sâmbătă, 3 mai 2014

degeaba postesc dacă ...

Ştiam textul acesta din Isaia despre post şi Sabat însă ca pe o teorie depărtată, ca pe un standard ... Analizat însă ... îmi dă bătăi de cap.

"6 Iată postul care-Mi este plăcut:
să dezlegi lanţurile nedreptăţii,
să desfaci legăturile jugului,
să-i eliberezi pe cei asupriţi şi să zdrobeşti orice jug,
7 să-ţi împarţi pâinea cu cel flămând,
să le oferi săracilor fără casă un adăpost,
iar când vezi un om gol, să-l acoperi
şi să nu te ascunzi de cel ce este rudă cu tine.

8 Atunci lumina ta va răsări ca zorii şi vindecarea ta va apărea repede; atunci dreptatea ta va merge înaintea ta, iar slava DOMNULUI îţi va fi ariergarda.

9 Atunci vei chema, iar DOMNUL va răspunde; vei striga după ajutor, iar El va spune: ‘Iată-mă!’
Dacă
vei înlătura din mijlocul tău asuprirea,
învinuirea
şi vorbirea răutăcioasă,
10 dacă te vei lipsi pe tine în folosul celui flămând
şi dacă vei sătura nevoile celui sărman,
atunci lumina ta va răsări în întuneric, iar noaptea ta va fi ca amiaza.

11 DOMNUL te va călăuzi tot timpul, îţi va împlini nevoile chiar în locuri uscate de soare şi-ţi va întări oasele. Vei fi ca o grădină bine udată şi ca un izvor de apă, ale cărui ape nu seacă niciodată. 12 Ai tăi îţi vor rezidi vechile ruine şi vei ridica din nou temeliile generaţiilor străbune; vei fi numit: ‘Dregătorul spărturilor’, ‘Restauratorul străzilor locuite’.

13 Dacă îţi vei opri piciorul de la a pângări Sabatul şi de la a-ţi satisface propriile plăceri în ziua Mea sfântă, dacă Sabatul va fi o desfătare pentru tine şi ziua sfântă a DOMNULUI – o zi onorată, dacă o vei cinsti prin a nu merge pe calea ta, prin a nu face ceea ce-ţi place şi prin a nu vorbi lucruri fără folos, 14 atunci te vei desfăta în DOMNUL, te voi face să străbaţi înălţimile ţării şi te voi hrăni cu moştenirea părintelui tău Iacov», căci gura DOMNULUI a vorbit." Isaia 58:6-14

Degeaba postesc dacă nedreptăţesc cu vorba, fapta şi atitudinea mea pe cei din jur.
Degeaba postesc dacă urăsc cu patimă.
Degeaba postesc dacă îi ţin pe alţii sub papuc, mi i-am făcut robi prin diverse metode şi mi-i ţin legaţi acolo.
Degeaba postesc dacă nu împart cu cel de lângă mine bucata mea ....
Degeaba postesc dacă nu văd săracii de lângă mine şi tot ceea ce am e pentru mine, binele meu şi numai al meu.
Degeaba postesc dacă hainele mele nu pot fi îmbrăcate de unul în nevoie.
Degeaba postesc dacă rudelor mele le închid uşa în nas, nu-i recunosc şi mi-i ruşine cu ei.

Dacă postesc neţinând cont de Legea Domnului ... fac doar cură de slăbire sau detoxifiere de o zi.
Nu pot aştepta ca Domnul să îmi răspundă, dacă eu nu ţin cont de El, de Legea Lui, de ceea ce spune El.
Nu mă pot aştepta ca El să mă binecuvânte, să îmi răspundă, să mă păzească, să îmi vină în ajutor, dacă eu trăiesc după legea mea.

Degeaba aştept ca Domnul să fie de partea mea când eu desfiinţez cu privirea, atitudinea, fapta şi vorba.
Degeaba vreau ca Domnul să îmi răspundă când îmi urmăresc binele asuprind şi umilind pe alţii, nepăsându-mi de cei care nu au după ce să bea apă.

Pot face stânga-mprejur din acest stil de viaţă, adica mă pot pocăi de faptele, vorbele, atitudinile, gesturile mele şi să mă întorc la Legea Domnului, să văd ce vrea Domnul de la mine, ce să fac, cum să fac. Găsesc totul scris in Cuvânt. Mai mult de atât, găsesc şi ce răsplătiri are Domnul pentru mine, ce binecuvântări îmi vor umple sufletul şi fiinţa.

În cine îmi găsesc plăcerea? Oricând, oriunde, cu orice chip eu trebuie să îmi împlinesc, satisfac plăcerile? Dacă e aşa, atunci sunt centrată pe mine, lumea se învârte în jurul meu ... Numai că nu e aşa deloc. Eu nu gravitez în jurul meu şi nici nu sunt axa sau buricul pământului. Nu am fost creată cu acest rol. Am fost creată să gravitez în jurul Domnului, sa Îl caut pe El. Împlinindu-mi, acceptându-mi rolul, scopul pot fi împlinită.

Ziua de Sabat e ziua de odihnă, e ziua când îmi încarc bateriile, când mulţumesc, recapitulez binecuvântările. În Isus Christos = Yeshua HaMaschiach mi-am găsit odihna, pacea, Viaţa, eliberarea, vindecarea. El e Sabatul meu. El e Sabatul meu în fiecare zi, în fiecare clipă. Şi nu mai am nevoie de o zi specială de Sabat în care să respect totul cu punct şi virgulă?

Isus Christos = Yeshua HaMaschiach a împlinit Legea. Eu sunt mântuită prin jertfa Lui. Nu pot adăuga nimic la jertfa Lui. Pot respecta ziua asta, o pot ţine cu punct şi virgulă însă acest fapt nu aduce mântuire în viaţa mea. Iertarea, vindecarea, eliberarea, mântuirea vine prin sângele Lui Isus Christos şi nu prin ţinerea unui set de reguli, amendamente, ordine, legi scrise sau nescrise.

Sunt în proces de învăţare a Legii Domnului, a ceea ce cere Domnul de la mine. Mi-i jenă să o recunosc însă abia am început să învăţ să ascult şi să mă supun, să fac ceea ce spune Domnul, să vreau să mă sterg prin urechi ca să aud bine, să înţeleg, să accept că ceea ce spune El e bine pentru mine, că doar aşa cum spune El e bine pentru mine, să stau lângă El, cu El, în El. 

Niciun comentariu: