luni, 29 martie 2010

cu ce ma amagesc?

Modul cum Il vad pe Dumnezeu influenteaza raportarea mea la oameni fie ca eu cred sau nu asta. Daca Il vad pe Dumnezeu legalist, imprevizibil, caruia ii sare tandura cand nu te astepti, caruia nu stii cum si cand sa ii faci pe plac - asa ma voi raporta si la oameni.
Am auzit spre stupefactia mea expresia: cu siguranta X, Y, sau Z nu vor ajunge in rai, in nici un caz ei nu vor ajunge in rai. Unii cred ca doar ei, doar cei asa ca ei au acest privilegiu, in nici un caz altii nu pot vedea raiul. Iar altii pot fi: cei aparent nereligiosi, cei nereligiosi, cei ce nu cred la fel ca mine, cei mai blonzi, mai negri, mai mulatri, mai albi, mai galbeni, mai inalti, mai "sfinti", mai ... si lista e lunga...
M-a distrat cand am citit despre o doamna ce era terifiata ca nu isi putea alege vecinii din cer ... e singura alegere pe care nu o poate face aici, celelalte, erau corecte ....
Am tot studiat cum Il vad unii si altii pe Dumnezeu. Am incercat apoi sa ii imit. Daca e un Dumnezeu rece, impersonal, impasibil multa vreme, apoi apare fara sa ma astept, imi strica jocurile cu o placere sadica si apoi pleaca lasandu-ma sa strang jucariile plangand - mi-i teama de El, e un fel de Frumoasa si Bestia.
La unii El era numai lege, orice e lege, dragostea nu incape, nu are unde ... si atmosfera in care sta El e numai lege ... indurare dupa lege, rabdare dupa lege, bucurie - ce e aia?,
Socant a fost cand cineva a spus ca citind in Biblie a descoperit ca e Dragoste. Ca e ce? Pai am si eu Biblia si asa scrie si la mine dar ... uite ce zice X sau Y sau Z ca asa trebuie tratat Dumnezeu. Nu, Biblia e indicatorul, e manualul ce ma invata cum sa ma raportez la Dumnezeu ... Si cu ce zic ceilalti ce fac?
Biblia ma invata sa ma apropii de Dumnezeu personal, fara interventia nimanui, sa stau eu de vorba cu El, sa povestim noi doi, sa il descopar eu prin prisma mea nu prin a altora ...
Dar ... El e Dumnezeu ... e sfant ... eu nu sunt ... nu ma pot apropia de El ... nu, nu e bine ...
Pai, de asta a trimis pe Isus sa moara. Ca sa ma pot apropia de El, ca sa am cale libera de acces la El. Isus spune ca El e Calea, Adevarul si Viata.
Descoperindu-L pe Dumnezeu, asa cum mi-l prezinta Biblia, perspectiva se schimba, inima se schimba, nu stiu ce i-a facut El insa inima mea s-a largit si incap mai multi oameni, cerul e mai luminos, florile pline de roua stralucesc in razele soarelui, pisicile sunt comice cand isi mangaie mustatile, bucuria mi-a inundat viata si un fel de libertate imi da chef de viata ....

4 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

Eu posed cu adevărat doar ceea ce am dăruit.

Luminita Ciuciumis spunea...

Cum ii vedem pe oameni, asa ne vom purta cu ei...Daca in noi sunt gandurile lui Christos, asa cum Biblia spune, atunci gandurile noastre vor fi bune, pentru ca El are ganduri bune pentru oameni!Si asta se va vedea in viata noastra traita pe pamant.Gandul se transforma in vorbe...asa ca provocarea mea este sa ne straduim sa purtam Gandul lui Christos si vom umple lumea de iubirea Lui!bless you!

cella spunea...

Vyky si ce ai daruit?

Lumi ma rog pentru o transformare, trezire, insufletire ...

Rodica Botan spunea...

Cella...noi sintem lutul, El este Olarul...relaxeaza-te in mina Lui...El va face vasul tau asa dupa cum ii este voia...iar tu te vei minuna ce-i iese Olarului din mina...are mina de artist...uita-te in jur la tot ce a creat...

Da-mi mie voie sa-ti spun ce vad eu...fata poznasa ce esti...Oala ta este fistichie ca si tine...are mai multe toarte decit oalele obisnuite si o forma ciudata...N-am mai vazut asa o oala niciodata...e unicat!!!
:)Si nu te amagesti...ca tot ce promite...El si tine...asa ca ..."crede, crede, neintrerupt!!!"