marți, 10 noiembrie 2009

de unde si de ce vin necazurile?

Sunt o fire intrebacioasa si am crescut auzind ca nu am voie sa il intreb pe Dumnezeu de ce mi se intampla aia sau aia? De unde imi vin necazurile? De la X, Y, cumva isi baga dracul coada sa imi faca viata amara, eu trebuie cu lupt cu el? Duhurile rele imi pun piedica si ... de asta apar tot felul de necazuri? Sau cumva sunt chiar trimise de Dumnezeu?
Am citit cartea Iov in disperare, ma regasesc in intrebarile lui insa eu ma simteam atata de pacatoasa intrebandu-l cate ceva ... pana am descoperit ca nu e pacat sa intrebi, pana am descoperit ca David - omul dupa inima lui Dumnezeu a fost tot asa intrebacios ca si mine. Dumnezeu nu vreau un soi de respect distant, un soi de imi tin gura ca sa beneficiez de pe urma Ta si, El vrea sa fim prieteni, m-a adoptat, ii sunt fiica - deci pot sa il intreb ce vreau eu, cand vreau eu ...
Si L-am intrebat ... "Doamne, necazurile astea ce par ca nu se mai termina de unde vin? De la cei din jur, din cauza mea - ca si consecinte a ceea ce fac si spun, de la Satana sau ... le trimiti Tu?" M-a pus sa fac deosebire intre ispita si necaz, incercare ... si mi-a spus ca da, El ingaduie necazurile pentru ca lucreaza la rabdarea si credinta mea (Iacov 1:1-4).... Wow.
Adica, nu e si asa grea viata asta ca trebuie sa mai si ingadui sau trimiti Tu ceva? Pana si Tu imi pui bete in toate? Ce fel de dragoste e asta? Lucrez cu atata sarguinta sa imi fac ziduri de aparare, sa imi gasesc punctele tari, sa ma focalizez pe ele, sa cresc in ochii mei si al altora si apari Tu si maturi tot ... ca si cum ar fi un castel de paie ce zboara la prima adiere de vant ....
In Evrei 12: 5 si 6 gasesc scris: "Si ati uitat sfatul, pe care vi-l da ca unor fii: "Fiule, nu dispretui pedeapsa Domnului, si nu-ti pierde inima cand esti mustrat de El. Caci Domnul pedepseste pe cine-l iubeste, si bate cu nuiaua pe orice fiu pe care-l primeste."
Adica pentru ca ma iubesti lasi necazurile sa vina peste mine? M-ai provocat sa ma gandesc la parintii mei, la pedepsele ce le-am primit si daca a fost corect si daca ma iubeau cand mi le-au aplicat. Pai normal ca ma iubeau, nu puteau sa ma lase sa cresc asa de capul meu ....
Daca vin necazuri, incercari in viata mea e pentru ca Tu ma iubesti si lucrezi in viata mea, e pentru ca Tu vrei sa ma schimbi? Dar ... nu s-ar putea schimbari fara durere? Se pare ca nu. Singurii stimuli ce ma obliga, forteaza la schimbare sunt cei ai durerii.
Deci ... nu esti un soi de tiran celest ce se bucura vazandu-ma plangand, vazandu-ma suferind, ... efectiv luptand cu ce pare mai bun in mine. Si acel bun al meu e cladit in ani de zile, talente in care am investit pasiune, daruire ... Tu mi le darami in miliarde de bucatale ... pentru ca vrei ceva mai bun pentru mine. Tu nu ma vrei ascunsa dupa ce cred eu ca e bine ... ci stii ca eu cu adevarat sunt altfel si atunci ... e nevoie de demolare iar in proces e nevoie de baros, cateodata picamar ... facut curat si cladit ceea ce Tu stii ca e bun, ceea ce Tu vrei sa cresti ... iar eu lupt cu Tine crezand ca imi stiu eu rostul si punctele tari ... Punctele mele tari le-am creat pentru a face impresie, pentru a fi stapana pe mine, pentru a iesi in evidenta prin ele, le-am perfectionat ....
Insa... Tu nu esti de acord cu ele si ... le darami ...
Doamne, dar nu Ti-i mila? Sunt ani de truda, ani de tenacitate pusi in zidirea acestor talente, abilitati. Ba da, Ti-e mila ...insa ma vrei schimbata pentru ca ele duc la distrugerea mea, Tu ma iubesti mai mult decat orice si nu ma vrei distrusa, iti pasa prea mult de mine ca sa ma lasi sa ma ascund in sertare ... iar suferinta pare atata de mare, pentru ca ascunzandu-ma dupa ceea ce mi-am cladit am preluat eu controlul, am devenit un soi de robot, un soi de propriu stapan si ... cand intervii Tu ... iei controlul vietii mele, faci curat, darami, cioplesti, tai, cosi, scoti afara comorile mele si le arunci la gunoi, le arzi ... iar eu sufar dupa independenta, dupa fraiele ce imi sunt luate ...
Insa simt ca ma iei in brate si ma dor toate madularele, imi ungi ranile cu alifie, le legi, stai langa mine si imi pui comprese cand simt ca mor ... si imi spui mereu cat de mult ma iubesti, cat de mult vrei sa fiu ceea ce Tu intentionezi pentru mine ... si imi place ce spui dar ... chiar trebuia atata suferinta? Da, din dragoste pentru mine faci asta.
Am luat bataie cand eram mica pentru ca baietoasa fiind ... imi placea bataia si stiam sa o si aplic cui trebuia, uneori si cui nu se dadea din calea mea ... mama voia sa aibe o fata si trei baieti, nu patru baieti. Voia sa port fuste si pantofi cu tocuri, nu adidasi cat mai botosi si pantaloni ce se taraie (si acum imi place sa ii port), haine ce stau pe mine nu din alea ce atarna, sa merg drept, nu gheboasa si cu gesturi de baieti - am luat-o pe cocoasa pana am invatat, dar am devenit fata nu pseudobaiat, nu cu tulburari de comportament si de personalitate ca sa ajung sa imi doresc sa fiu baiat cand de fapt sunt fata si sa mai dau si bani grei sa devin baiat.
Mi s-au aplicat pedepse ce au durut atunci, a durut, uneori chiar foarte tare cand vezi pantalonii preferati taiati si cusuti "cum trebuie" sau adidasii pe foc si in locul lor niste pantofi "de fata" si pantaloni la dunga sau fuste, dar sunt atata de multumitoare pentru asta acum.
Asa ca, Doamne multumesc pentru ca ma vrei fara tulburari de personalitate si comportament si numai aplicandu-mi-se pedepse ma schimb ... fa Tu ce stii, ma las schimbata, modelata si ... stiu ca va durea, voi plange, ma voi razboi cu Tine, ... Te rog nu ma lasa cum imi trece mie prin cap. Vreau sa devin ceea ce vrei Tu, asa cum ai intentionat Tu sa fiu pentru ca stiu ca ma iubesti mai mult decat parintii mei si vrei sa ma vezi implinita, fericita, intreaga si intreaga a TA.
Sunt aici, la dispozitia Ta!!!

