sâmbătă, 22 octombrie 2022

îmi cunosc rădăcinile?

Mi-am cunoscut trei din patru bunici. Unul dintre ei, a murit când eram mică, dar îmi amintesc câte ceva despre el. Ceilalți doi au murit când eram adolescentă. Într-un fel, nu am reușit să prind istoria neamului povestind cu ei.

Studiez cartea Exod și de câteva săptămâni frământ un gând. Poporul iese din Egipt și știu că nu pot pleca de acolo fără să ia cu ei oasele lui Iosif. Apoi trimit vorbă neamurilor lor să îi lase să treacă pe teritoriul lor și aceștia le refuză ajutorul. Edomiții erau urmașii lui Esau, verișorii lor.

Nu pot să nu mă întreb, ce dorințe și vorbe au spus înaintașii mei cu 430 de ani în urmă?

Cui i-a păsat de dorințele lor de a fi îngropați știu eu unde?

Cine știe care sunt neamurile mele care mă duc pe linia genealogică cu 430 de ani în urmă? Care și unde sunt urmașii lor?

Clar că nu îi știu!

Dar de ce nu îi știu?

Pentru că mi se tot spune că noi nu “dezgropăm” morții ca să le aflăm trecutul. Nu mai contează cine erau, ce făceau, ce caracter aveau, ce realizări bune și rele au avut. Important e că noi trăim, să fim oameni printre cei din vremea noastră și, cam atât. Un carpe diem interpretat.

Merg mai departe și mă întreb, în căile cui umblu? Cu cine dintre strămășii mei seamăn? Ce moșteniri am de la înaintașii mei? Și nu mă refer aici la pământuri și averi.

Oare nu cumva sunt mai săracă pentru că nu-mi știu rădăcinile?

Niciun comentariu: