in cada si sa mor de sete, apa trebuie sa o inghit ca sa isi faca treaba.
La fel e si cu Isus, pot sti teorii, povesti, sa il combat, analizez din miliarde de puncte de vedere, insa daca nu Il voi accepta mor incetul cu incetul si habar nu am de ceea ce inseamna El si cine-i El. Daca nu accept ca a murit pentru mine ca sa imi aduca iertarea de pacate, eliberarea de vina si poveri, daca nu il invit sa vina cu toata puterea Lui in viata mea ca sa imi fie Domn si sa aduca dragostea Sa in viata mea arida, insipida, uscata si mizerabila mor spiritual si fizic.
Dar pot face asta si uneori ma comport ca o camila, ma duc la biserica si cred ca voi avea apa pe toata saptamana si ma trezesc lesinata si vai de steaua mea, sunt irascibila, nu pot sa iubesc, simt ca nu mai pot ierta la nesfarsit, s-a umplut orice pahar, .... insa ca sa traiesc si sa curga din mine izvoare de apa vie trebuie sa beau regulat, ca sa devin asemenea Lui Isus trebuie sa fiu atenta sa nu ma privez de relatia cu El, sa nu uit ca e la fel ca apa, am nevoie zilnic de El, in doze mici sau mari insa regulate, sa las "apa" sa intre in toate celulele mele si  sa isi faca treaba ....
Am acceptat pe Isus in vremea adolescentei cand nu stiam eu toate detaliile despre El insa eram disperata, nu dormeam si daca cumva reuseam sa adorm eram intr-un cosmar nesfarsit, mereu intr-o stare de irascibilitate, de nemultumire, de suspiciune .... si am strigat catre Isus: am nevoie de Tine, am nevoie de ajutor, vino in viata mea ca mor. A venit si, primul semn al venirii a fost ca am dormit ca un prunc inca din prima noapte, fara cosmaruri, fara sa ma trezesc ... a doua zi m-am trezit odihnita si multumita ....
Doamne, nu vreau sa ma usuc, nu vreau sa mor tot analizandu-Te semantic, teologic, istoric, filosofic sau mai stiu eu cum ... stiu ce poti sa faci, stiu ca tot ceea ce trebuie sa fac e sa accept lucrarea Ta pe Golgota, sa te las sa vii cu toata puterea Ta in viata mea, sa imi fii Tu Domn, sa ma inveti ce e Dragostea .... si vreau sa fac asta din nou si vreau sa beau apa curata, apa ce o dai Tu ... am incredere in Tine pentru ca Te cunosc, esti in mine desi nu Te vad, dar te simt .... si traiesc ... si am viata ....

5 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

Să ard de sete, tot n-aş bea
Din apele stricate
Ce le-ntâlnesc în calea mea
Prin lumea de păcate
(traian dorz)
-şi totuşi atâţia ard de sete in biserici (setea de amvonită,setea de emancipare,setea de falsă smerenie,(şi câte,câţi însetaţi or mai fi!)
-vin la izvorul de viaţă oricât ai fi de însetat
-vino de bea şi învaţă..

kis spunea...

O postare foarte consistenta!

cella spunea...

mersi ... si continui sa beau ;) La multi ani Kis!

elena spunea...

cu acordul tau, as vrea sa folosesc acest mesaj pt buletinul nostru duminical de saptamana asta. poop you.

cella spunea...

sigur ;)nici o problema ;)