joi, 20 noiembrie 2014

aleg!

În fiecare secundă, conştiet sau inconştient, fac alegeri.
Aleg să dorm sau să mă trezesc.
Aleg să mănânc sau nu.
Aleg să învăţ sau să cred că se poate şi fără carte.
Aleg să muncesc sau să cred zicala: "ce nu poţi face astăzi, lasă pe mâine sau pe poimâine că poate nu mai trebuie făcută!"
Aleg să citesc sau să îmi las mintea invadată cu imagini în derulare.
Aleg ce citesc sau îmi umplu mintea cu orice.
Aleg ideile şi filosofiile sau cred orice dă bine.
Aleg să ascult orice pare a fi muzică sau selectez ceea ce ascult.
Aleg să mă îmbrac frumos şi hainele să mă avantajeze sau arunc haine pe mine, haine care mă fac să arăt neîmbrăcată.
Aleg să cochetez cu filosofiile de orice natură sau mă înrădăcinez în principii şi valori absolute.
Aleg filmele pe care le vizionez sau mă uit la orice îmi iese în cale.
Îmi aleg prietenii sau mă dau pe mâna oricui.
Aleg să fiu mulţumitoare sau murmur şi-s nemulţumită de orice e sub soare.

Aleg să ştiu ceea ce cred sau ceea ce cred e o varză filosofică.
Aleg să spun şi sa scriu ceea ce cred sau ... ca să dau bine, tac.
Aleg să cred în nişte principii fundamentale, clare sau să îmi pun ochelari de cal şi bâjbâi prin viaţa.
Aleg să îmi iau ca reper propria persoană şi să fac ceea ce-mi place sau să aleg pe Dumnezeu ca reper şi să trăiesc cum spune El.

Aleg ce şi cum vorbesc.
Aleg cuvintele ce le folosesc.
Aleg fontul cu care scriu cuvintele.
Aleg cum îmi prind părul.
Aleg să cânt sau să tac.
Aleg cafeaua ce o beau.
Aleg cum îmi petrec timpul.
Aleg ce cred şi ce nu.
Aleg să imit şi să trăiesc ca altcineva sau prefer să trăiesc conştientă că sunt un individ unic.

Aleg ce cred şi în cine mă încred.
Aleg pe cine urmez şi cu cine mă însoţesc.
Aleg bomboanele şi ciocolata.
Aleg pâinea.
Aleg orice ... că vreau sau nu.

Dar ... ce alegeri fac?
Sunt ele bune sau sunt dăunătoare?

Orice alegere are consecinţe pe termen scurt sau lung. 

Un comentariu:

Lavinia Dance spunea...

Sa speram ca sunt alegerile cele bune, desi intotdeauna exista loc de greseli, pentru ca nu suntem perfecti.