luni, 16 februarie 2015

Oh, de m-ai binecuvânta!

Mă frământă subiectul binecuvântării. DEX-ul nu mă ajută cu o definiţie biblică. Sunt fascinată de Iacov şi de modul în care el învaţă să binecuvânte. A binecuvânta nu înveţi la şcoală, nu există cărţi (din câte ştiu eu) care să te ajute să înveţi cum să binecuvânţi.

Isaac îşi binecuvântă fii. Iacov fură binecuvântarea lui Esau. Pleacă de acasă şi are parte de mai multe întâlniri cu Dumnezeu. În una dintre aceste întâlniri, Iacov se luptă cu Îngerul Domnului şi nu Îl lasă să plece până nu îl va binecuvânta. Ceea ce îşi dorea Iacov cel mai mult era să fie binecuvântat. Însă nu de oricine. El îşi dorea binecuvântarea de la Elohim, El Shaddai, Yahwe, El Elion.

Eu ce îmi doresc?

Iosif este vândut de fraţii săi şi ajunge prim ministru Egiptului. Are loc reîntâlnirea cu fraţii săi şi Iacov cu tot ce are vine în Egipt. Iosif îl prezintă pe Iacov lui Faraon. Cine e mai mare dintre cei trei? Aparent e Faraon. Dar dacă citesc textul mai bine văd că Iacov este cel care îl binecuvântă pe Faraon şi nu doar o dată ci de două ori.

Eu ce spun când mă întâlnesc cu "faraonii" vremii mele? Cum reacţionez?

La bătrâneţe, Iacov binecuvântă pe Faraon, pe fii săi, îşi pune mâinile peste fii lui Iosif, îi înfiază şi îi binecuvântă. Aştept cumva să ajung la bătrâneţe ca să binecuvânt şi eu?

În 1 Cronici 4:10 găsesc alt om care are aceeaşi frământare ca şi mine. Numele acelui om este Iabeţ. "10 Iabeţ L-a chemat pe Dumnezeul lui Israel, zicând: „Oh, de m-ai binecuvânta şi mi-ai lărgi hotarele! Fie mâna Ta cu mine şi păzeşte-mă de rău ca să nu ajung în durere!“ Şi Dumnezeu i-a dat ceea ce ceruse. "

Iacov şi Iabeţ cer Domnului să îi binecuvânte şi Domnul Îi ascultă. Dar după ce sunt binecuvântaţi ei lasă să curgă binecuvântarea mai departe şi binecuvântă şi ei la rândul lor.

Las binecuvântările primite să curgă mai departe?

Ce cer Domnului?

Îmi doresc să întâlnesc oameni care să mă binecuvânte însă îmi doresc să binecuvânt şi eu oamenii cu care vin în contact.

Niciun comentariu: