joi, 27 februarie 2014

apă, vin şi lapte

Au fost perioade în viaţă când mi-am dorit să fiu cineva, să ajung undeva, să am ceva anume. Pentru acele dorinţe am depus efort, a fost nevoie de timp şi energie. Uneori a fost greu ... uneori însă a fost mai uşor. Despre unele dintre acele vise nici nu îmi mai amintesc, unele însă au devenit amintiri. O vreme m-am lăsat dusă de valul carierei, să fiu bună în ceea ce fac, să mă specializez ... trebuia să devin cineva, să am o casă. Mi-am băgat capul într-un credit ce acum îl numesc robie pe termen lung. E o robie anevoioasă şi grea.

Dar dincolo de asta ... aveam o sete, un dor ce îşi cerea tributul. Nu mă simţeam împlinită oricâte ore aş fi lucrat, oricâte persoane importante aş fi cunoscut, oricât aş fi visat la casa mea cu terasa şi leagăn. Am citit mult crezând că literatura va umple golul. Mi-am făcut multe cunoştinţe cu care pierdeam ore înşir ... până spre dimineaţă povestind, plănuind. Dar nici acest fapt nu umplea golul meu. Trebuia să mai fie ceva.

S-a îndurat Domnul de mine şi m-a scos dintre prieteni, din obsesia de a deveni cineva, din tendinţa de a uita de mine, de a munci până ce pancreasul aproape că explodează şi coloana îşi cere tributul.

Prin cartea Isaia simt cum Domnul aşează piesele din puzzle-ul meu. Încet, nu foţează marginile pieselor, nu aduce piese din alt joc. Mă cheamă la El! Mă cheamă să Îl cunosc! Mă invită să îmi potolesc setea sufletului la El, cu El, în El. Îmi este Creator, sunt făptura mâinilor Lui şi cine ştie mai bine decât El ce doruri sunt în mine, ce pasiuni a proiectat când m-a ţesut?

"1 Voi toţi cei care sunteţi însetaţi, veniţi la ape!
Voi care n-aveţi argint, veniţi, cumpăraţi şi mâncaţi! 
Veniţi, cumpăraţi vin şi lapte fără argint şi fără plată!" Isaia 1:1 NTR

Am consultat alte traduceri şi ele încep altfel.
— Ho, every one that thirsteth, come ye to the waters, and he that hath no money; come ye, buy, and eat; yea, come, buy wine and milk without money and without price.
King James Version (KJV 1769)
— Ho, every one that thirsteth, come ye to the waters, and he that hath no money; come ye, buy, and eat; yea, come, buy wine and milk without money and without price.
New American Standard Bible (NASB ©1995)
— “Ho! Every one who thirsts, come to the waters; And you who have no money come, buy and eat. Come, buy wine and milk Without money and without cost."

M-am întrebat ce este acest "Ho" şi lexiconul descrie acest cuvânt ca pe o interjecţie care cere neapărată atenţie. Adica aşa mai pe înţelesul meu ... trebuie să ascult. Însă nu oricum. Trebuie să ascult cu atenţie anunţul ce se face. E un anunţ important, vital, crucial pentru viaţa mea. E o invitaţie la binecuvântare. Dar ce semnificaţie are apa, vinul şi laptele? Apa reprezintă salvarea. Vinul reprezintă euforia şi plăcerea. Laptele reprezintă hrana. 

Setea mea era după Dumnezeu însă am incercat să o satisfac cu lucruri ce nu o potoleau. Am nevoie de salvare, euforie, plăcere şi hrană spirituală. Domnul prin Isaia mă invită la binecuvântare, la împlinire. Nu mi se cere bani, nu e nevoie de argint ca să primesc ceva în schimb. După cum am văzut mai înainte în Isaia, Răscumpărătorul, Braţul Domnului, Unsul, Copilul, Cel Minunat, Domnul Oştirilor a plătit preţul pentru mine. Eu sunt invitată să vin la El. Dar numai cei ce acceptă invitaţia Lui vor fi săturaţi. Cei ce vin cu gândul să se folosească de El nu vor primi nimic. Primesc numai cei ce ascultă, vin la El, cred, se încred şi decid să Îl lase pe El să fie Dumnezeul lor.

Mi-am recunoscut setea. Am descoperit că o carieră, posesiunile materiale, călătoriile nu potolesc setea sufletului. Asta nu înseamnă că acum sunt fără slujbă, că nu pun pasiune în ceea ce fac, că nu mai am prieteni, că nu mai stau sa povestesc cu ei, că am abandonat tot şi m-am ascuns în creierii munţilor. Nu, nici vorbă de asta. Lucrez, îmi fac timp să povestesc însă am decis să port discuţii cu miez şi să nu mai pierd timpul aiurea, sunt în mijlocul civilizaţiei din România, citesc tot aşa de mult ca şi în trecut, trăiesc normal însă eu sunt diferită. Acum ştiu ce vreau, ce să caut, pe cine să caut, în cine să îmi caut împlinirea. 

4 comentarii:

Oana spunea...

Lucky you, Cella! Superb text, ca o mărturisire a credinţei.

Off topic: Mai ţii minte că la tine pe blog am aflat de Jesus Adrian Romero şi de muzica lui?

Aseară am descoperit un clip pentru o melodie faină de-a lui. Înduioşător, cald clip, ca o poveste.
Ţi-l trimit, aşa pentru momentele tale de respiro, ca semn că mi-ai fost prietenă-balsam în atâtea rânduri... Cu drag.

https://www.youtube.com/watch?v=DDjQHEuvs1E



cella spunea...

Da, imi place de Jesus Adrian Romero ... pacat ca nu prea inteleg cuvintele.

Multumesc pentru clip. N-am rezistat ispitei si l-am vazut asa de dimineata ;)).

Si eu multumesc pentru incurajari insa Ii multumesc DOmnului pentru intelepciunea ce ti-a dat-o; intelepciune ce vedea unele lucruri dincolo de ceea ce una ca mine ... nu bate pana acolo dar prin ochii tai ... vad si eu. ;)

Oana spunea...

Cella, cumva/candva o sa-ti traduc eu ce zice-n cantecel :)

Cred ca ma rasfeti sau te alinti...adica tu n-ai stiut pana acum ce balsam poti fi pentru noi?

Pup si iti urez sa ai o zi asa cum si-ar dori-o sufletul tau!

cella spunea...

Romantic tare Adrian asta ;))

Fii binecuvantata Oana!
Fie ca Dumnezeul lui Avraam, Isaac si Iacov sa devina Dumenzeul tau si setea sufletului sa fie potolita in El.