miercuri, 10 martie 2010

vreau sa fiu inteleapta

Eu vreau sa fiu o urmasa a lui Solomon, in intelepciune ca nu-mi place faza cu cele 1000 de femei cu care si-a impartit viata.
Biblia spune ca sa devii intelept cand incepi sa te temi de Domnul. Adica ... sa imi fie teama ca am un Dumnezeu deasupra capului, ca nu-s eu asa de mare si tare si ca pot sa mi-o iau in freza rau de tot daca nu tin cont de El. Eh, mi-am zis. Nu e atata de greu. Exista Dumnezeu, El cu treaba Lui, eu cu a mea ... traim asa in paralel si ... eu devin inteleapta ...
Numai ca nu merge cum gandesc eu. Ok, ma tem de El, da cine-i El? Ce vrea? De unde stiu eu cum sa ma tem, de ce, ce vrea, cum vrea ...? Biblia are asa multe porunci ... trebuie sa le tin pe toate ca sa devin inteleapta? Nu era vorba numa de una? Adica, sa ma tem?
Si ... cum adica sa dau zeciuiala din banii mei. Pai, doar am muncit pentru ei. N-am fost eu la lucru, nu am transpirat eu pentru banii astia? ... Si cu ei ... n-or fi ei multi insa as putea sa imi iau eu un parfum sau o geanta sau ... cine stie ce mofturi de care nu imi ajung banii ...
Daca nu dau zeciuiala il fur, jafuiesc pe Dumnezeu? (Maleahi 3:8). Pai, ...adica sunt hoata? Dar ... Doamne, uite eu vreau sa devin inteleapta si Tu stii ca mi-am propus sa ma tem de Tine, sa ne cunoastem, sa vorbim ... dar cum poti sa spui ca sunt hoata? Daca eu nu dau cei 10 la suta, nici Tu nu imi dai ... mai multe? Pai ... dar, nu e corect. Dar hai Doamne, zi si Tu ... altii de care zici Tu, de ce nu merg la munca asa ca mine, .... sunt bolnavi? Aaah ... nu stiam ... Si zonele unde traiesc sunt sarace .... Dar, de ce nu ii muti? Stii, Tu ai putea impinge bucata aia de pamant si sa o muti langa o tara bogata si uite asa se rezolva problema. Nu-i asa ca acu esti mandru de mine? Eu raman cu banii si ei isi imbunatatesc situatia.
Mereu si mereu incerc sa ma targuiesc cu Dumnezeu. Daca nu-mi merge, incep sa devin miloaga, dar hai Doamne, ... si argumentez, ma lamentez ...
Apoi nu e asa captivant sa citesc Biblia. Doamne, uite si Tu cate carti faine sunt ... e drept ca intri in librarii si gasesti tot felul de carti, da ... mare parte sunt un fel de manuale sexuale ... dar, vezi Tu asta e vremea in care traim, trebuie sa ne documentam, nu? Si reviste cu fotografii explicite si au si cd sau dvd ... ii vezi pe adolescenti ghiontindu-se si prefacandu-se seriosi, sau cate un barbat ce se codeste daca sa se aseze sau nu sa isi satisfaca curiozitatea ....
Masinile nu se vand daca nu au cate o femeie mai mult dezbracata langa ele, ciocolata daca are si cuvantul sex langa denumirea ei, e mai apetisanta, parfumurile pline de erotism ... sunt mai scumpe si ... mai bune ... apoi hainele ... de atata vreme ni s-a tot spus de incalzirea globala asa ca noi ne pregateam sa ne imbracam ca Eva inainte de cadere, nororc ca iarna asta ne-a cam inghetat maduva in oase si a trebuit sa cautam pe la bunici haine sa ne imbracam ... Si Doamne, Tu esti vinovat ca i-ai facut pe barbati mai slabi asa cand se uita la femei ...
Si ... despre ce activitati de binefacere zici Tu? Pai .. si meciurile, concertele, concursurile, telenovelele mele ... cand sa le vad? Da, e program de biserica, dar cu ce sunt eu vinovata ca astia au schimbat grila de programe si telenovela mea e tocmai cand e programul de biserica si ... astia de acolo nu-s intelegatori deloc ... sa schimbe si ei programul in functie de grila telenovelelor preferate, a meciurilor echipei mele favorite ...
Sa merg sa ii ajut pe altii ... sa ii iubesc, sa vorbesc cu Tine ... dar cand Doamne? Tu vezi ce ocupata sunt ... si eu sunt draguta, si evit sa fiu aratata cu degetul si ... chiar sunt o persoana buna ... dar si Tu ai pus niste standarde atata de inalte ... la care trebuie munca, trebuie sa ma schimb, nu poti sa imi dai intelepciunea si gata?
Cand incep sa vad in Tine mai mult decat un Tirann cosmic, un batran neputincios, unul ce ai cam pierdut controlul lumiii si incep sa Te cunosc, sa vorbesc cu Tine, sa te iubesc, sa dau din ce am bazandu-ma pe Tine, sa ajut, sa devin vulnerabila incep sa ma schimb, si nu ma schimb eu asa ca am devenit Sfanta Cella ci tot Tu esti cel ce ma schimbi pentru ca Tu de fapt locuiesti in mine ... si nu mai vreau sa devin inteleapta ca sa fiu eu mareata, mare si tare si pe deasupra faimoasa si daca venea si bogatia la pachet era mai mult decat perfect ci am inceput sa vreau sa iubesc ca Tine, sa vad lumea si oamenii cu alti ochi ... si cunoscandu-Te a inceput sa imi placa de Tine, cu Tine ... iar despre legi, chiar nu sunt imposibile ca nu stiu cum ai facut Tu ca ... le-ai facut cu o logica si vad ca sunt bune pentru viata asta ....
Nu mai vreau intelepciune pentru celebritate, vreau sa te cunosc pe Tine fara sa mai urmaresc vreun profit, vreun favor, vreo onoare, recompensa ...

2 comentarii:

denisia spunea...

Când înţelegem cu nu suntem pe acest pământ doar să "consumăm"... înţelegem sensul vieţii şi dăm înapoi, înzecit.. multiplicăm...
iubim şi dăruim.. nu aşteptăm doar să mi se dea "ceva"... realizăm cât de bogaţi suntem când dăruim... şi nu ne mai putem opri... dar e nevoie de o inimă curată... sinceră... şi asta nu se capătă fără să faci eforturi..

cella spunea...

Denisia ... reciteam acum ce am scris si nu stiu de unde am ideile astea ca mi se cuvine, ca-s eu mare vedeta ... insa cand am decis sa il las sa ma modeleze am vazut ca de fapt eu ma credeam langa Dumnezeu insa eram pe aratura tare departe ...