luni, 22 martie 2010

stiri incendiare

Ai auzit ce s-a intamplat cu Noe? Cica vorbeste cu Dumnezeu si ca i-ar fi zis sa faca un fel de casa plutitoare, o casa mare ... si cica Dumnezeu i-a zis ca va ploua. Ha ha ha, oare ce e aia ploaie? Si uita-te la nevasta-sa si la copiii ... chiar il cred, sau oare se prefac de teama?. Saracii cat de greu cred ca le este sa traiesti in casa cu un nebun ... E nebun.

Vai, am auzit ca Sara si Avram pleaca din oras. Avram acu vrea sa ii zicem Avraam ca cica a vorbit cu Dumnezeu si i-ar fi zis sa plece din oras ... nu stie unde, insa sa plece. Biata Sara, ... ce se va intampla cu ea? Cred ca Avraam de suparare ca nu au copiii pleaca, ce le lipseste aici? Dar, sa pleci asa ca ti-a vorbit Dumnezeu spre nicaieri ... E nebun Avram, vai saraca Sara.

Ce face Moise? Ce zice? Pleaca in Egypt ca asa i-a zis Dumnezeu? Ti-am zis eu ca el nu era prea intreg de cand a venit aici insa mi-ai zis ca-s eu ... cu gura mare. Cum sa iti lasi familia, copiii, oile, cortul si sa pleci ...? Ce sa faca? Sa scoata poporul ala ... cum ii zice? A, da evreu din robie. Nu e intreg, eu am avut dubii de la inceput desi el e de treaba dar de a venit aici la noi, nu a venit asa de aventura. Cine stie ce trecut are ... Oricum, acum se dovedeste ca-i nebun.

Estera, imparateasca vrea sa se sinucida? E amnezica asa din cand in cand? Nu stie ca esti omorata pe loc daca nu esti chemata la imparat? Si ea, o femeie se duce sa vorbeasca despre poporul ei? O femeie sa faca asta? Ori esti nebuna, ori ai probleme de personalitate ... E treaba barbatilor cursul natiunilor ... Dar, saraca a ramas orfana de mica si ... apoi crescuta de Mardoheu ... apoi rapita la palat ... a clacat emotional ... iti spun eu, e nebuna. ...

Stii baietii aia veniti robi? Aia trei ce-s evrei, prieteni cu Daniel. Azi, au refuzat sa se inchine idolului ridicat de imparat ... desi stiau ce ii asteapta ... ei tot spun ca vorbesc cu Dumnezeu si El le-a spus sa nu se inchine. Mai sunt si alti robi insa aia nu au avut nici o treaba, erau pe burta acolo langa noi ... Chiar imi placea de baietii astia evrei. Daniel nu era cu ei ... insa cei trei vor fi bagati in cuptorul incins azi ... Efectiv refuza sa se inchine idolului, sa ii faca pe plac imparatului .. Is nebuni ...

Aaaaaa, ai auzit de Maria, Maria aia logodita cu Iosif? E insarcinata, de-acu se vede si nunta nu au facut-o inca ... Dar stii ce zice? Ca nu e cu Iosif ... ci cu Dumnezeu. Saracu Iosif, sa isi ia o nebuna la casa lui ...
Eram la templu si au venit Maria cu Iosif si copilul. Dar a venit si Ana. Da, Ana ce sta la templu ... ma uitam la ea saraca, atata de batrana si a trecut prin atata durere ... o cam iei pe ulei. Dar ca azi nu mi s-a parut niciodata asa de nebuna. Cand a vazut copilul ... efectiv s-a schimbat. A inceput sa spuna ca in sfarsit promisiunea s-a implinit, ca poate muri, ca in sfarsit Dumnezeu a trimis scaparea, pe Mesia. Mi-era asa de mila de ea. Saraca, a innebunit ....

