marți, 9 martie 2010

zidesc sau daram?


Nu esti buna de nimic, nu esti desteapta, nu esti frumoasa, nu esti in stare sa duci nimic la bun sfarsit, nu ai voce muzicala, nici macar ureche muzicala, esti rea, nesimtita, nu esti in stare sa iubesti, te comporti ca o curva, ... si lista continua si e lunga ...
Citesc, aud si ar trebui sa cred ca numai lucrurile ce ne ating ne lovesc, dar cuvintele nu ... ca sunt doar cuvinte ... dar ce lasa in urma lor? Rani adanci, mai adanci decat imi pot inchipui ... uneori nevindecabile ... .E ca si cum cineva arunca un bulgaras de zapada de sus de pe varful muntelui ... inspre mine. Ce va ajunge jos? O avalansa ....
Zambetul dispare incet, incet. Apar cocosatii. La unii kilogramele cresc sau scad. Increderea in sine e de domeniul povestii ... Carapacea se intareste din zi in zi ... Zidurile se inalta cu o viteza uimitoare ....
Stiu ce se intampla cu mine cand imi primesc "portia" de complimente, stiu cum reactionez, de fiecare data doare mai tare si cicatricea e mai urata ...
Vorbesc - e un dar ce l-am primit si ... nu pot sa nu ma intreb: ce efect au cuvintele mele? Cat din ele incurajeaza, zidesc? Dar, cat din ele sunt cu barfa (alba sau neagra), rautate, critica, nemultumire, jignire, ... imi arunc amaraciunea peste altii ... si nici macar nu-mi pasa ce efect are ...
Sunt experta la demolare ... folosesc barosul, picamarul, ciocanul ... tot ce vreau eu, nu e nevoie de grija, de atentie, de echilibru, de conditii de mediu ... dar ca sa zidesc?
Ce cuvinte folosesc? Cat din ele zidesc, ajuta la cresterea celuilalt? Cat din ele darama? Ce-i in inima mea cand potopul de invective arde tot?
Doamne, ... imi dau seama ca inima mi-i bolnava de emite astfel de ganduri, cuvinte, emotii, de aceea Te rog sa o vindeci Tu, lucreaza Tu te rog, pune alifie, antibiotice pentru ranile ce supureaza, taie, coase, extrage tumori maligne sau de care or mai fi ... Prefer sa doara pentru ca sunt in operatii facute de Tine... decat ocupata cu demolarea mea sau altora ...

2 comentarii:

denisia spunea...

Rănile ucid trupul.. cuvintele sufletul... de obicei primele reproşuri sunt cele pe care le auzim în cadrul familiei şi sunt cele ce ne "modelează" şi învăţăm să răspundem cu ură... mai târziu vom face şi noi la fel cu ceilalţi.
Dacă în familie primeşti o educaţie corectă, să ştii să te evaluezi corect, să-ţi accepţi limitele şi să-ţi dezvolţi talantele vei trece foarte uşor prin viaţă... altfel vei fii un neadaptat...vei crede tot ce se spune despre tine şi uneori pe drept, pentru că îţi dezvolţi un caracter indoielnic, crescut fiind în neîncredere... iar toţi ceilalţi vinovaţi de frustrările tale...
Cât de important e să avem o măsura cu care să ne evaluăm corect, să avem încredere în noi!

cella spunea...

Denisia ... cati dintre cunoscutii tai de varsta ta sau mai tineri au o educatie echilibrata?
Insa realisti fiind, cati dintre prietenii nostri fac excese tocmai pentru ca "gura a vorbit fara mine" este scuza din top?
Am cunoscut o fata care nici nu se privea in oglinda, .... si avea peste 25 de ani ... si era din mediul neoprotestant ...