duminică, 14 martie 2010

"razbunarea noastra este sa traim"



Cam orice documentar ce a fost la TV sau l-am gasit eu pe internet despre evrei am urmarit. Si asta inca de cand au inceput sa apara la TV filmele din lagare. Dupa primele, nu mai putea dormi noaptea - erau cele din lagar ... Sunt intrebata de ce ma uit la ele daca ma framant atata dupa. De ce? Simplu. Pentru ca inima mea bate intr-un mod ciudat cu evreii ... nu am acte sa dovedesc dar se pare ca cu cateva generatii in urma ar fi existat evrei in spita noastra genealogica, insa ... cand am intrebat bunicii am primit numai raspunsuri evazive - nu stiu de ce chiar si la timpul acela, iar cand am insistat ca am putea merge la arhiva mi s-a spus ca ... a ars tot, cu greu s-au facut actele dupa razboi. Nu voi putea afla nimic.
Imi place sa citesc din povestile lor cu talc, din vorbele lor ce ma lasa cu gura cascata, din modul lor de a-si aranja comunitatea, viata, din a-si trai viata ...
Am vazut un film despre evrei ucisi dupa pogrom ... actiunea incepe in 1941. Il recomand celor dornici de istorie, celor ce vor sa vada o poveste nemediatizata ca "Lista lui Schindler" insa la fel de impresionanta. Trei frati, ce si-au gasit parintii ucisi in fata casei si pe cel mic ascuns intr-un soi de beci, salveaza 1200 de evrei ...din cele patru milioane numai din Rusia ce erau condamnate la moarte.
Filmul se numeste Defiance. Am gasit un trailer despre el, dar il prezinta cam siropos ... si, nu e deloc ...
E insa o lectie de istorie, de viata, de bunatate in conditii de supravietuire, si povesti de dragoste insa cu bun simt - daca n-ar fi atata razboi, s-ar putea uita si copiii.

2 comentarii:

Anonim spunea...

un filme ce merita vazut :)

cella spunea...

Da, Alex intr-adevar ... un film de nota 10. Mersi de recomandare ;)