Vai, de mine si de mine. Cata rusine pe capul Elisabetei si a lui Zaharia. Copilul lor facut la batranete a plecat de acasa si umbla prin desert imbracat in piei de animale ca salbaticii si mananca lacuste ... vai ce scarbos ... Am mai auzit noi de Ilie, a fost prooroc iar Ioan e considerat un Ilie al vremii noastre ... Se vede clar ca copiii astia facuti la batranete nu-s prea intregi ... Uita-te la el cum arata ... e nebun saracu ...

Au fost considerati nebuni de concetatenii lor, nebuni sa asculte de un Dumnezeu ce nu il vad, nebuni ca pleaca spre nicaieri, ca actioneaza nebuneste ascultand ...
Auzisem de acest Dumnezeu si am fugit de El insa cand am crezut ca am scapat, am descoperit ca de fapt stam fata in fata ... si am mai descoperit ca numai in inchipuirea mea ma pot ascunde de El, pentru ca El e oriunde ...
Nu am vrut sa il descopar, nu am vrut sa Il intalnesc ... nu am vrut sa fiu considerata nebuna ... A spune ca L-am cautat e ca si cum as spune ca soarecele a plecat sa caute pisica.
Dar, ne-am intalnit cand credeam ca am scapat, am vorbit ... Nu stiu sa explic fizic, matematic, biologic, metafizic cum s-a intamplat ... dar cred ce spune El, vad ca "nebunii" vremurilor sunt celebri pentru credinta lor. Au crezut ceva ce nu s-a intamplat cu ei, cred in cineva ce a fost pe pamant acu doua mii de ani, cred in promisiunile ce le face El ... am intrat in randul "nebunilor" si de atunci ... viata-i o aventura ... uneori ironica, uneori grea, insa frumoasa ...

2 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

De-ar fi Planeta plina cu vietati handicapate,
diforme si confuze, hidoase- decapate,
maldare de carne si oase sinistre asa urâte,
cu nasuri cât mai multe cu mâini aiurea – ciute,
mi-as mai pune (poate!) credinta în balanta,
cu scepticii lumii, mândri si plini de aroganta!

Sa fi avut rabdare amiba sa stea, ea, mii de ani la Soare,
iar apoi sa-i creasca (simetric!) si doua mici picoare?
...Dar ce mai spui de ochi ce sunt la loc de cinste,
când nu ni-i vazu-n spate, ci tot mereu-nainte!?
Stimati antropologi, ce spuneti despre nas?
Nu-i simplu chiar deloc,
caci nu-i crescut pe burta sa stea pe sub cojoc!
Gura minunata cu gust si limba ce-articuleaza grai,
nu-i nicicum prin spate pe ea sa poti...sa stai...
(De-as vedea în juru-mi vietati miscând grotesc,
as mai zice necredintei sa stea s-o mai..."privesc!)"
**
Omul! – fiinta minunata ce nu-i din cimpanzeu,
ce-i creat asa perfect cum decise Dumnezeu,
este coroana creatiunii de-aci de pe Pamânt,
nimic nu-i la valoarea lui – nimicuri toate-i sunt!
Pe om l-a facut cu migala pentru-a semana cu El,
în duh cu-ntelepciune si-n râvna plin de zel.
Si de-i creat de Domnul din lutul framântat,
tot El i-a pus si viata, suflare deci i-a dat.
Si-asa nu-i de mirare un suflet viu sa aiba,
reusind sa-nvete carte, si nu sa "savureze" iarba!
Acestei fapturi minunate ce tinteste-n viitor,
n-ar putea, stramos sa-i fie, dobitocul erbivor!
Omul prin Ziditor a ridicat zgârâie-nori, palate,
uimind cum serpuiesc prin lume sosele suspendate.
Si de-ar fi s-ajunga credinta-n...perigeu,
n-as crede niciodata ca-s fiu de cimpanzeu.

cella spunea...

Vyky .. de cand nu ti-am mai spus mersi de completarea ideilor? ;))
Cum e la voi? A venit primavara?