4 comentarii:

Tafnat_Paeneah spunea...

L-am rugat pe Dumnezeu sa-mi dea putere,
ca sa pot infaptui ceva;
El a facut din mine o fiinta slaba,
ca sa ascult smerita.

L-am rugat pe Dumnezeu sa-mi dea sanatate,
ca sa pot face fapte mari;
El mi-a dat infirmitati,
ca sa pot face fapte mai bune.

L-am rugat pe Dumnezeu sa-mi dea bogatii,
ca sa dobandesc fericirea;
El m-a facut saraca,
pentru a dobandi intelepciune.

L-am rugat pe Dumnezeu sa-mi dea maretie,
ca sa fiu cinstita de oameni;
El mi-a dat slabiciune,
ca sa-mi recunosc
dependenta de Dumnezeu.

L-am rugat pe Dumnezeu sa-mi dea toate lucrurile,
ca sa ma pot bucura de viata;
El mi-a dat viata,
ca sa ma pot bucura de toate lucrurile.

Nu am primit nimic,
din tot ce am cerut in rugaciune;
Dar am primit tot ce sperasem.

In ciuda rugaciunii mele rostite,
rugaciunile mele nerostite au fost ascultate.

Tafnat_Paeneah spunea...

Sunt fericit, chiar dacă vrei să sufăr,
când valuri vin şi vânturi grele bat.
Plutesc pe ape ca un fir de nufăr
pe care Tu-l păstrezi mereu curat.

Îţi mulţumesc că eşti cu mine-n lume,
Îţi mulţumesc că mă iubeşti mereu,
Îţi mulţumesc că Tu mi-ai dat un nume,
că sunt al Tău... şi Tu eşti Dumnezeu.
Costache Ioanid

Katty spunea...

Te iubesc cu tot ceea ce nu pot să fiu
decât în mijlocul furtunii,
atunci când valurile se reped nemiloase
să mă scufunde în abis.
Atunci când uit de mine
şi de tot ceea ce cred că sunt
şi mă văd cu ochii Tăi:

fărâmă de lut în mâinile Tale...

o coajă de nucă în mijlocul valurilor furioase...

dar mereu la adăpost, în palma Ta!

cella spunea...

pare de neinteles, ciudat ... azi ma gandeam ca ... suna ciudat sa multumesc ptr necazuri ... dar ele sunt in viata mea ... din dragostea ce vine de sus ;)